PORUCHY CHOVÁNÍ ŽÁKŮ A JEJICH NÁPRAVA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Neurózy, psychózy, rané poruchy
Diagnostika SPU.
SEMINÁRNÍ PRÁCE NA TÉMA: Specifické poruchy učení
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
Pozornost a její druhy Denisa Landová.
o.s. Péče o duševní zdraví
Speciální péče na naší škole
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Specifické poruchy učení
AUTOŘI: BARBORA MIKULOVÁ LUCIE KMENTOVÁ 4.A
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
PORUCHY CHOVÁNÍ ŽÁKŮ A JEJICH NÁPRAVA
Příčiny SPU.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Specifické vývojové poruchy učení
Klasifikace duševních poruch
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
LMD, ADD, ADHD.
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
Specifické problémy a potřeby žáků
Dnes ty mně, zítra já tobě!
SPLBP_ZSE Základy speciální pedagogiky Etopedie
Základy speciální pedagogiky
Specifické poruchy učení
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Obtíže žáků s učením a chováním III.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Poruchy psychického vývoje
Žák se specifickými poruchami učení (SPU) a ADHD
Základy speciální pedagogiky
Název prezentace Studenti se specifickými poruchami učení na vysokých školách Autor: Jana Bogdová.
ADHD PORUCHA POZORNOSTI S HYPERAKTIVITOU
Speciální pedagogika Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
Problematika neprospěchu žáka
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Specifické poruchy učení Specifické poruchy učení Pedagogika a psychologie Pedagogika a psychologie Mgr.
Specifické poruchy učení a chovánÍ (SPU/SPCH)
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Duševní poruchy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Specifické poruchy učení (SPU) u dětí mladšího školního věku
Seminář ke speciální pedagogice 1
PhDr. Lenka Gajzlerová Úvodní hodina.
Základní škola a Praktická škola, Jičín
SZ7BP_SP1S Seminář ke speciální pedagogice 1
Pedagogika jako vědecká disciplína
Specifické poruchy učení
ZÁKLADY SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní pojmy speciální pedagogiky
Projekty na podporu handicapovaných uživatelů knihoven
Školská sociální práce
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
ŠKOLNÍ NEPROSPĚCH Příčiny školního selhání
KONFUCIUS čínský filosof 551 – 479 př.n.l.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

PORUCHY CHOVÁNÍ ŽÁKŮ A JEJICH NÁPRAVA Kapitoly z ETOPEDIE

PORUCHY CHOVÁNÍ jsou to projevy chování, kterými se žák odlišuje od ostatních, vybočuje z normy tyto projevy mohou být různé a proto je dále dělíme na jednotlivé druhy (viz. níže) poruchami chování se zabývá speciálně pedagogická disciplína zvaná etopedie

PROČ SE JIMI ZABÝVAT? učitel je s žákem v pravidelném kontaktu, proto může dobře sledovat změny v jeho chování mnohdy je jako jediný schopen objektivního pohledu na žáka mimo to má odborné vzdělání, proto hraje významnou roli při diagnostikování těchto poruch

JAK POZNÁME P.CH.? každý z nás má určitou povahu (je jedinečnou osobností), ta se odráží v jeho chování – proto odlišné chování nemusí hned být považováno za projev poruchy mezi chováním dítěte s poruchou a chováním ostatních dětí neexistuje pevná hranice, jeho projevy jsou závažnější, trvalejší (min. půl roku) a společensky více obtěžující

KLASIFIKACE P.CH. Poruchy související se sociálními vztahy a komunikací Poruchy související s hyperaktivitou a neschopností se soustředit Problémy vyvolané úzkostí a stresem Psychické poruchy Problémy s učením a koordinací

1. PORUCHY SOUVISEJÍCÍ SE SOCIÁLNÍMI VZTAHY A KOMUNIKACÍ AUTISMUS PORUCHY CHOVÁNÍ DISOCIÁLNÍHO RÁZU ASOCIÁLNÍ CHOVÁNÍ Porucha chování (v užším slova smyslu) Porucha opozičního vzdoru (negativismus) Závislostní chování Poruchy vyvolané účinkem návykových látek

2. POR. SOUVISEJÍCÍ S HYPERAKTIVITOU A NESCHOPNOSTÍ SE SOUSTŘEDIT ADHD (Attention deficit hyperactivity disorder) – Porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou 3 podskupiny ADHD: kombinovaná s převahou nepozornosti s převahou hyperaktivity

3. PROBLÉMY VYVOLANÉ ÚZKOSTÍ A STRESEM GENERALIZOVANÁ ÚZKOSTNÁ PORUCHA SEPARAČNÍ ÚZKOSTNÁ PORUCHA SPECIFICKÁ (IZOLOVANÁ) FOBIE SOCIÁLNÍ FOBIE POSTTRAUMATICKÁ STRESOVÁ PORUCHA OBSEDANTNĚ – KOMPUZIVNÍ PORUCHA Obsese Kompulze

4. PSYCHICKÉ PORUCHY NEURÓZY PORUCHY NÁLAD SCHIZOFRENIE Tikové poruchy Poruchy příjmu potravy Mentální anorexie Mentální bulímie Poruchy spánku Enuréza (pomočování) PORUCHY NÁLAD SCHIZOFRENIE

5. PROBLÉMY S UČENÍM A KOORDINACÍ DYSLEXIE (specifická porucha čtení) DYSPRAXIE (vývojová porucha koordinace) DYSGRAFIE (specifická porucha psaní) DYSORTOGRAFIE (specifická porucha pravopisu) DYSKALKULIE (s. p. matematických schopností) DYSPINXIE (specifická porucha kreslení) DYSMÚZIE (s. p. vnímání a reprodukce hudby) DYSPRAXIE (specifická porucha obratnosti)

LOGOPEDIE SURDOPEDIE SOMATOPEDIE PSYCHOPEDIE NEJEN V ETOPEDII SE MŮŽEME SETKAT S PORUCHAMI CHOVÁNÍ, ALE I V JINÝCH OBORECH SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY: LOGOPEDIE SURDOPEDIE SOMATOPEDIE PSYCHOPEDIE