Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Věty vedlejší příslovečné úvod
Advertisements

Digitální učební materiál
Rozvíjející větné členy
SKLADBA PŘEDMĚT.
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Procvičujeme větné členy 2
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
Větné členy.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Doplněk Český jazyk - 7. ročník.
PŘÍVLASTEK Mgr. Michal Oblouk.
Větné členy Opakujeme.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
VĚTA JEDNODUCHÁ, SOUVĚTÍ, sklaDEBNÍ VZTAHY
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
DOPLNĚK Mgr. Michal oblouk.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
Větné členy PŘÍSUDEK.
Rozvíjející větné členy - opakování -
Komplexní jazykový rozbor
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
Rozvíjející větné členy - opakování -
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková PŘEDMĚT Pt Chlapec = viděl stromek hvězdu dárky ozdoby světlo sníh.
Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Mgr. Kateřina Karbulová, 2012 Tvorba VY_32_INOVACE_KARBULOVA.CEJJAZ.02.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Grafický rozbor vět Postup.
Opakujeme vedlejší věty 1
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C51Čj6_Předmět
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Věta Hasiči museli vyjíždět v Příbrami několikrát kvůli spadlým stromům a větvím, ohrožujícím bezpečnost silničního provozu.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Rozvíjející větné členy
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Skladba 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_19_Věta jednoduchá - rozbor Autor Chňoupková Martina

Větný rozbor věty jednoduché Postup Mgr. Martina Chňoupková

Budeme pracovat s následující větou: Moje maminka připraví na cestu do lesa dobrou svačinu.

Čím začneme? zeptáme se na děj, činnost, stav.

Moje maminka připraví na cestu do lesa dobrou svačinu. Co udělá? PŘIPRAVÍ Určili jsme přísudek

Moje maminka připraví na cestu do lesa dobrou svačinu. Určíme druhý člen základní skladební dvojice. Zeptáme se 1. pádovou otázkou, přísudkem a zbytkem věty. Kdo, co PŘIPRAVÍ na cestu do lesa dobrou svačinu? Odpověď = MAMINKA Určili jsme Podmět

Moje maminka připraví na cestu do lesa dobrou svačinu. Základní skladební dvojice (Po + Př) Po Př sl maminka připraví

Moje maminka připraví na cestu do lesa dobrou svačinu. Dále zjistíme, jestli nějaký větný člen závisí na přísudku. Moje maminka připraví koho, co? Odpověď = připraví svačinu. Který větný člen závisí na slovese a ptáme se na něj pádovými otázkami mimo 1. a 5. pádu? Předmět. Kterým slovním druhem je tento předmět vyjádřen? (podstatným jménem)

Moje maminka připraví na cestu do lesa dobrou svačinu. Př sl Po Pt 4 Koho,co? maminka připraví svačinu

Moje maminka připraví na cestu do lesa dobrou svačinu. Určíme bližší vlastnosti určeného předmětu. Jakou svačinu připraví maminka na cestu do lesa? Odpověď = připraví dobrou svačinu. Který větný člen závisí na podstatném jméně a ptáme se na něj otázkou jaký? Kterým slovním druhem je tento větný člen vyjádřen? Přídavným jménem Přívlastek shodný.

Moje maminka připraví na cestu do lesa dobrou svačinu. Po Př sl Pt 4 Koho,co? maminka připraví svačinu Pks Jakou? dobrou

Moje maminka připraví na cestu do lesa dobrou svačinu. Začneme určovat další větné členy, které ještě závisí na přísudku. Připraví kam??? = na cestu Který větný člen závisí na slovese a ptáme se na něj otázkou kam? Kterým slovním druhem je tento větný člen vyjádřen? Podstatným jménem Příslovečné určení místa.

Moje maminka připraví na cestu do lesa dobrou svačinu. Po Př sl Pt 4 Koho,co? maminka připraví Pu m na cestu svačinu Kam? Pks Jakou? dobrou

Moje maminka připraví na cestu do lesa dobrou svačinu. Určíme bližší vlastnosti určeného příslovečného určení místa. Zeptáme se na jakou cestu? Odpověď = do lesa Který větný člen závisí na podstatném jméně a ptáme se na něj otázkou jaký? Přívlastek Kterým slovním druhem je tento větný člen vyjádřen a kde stojí? Podstatným jménem, za řídícím větným členem Přívlastek neshodný.

Moje maminka připraví na cestu do lesa dobrou svačinu. Př sl Po Pt 4 maminka připraví Koho,co? Pu m na cestu svačinu Kde? Pkn Jakých? Pks Jakou? do lesa dobrou

Moje maminka připraví na cestu do lesa dobrou svačinu. A zbývá nám určit poslední větný člen. Na přísudku již žádný větný člen nezávisí. Tak se podíváme, zda nějaký závisí na podmětu. Jaký soubor získal velké uznání? Odpověď = moje maminka. Který větný člen závisí na podstatném jméně a ptáme se na něj otázkou jaká? Kterým slovním druhem je tento větný člen vyjádřen? Zájmenem Přívlastek shodný.

Moje maminka připraví na cestu do lesa dobrou Po Př sl maminka připraví Pt 4 Koho,co? Pu m Moje na cestu svačinu Kam? Pks Jaká? Pks Pkn Jakou? Jakou? do lesa dobrou

Další věty na procvičení dané látky: Na vratech od zahrady seděli černí kosi. Malý Honzík sbíral v lese houby. Přišel k nám na návštěvu. Zítra se všechny děti sejdou před školou. Kdo napsal Divou Báru?