Úvodní přednáška pro 1. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Advertisements

Metodický a supervizní seminář k praxi III. 6. září 2011.
Zákon o sociálních službách
Odborné praxe na ÚISK Informační schůzka. Program setkání  Základní informace o praxích  Termín praxe  Postup při výběru instituce  Průběh praxe a.
Sociodemografická analýza Výzkum potřeb uživatelů Prostějov.
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
Inspekce kvality sociálních služeb
Oddělení ústavní a ochranné výchovy - Činnost resortu vnitra v oblasti práce s rizikovými a ohroženými dětmi a mladými lidmi. - Pohled na téma v kontextu.
Vznik  jeden z výstupů projektu „Vytvoření střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb v Prostějově“  realizace byla zahájena  v pěti.
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI 7. února 2013.
Vzdělávací program N/01 Sociální práce pro absolventy všech typů středních škol s maturitou 3leté denní a 3a1/2leté dálkové studium ukončené absolutoriem3leté.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Odborná praxe 2 2. ročník prezenčního studia 2012/2013.
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
Děti se specifickými potřebami Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Marie Lukasová.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Praxe na VOŠ Jabok Úvodní přednáška pro 1. ročník.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Čujkovova 31 Ostrava – Jih tel: tel:
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Odborné praxe na ÚISK Informační schůzka. Program setkání  Základní informace o praxích na ÚISK v roce 2013  Důležité termíny  Postup při výběru vhodné.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Metodický a supervizní seminář k praxi III. 4. září 2012.
Metodický a supervizní seminář k praxi III. 2. září 2014.
Cílové skupiny sociálního podnikání MPSV, Odbor sociálních služeb, březen Dokument Podpora nástrojů sociální ekonomiky v oblasti začleňování znevýhodněných.
Metodický a supervizní seminář k praxi IV. 15. února 2011.
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
Zápatí prezentace1 Informace k organizaci doktorské ho studi a na Ekonomicko-správní fakult ě MU.
Didaktika přírodopisu 1 1. seminář
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Ústav pedagogických věd Mostní Zlín Tel: Fax:
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
KS Osoby v krizi Mgr. Barbora Fleischerová
1 Novela zákona o pedagogických pracovnících. 2 Hlavní cíle změn Zvýšit prostupnost kvalifikací pro jednotlivé druhy a stupně škol Zrušení některých zbytečných.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Výchovn ě vzd ě lávací systém Č R Část 1. Pedagogika Mgr. Irena Kudláčková.
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Kořenov 25. – 26. září 2014.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Cíl a identifikace výzvy
MAP – Místní akční plán ORP RK
Intervence u dětí v riziku PCH, dětí s PCH - ústavní a ochranná výchova (ÚV, OV) Věra Linhartová, jaro 2012.
Organizace předškolního vzdělávání
Praxe KS VOŠ JABOK + ETF UK
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
PEDAGOGIČTÍ PRACOVNÍCI
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Tisková konference
VNITŘNÍ NORMA FAME DOPLŇUJÍCÍ STUDIJNÍ A ZKUŠEBNÍ ŘÁD UTB
Zkušenosti a poznatky o praxích a výuce ve zdravotnických oborech Zdeněk Hon
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Sociální práce v praxi Oblasti působení soc. pracovníků
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Kreditní systém studia
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Úvodní přednáška pro 1. ročník
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Transkript prezentace:

Úvodní přednáška pro 1. ročník Praxe KS VOŠ JABOK Úvodní přednáška pro 1. ročník

Obecné informace Související předměty Rozsah praxe: 25 - 30% (ASVSP) Metodický a supervizní seminář k praxi Odborná praxe informativní Rozsah praxe: 25 - 30% (ASVSP) Obsah a zaměření praxí v rámci kombinovaného studia odpovídá náplni praxí v denním studiu. Smysl praxí a seminářů ASVSP

Podmínky pro získání zápočtu z MSSP Nepřekročení povolené absence Aktivní účast na seminářích

Formy praxí (Platí v plném rozsahu jako pro prezenční formu studia) Odborná praxe informativní Odborná praxe bloková specializační Odborná praxe průběžná Odborná praxe prázdninová Odborná praxe k absolutoriu

Rozsah praxe V rámci studia studenti musí absolvovat celkem 600 hodin praxí Z toho je 60 hodin věnováno diplomové praxi, tj. celkem je třeba předložit ke kontrole 540 hodin praxe praxe na nejméně 5 různých pracovištích (na každém min 30 hodin) Ročník Vždy dva termíny Rozdělení do 4 skupin A, B – 1. termín C,D – 2. termín Cíl: Získat přehled a informace o síti institucí a zařízení v resortu školství a o jejich zaměření, cílech, způsobech a metodách práce. Časový rozsah: 4 týdenní bloky minimálně 4 x 30 hodin Zaměření: Zařízení pro předškolní a školní výchovu dětí se speciálními potřebami a školská zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy mateřské školy pro děti se speciálními potřebami, církevní nebo alternativní základní nebo střední školy stejného zaměření dětské domovy diagnostické a výchovné ústavy, dětské domovy se školou

Obsahové zaměření podle vlastního zájmu a profesní orientace nejméně 1 praxe musí být z oblasti Pedagogické Sociální Pastorační 2. ročník Cíl: Získat přehled a informace o síti sociálních služeb, zařízeních, programech a metodách sociální a pastorační práce zaměřených na pomoc lidem v obtížných nebo krizových životních situacích. Vytvářet odbornou způsobilost, motivovat k hledání a nalézání profesní identity a podporovat žádoucí postoje. Časový rozsah: 6 týdenních bloků minimálně 6 x 30 hodin Zaměření: - na problémy lidí, kteří se ocitli v obtížných nebo krizových životních situacích - zařízení poskytující sociální služby následujícím cílovým skupinám uživatelů: Rodiny s vícečetnými problémy, děti ohrožené dlouhodobě nepříznivou sociální situací v rodině, zanedbávané, týrané, zneužívané děti a mládež s výchovnými problémy, dětští a mladiství delikventi osoby ohrožené sociálním vyloučením (pachatelé trestné činnosti, osoby bez přístřeší, propuštěné z výkonu trestu odnětí svobody, ústavních nebo léčebných zařízení) lidé s tělesným, smyslovým, mentálním, zdravotním handicapem senioři

PREZENČNÍ versus KOMBINOVANÉ 1. ROČNÍK Odborná praxe informativní I. a II. – STAČÍ 1 PRAXE (30 h) 2. ROČNÍK Odborná praxe informativní III. a IV. Odborná praxe prázdninová I. - STAČÍ 1 PRAXE (30 h) Odborná praxe průběžná 3. ROČNÍK Odborná praxe bloková specializační Odborná praxe prázdninová II. – VŠE, CO ZBÝVÁ Odborná praxe k absolutoriu/Diplomní praxe (zápočet od vedoucího absolventské/bakalářské práce)

Podmínky pro získání zápočtu z předmětu OPI 1. ROČNÍK Odborná praxe informativní I. a II. 1 PRAXE (30 h) před praxí Individuální plán praxe, po praxi Zpráva z praxe, Hodnocení z pracoviště 2. ROČNÍK Odborná praxe informativní III. a IV. Odborná praxe prázdninová I. Odborná praxe průběžná 3. ROČNÍK Odborná praxe bloková specializační Odborná praxe prázdninová II. VŠECHNO, CO ZBÝVÁ PRO SPLNĚNÍ FORMÁLNÍCH POŽADAVKŮ PRAXE Celkový rozsah praxí 540 h Praxe alespoň na 5 pracovištích Ročníková práce

Lze uznat odborné působení 1. Zaměstnání před studiem nejvýše jako jedna z praxí v rozsahu 300 hodin odborná činnost trvala nejméně jeden rok ukončena nejdéle dva roky před zahájením studia 2. Zaměstnání během studia po uplynutí 4 měsíců v pracovním poměru. Uznání na základě předložení potvrzení a seznamu pracovních činností. Není možný souběh bodů 1 a 2.

Lze uznat odborné praxe předcházející studiu studentům VOŠ a VŠ – řádných členů ASVSP v plném rozsahu do pěti let před zahájením studia uznání na základě předloženého portfolia studentům ostatních VOŠ, VŠ a SŠ podle uvážení učitele praxe na základě předloženého portfolia Povinné doklady potvrzení o praxi běžná dokumentace

Lze uznat dobrovolnickou činnost byla realizována na základě smlouvy uznává se reálně odpracovaný počet hodin, max. však 300 činnost trvala aspoň jeden rok ukončena nejdéle dva roky před zahájením studia student předloží smlouvu potvrzení o počtu odpracovaných hodin zápis z praxe

Volba pracoviště Místo praxe studenti vyhledávají sami ve spolupráci s učitelem praxí Koordinátor připraví smlouvu (student pouze vyplní formulář!) průvodní dopis

IS Povinnost seznámit se s informacemi na Isu Interaktivní osnova Včasné umístění do odevzdáváren individuálních plánů praxí (IPP) zpráv z praxe

Povinná dokumentace Portfolio obsahuje Předložení portfolia Individuální plán z každé praxe Zprávu z každé praxe Ročníkovou práci z odborné praxe blokové specializační Další dokumenty k praxím Přehled absolvovaných a uznaných praxí Předložení portfolia jedna z podmínek pro udělení zápočtu

Nástroje pomoci Doprovázení ze strany školy konzultace při volbě praxe i po ní motivace před praxí spolupráce s pracovištěm – kontrakt povinné dokumenty -    individuální plán praxe -    (deník – zápisky, zkušenosti) -    zpráva z praxe hodnocení studenta pracovištěm (potvrzení) reflexe v rámci MSP - supervizní rozhovor při jejím zpracování je student nucen vidět problematiku komplexně §      uvědomit si, co zažil a poznal §      že je toho víc, než se mu na první zamyšlení zdá a než si uvědomuje §      vyjádřit i to, co si uvědomuje jen jakoby mimochodem a co se mu zdá samozřejmé