Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_42_INOVACE_30_1_AZ kvíz – geometrie – 6. ročník Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Roman Marschner Vzdělávací oblast / Téma: Matematika a její aplikace / Geometrie v rovině a prostoru Druh učebního materiálu: Prezentace Metodický list: ne Anotace: Pomocí hry AZ kvíz opakování učiva 6.ročníku. Žáci se rozdělí na dvě skupiny. Úkolem skupiny je propojit všechny tři strany. Ověřeno ve třídě: 6.A Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 AZ kvíz Opakování učiva 6. ročníku Geometrie v rovině a prostoru

3 POKYNY K OVLÁDÁNÍ Žák si vybere požadované políčko v hracím poli. Kliknutím na políčko se zobrazí otázka. Po zodpovězení učitel klikne na šipku vpravo nahoře, tím se zobrazí odpověď. Poté učitel klikne na šipku vpravo dole, tím se vrátí do hracího pole. Vybraná otázka se automaticky zabarví šedivě. Pokud na šedé políčko klikneme jednou, zabarví se červeně. Pokud na červené políčko klikneme znovu, zabarví se modře. Pokud není otázka zodpovězena, ponecháme pole šedé. Toto pole se volí jako náhradní. Náhradní otázku vymyslí učitel. Žák z další skupiny si opět vybere pole s číslem a postupujeme dle předchozích bodů.

4 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 9 9 10 10 11 11 12 12 13 13 14 14 15 15 16 16 17 17 18 18 19 19 20 20 21 21 22 22 23 23 24 24 25 25 26 26 27 27 28 28

5 Otázka č. 1 Vyjmenuj aspoň 4 druhy úhlů. nulový, ostrý, pravý, tupý, přímý, plný

6 obecný (různostranný), rovnoramenný, rovnostranný
Otázka č. 2 Vyjmenuj druhy trojúhelníků podle stran. obecný (různostranný), rovnoramenný, rovnostranný

7 Otázka č. 3 Jaký vznikne úhel sečtením dvou vedlejších úhlů? přímý úhel

8 Otázka č. 4 Jakou barvu mají dvě shodné čáry? modrou a červenou

9 Otázka č. 5 Kolik os souměrnosti má čtverec? 4

10 Otázka č. 6 Urči povrch kvádru. 2 mm 1 mm 3 mm S = 2 · (a · b + a · c + b · c) S = 22 mm2

11 Otázka č. 7 Kolik vrcholů má kvádr? 8

12 Otázka č. 8 Který z následujících úhlů nepatří mezi ostatní a proč? α = 36°, β = 92°, γ = 64°, δ = 88° Úhel β, není ostrý úhel

13 Otázka č. 9 Urči obvod a obsah čtverce. 9 mm O = 4 · a O = 36 mm S = a · a S = 81 mm2

14 Otázka č. 10 Urči kolik litrů vody se vejde do této krychle. 2 dm V = a · a · a V = 8 dm3 = 8 l

15 Otázka č. 11 Kolik výšek má trojúhelník? 3

16 Otázka č. 12 Kolik os souměrnosti má kruh? nekonečně mnoho

17 Otázka č. 13 Urči povrch krychle. 3 m S = 6 · a · a S = 54 m2

18 Otázka č. 14 Jaká je velikost úhlu α? α 63° α = 63°

19 Otázka č. 15 Který útvar je osově souměrný? 1) 2) 3) 4) 3)

20 Otázka č. 16 Vyjmenuj druhy trojúhelníků podle úhlů. ostroúhlý, pravoúhlý, tupoúhlý

21 Otázka č. 17 Urči obvod a obsah obdélníku. 4 cm 9 cm O = 2 · (a + b) O = 26 cm S = a · b S = 36 cm2

22 Otázka č. 18 Jaká je velikost úhlu β? 113° β β = 67°

23 Otázka č. 19 Sečti úhly α a β a řekni, o jaký druh úhlu se jedná. α = 38°40‘ β = 51°20‘ α + β = 90°, pravý úhel

24 Otázka č. 20 Urči objem kvádru. 3 cm 4 cm 8 cm V = a · b · c V = 96 cm3

25 Otázka č. 21 Jak se jmenuje úsečka, která v trojúhelníku spojuje střed strany s protilehlým vrcholem? těžnice

26 Otázka č. 22 Kolik hran má krychle? 12

27 Otázka č. 23 Kolik stupňů má plný úhel? 360°

28 Otázka č. 24 Kolik minut má 1 stupeň? 60 minut

29 Otázka č. 25 Jaký je součet vnitřních úhlů v trojúhelníku? 180°

30 Otázka č. 26 Kolik stěn má krychle a kolik kvádr? Oba mají 6 stěn.

31 Otázka č. 27 Jakou velikost má úhel γ? 40°, 65°, 90°, 120°, 155°, 180° γ 120°

32 Otázka č. 28 Kolik os souměrnosti má obdélník? 2


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google