Matematické vzdělávání podle stupňů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Advertisements

Interaktivní testy v matematice
Modelování jako prostředek vytváření předmatematických představ
GEOMETRICKÉ TVARY A JEJICH VELIKOST
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
Úprava RVP ZV 2013 Matematika
Objemy a povrchy těles základní přehled vlastností a vztahů
Rovinné útvary.
VYHLEDÁVÁNÍ GEOMETRICKÝCH TVARŮ V OBRÁZCÍCH
síť, objem, povrch opakování
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/ Stěžejním motivem je představení netradičních a inovativních výukových.
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
DPS 2008 Didaktika matematiky
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Vzdělávací obor: Matematika
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Vytvořila Helena Černá
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Toto těleso se nazývá… kužel trojúhelník jehlan
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Autor výukového materiálu:
ÚHLOPŘÍČKY ČTVERCE A OBDÉLNÍKA
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Matematika v předškolním vzdělávání
STATIKA TĚLES Název školy
Graf nepřímé úměrnosti
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VY_42_INOVACE_417_OSOVÁ SOUMĚRNOST 1
autor: Vlasta Lindovská matematika – pamětné odčítání
STATIKA TĚLES Název školy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.04 Téma: PowerPoint.
Vektorová grafika. Vektorové entity Úsečka Kružnice, elipsa, kruhový oblouk,… Složitější křivky, splajny, Bézierovy křivky, … Plochy Tělesa Modely.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Autor výukového materiálu:
Kruh, kružnice Matematika 8.ročník ZŠ
Vzdálenosti v tělesech
1 5. jednání Národního kulatého stolu k maturitní zkoušce 14. ledna 2015 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
DIDAKTIKA MATEMATIKY III Růžena Blažková PdF MU Brno.
Kvantitativní myšlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
FUNKCE, KONSTRUKČNÍ ÚLOHY Převody jednotek, funkce, konstrukční úlohy, osová a středová souměrnost.
Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Algebra a aritmetika v 6. a 8. ročníku Téma:
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Geometrie Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
STATIKA TĚLES Název školy
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Matematika pro SOŠ 3. díl - Planimetrie
Hrášek – počítání kuliček
RÝSOVÁNÍ KOLMIC A ROVNOBĚŽEK
GEOMETRICKÉ TVARY A BARVY V LOGICKÝCH ŘADÁCH
TÉMA: Osová souměrnost
DESETINNÁ ČÍSLA.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Tělesa Geometrická tělesa.
RACIONÁLNÍ ČÍSLA.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
KMT/DIZ1 Didaktika matematiky (předmět, úkoly, metody) Didaktický systém Matematické vzdělávání (cíle, úkoly) 1. SZZK Didaktika matematiky – předmět, úkoly,
KMT/DIZ2 CELÁ ČÍSLA (možnosti jejich zavedení, významy znaménka "-", porovnávání celých čísel, operace s celými čísly ) konstrukce množiny celých čísel.
Geometrické tvary.
MATEMATIKA 1: FUNKCE, ROVNICE A NEROVNICE
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
Matematika a její aplikace
Transkript prezentace:

Matematické vzdělávání podle stupňů KMT/DIZ1 Matematické vzdělávání podle stupňů a typů škol (MŠ, 1. st., 2. st.) (ZŠ, gymnázium) 561/2004Sb. §7 (3) Druhy škol jsou mateřská škola, základní škola, střední škola (gymnázium, střední odborná škola a střední odborné učiliště), konzervatoř, vyšší odborná škola, základní umělecká škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky. ISCED – mezinárodní klasifikace vzdělávání (International Standard Classification of Education) ZŠ – ISCED 2A

(specifikace obsahu mat.vzdělání) CO se kde učí - MŠ (specifikace obsahu mat.vzdělání) dáno RVP PV MŠ očekávané výstupy chápe základní číselné a matematické pojmy, souvislosti, využívá je (porovná, uspořádá, třídí podle pravidla) orientuje v počtu do 6, číselná řada do 10 (více, méně) chápe elementární prostorové a časové pojmy manipulativní činnosti RVP PV (Výňatek) kompetence k řešení problémů - při řešení myšlenkových i praktických problémů užívá logických, matematických i empirických postupů; pochopí jednoduché algoritmy řešení různých úloh a situací a využívá je v dalších situacích - zpřesňuje si početní představy, užívá číselných a matematických pojmů, vnímá elementární matematické souvislosti - rozlišuje řešení, která jsou funkční (vedoucí k cíli), a řešení, která funkční nejsou; dokáže mezi nimi volit očekávané výstupy - chápat základní číselné a matematické pojmy, elementární matematické souvislosti a podle potřeby je prakticky využívat (porovnávat, uspořádávat a třídit soubory předmětů podle určitého pravidla, orientovat se v elementárním počtu cca do šesti, chápat číselnou řadu v rozsahu první desítky, poznat více, stejně, méně, první, poslední apod.) - chápat prostorové pojmy (vpravo, vlevo, dole, nahoře, uprostřed, za, pod, nad, u, vedle, mezi apod.), elementární časové pojmy (teď, dnes, včera, zítra, ráno, večer, jaro, léto, podzim, zima, rok), orientovat se v prostoru i v rovině, částečně se orientovat v čase

(specifikace obsahu mat.vzdělání) CO se kde učí - 1.st. ZŠ (specifikace obsahu mat.vzdělání) 1. stupeň ZŠ (RVP ZV, vzdělávací obor tematické okruhy (obsah) Matematika a její aplikace) číslo a početní operace přirozená čísla, zobrazení na ose, jejich uspořádání, operace zpaměti\\ K a A +, ∙ , , odhad, zlomek jako část celku, desetinné číslo, na ose závislosti, vztahy, práce s daty orientace v čase, převody jednotek, doplňování schémat\\ vyhledání dat, sestavení tabulek, diag. - možná jednotná výchova – nevyhraněné zájmy, výchovu a vzdělání neovlivňuje příprava na budoucí povolání. ad1. pojem číslo, pamětné a písemné počítání v N, vlastnosti operací s čísly aritmetické operace ve třech složkách (dovedu sečíst, chápu algoritmus, chápu význam – propojení s realitou) 1.rok – zpaměti, bez přechodu 0-10,10-20, zápisy <,>,=, zaokrouhluje, odhaduje. na druhém stupni navazuje téma číslo a proměnná ad2. závislosti, práce s daty sestaví tabulku a diagram 1. rok – časové údaje – orientuje se,

(specifikace obsahu mat.vzdělání) CO se kde učí - 1.st. ZŠ (specifikace obsahu mat.vzdělání) 1. stupeň ZŠ (RVP ZV) tematické okruhy (obsah) geometrie v rovině a prostoru popis útvarů, reprezentace reálnými předměty, porovnání velikosti útvarů, odhad délky úsečky vymodelování souměrných útvarů\\ narýsuje základní útvary, grafický součet a rozdíl úseček, lomená čára, obvod mnohoúhelníku, konstrukce  a , obsah útvaru ve čtvercové síti, osová s. nestandardní aplikační úlohy řady, magické čtverce, prostorová představivost, SÚ ad3. poznání útvarů, určit útvary, modelovat, znázorňovat 1. rok – čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh, krychle, kvádr, koule, válec, orientace v prostoru ad4. rozvoj logického myšlení rozvoj finanční gramotnosti (peníze, způsoby placení

(specifikace obsahu mat.vzdělání) CO se kde učí - 2.st. ZŠ (specifikace obsahu mat.vzdělání) 2. stupeň ZŠ, nižší gymnázium (RVP ZV) číslo a proměnná závislosti, vztahy, práce s daty operace v Z a Q, ( )2,  , dělitelnost v N, odhady a zaokrouhlování, vyjádření vztahu části a celku (zlomkem, poměrem, des.čísl., %), měřítko, aplikační úlohy na %, matematizace pomocí proměnných, hodnota výrazu, operace s polynomy, rovnice a jejich soustavy četnost, aritmetický průměr, soustava souřadnic, přímá a nepřímá úměrnost, lineární funkce rozdílné zájmy a schopnosti žáků, úvahy o budoucím povolání další předměty – cvičení z M, M-F seminář/praktikum,

(specifikace obsahu mat.vzdělání) CO se kde učí - 2.st. ZŠ (specifikace obsahu mat.vzdělání) 2. stupeň ZŠ, nižší gymnázium (RVP ZV) - geometrie v rovině a prostoru nestandardní aplikační úlohy a problémy shodnost a podobnost, typy úhlů, poloha přímek v rovině, vzdálenost bodu od přímky, Pythagorova věta, kvádr, krychle, válec, jehlan, kužel, komolý hranol, konstrukční úlohy, MBDV, osová a středová souměrnost číselné a logické řady, netradiční geometrické úlohy

(specifikace cílů v různých typech škol) CO JE KDE CÍLEM (specifikace cílů v různých typech škol) ZŠ 1. osvojení metod pro řešení praktických situací (vzorce pro výpočty objemů, formulace problémů) 2. vytvoření základů pro další studium (rozvoj logického myšlení, užití symbolů, zdůvodňování, početní postupy) gymnázium příprava na další studium teoretické základy cíle (dle Květoně) dle RVP ZV - utvářet a postupně rozvíjet klíčové kompetence a poskytnout spolehlivý základ všeobecného vzdělání (obecně – nejen pro M) využívání matematických poznatků a dovedností v praktických činnostech – odhady, měření a porovnávání velikostí a vzdáleností, orientace funkce – všeobecně vzdělávací předmět, tj. soustavně upevňuje, doplňuje, rozšiřuje, prohlubuje vědomosti, (x SOŠ též průprava – M je aparát pro popis jevů a závislostí)