Integrace tramvaje se železnicí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Daniela Jančíková, SŽDC s. o. Stavební správa západ;
Advertisements

Železniční stavby v Pardubickém kraji Bc. Marek Binko ředitel odboru strategie Pardubice, 5. září 2013 Dopravní konference Pardubice 2013.
Olomouc, 11. dubna 2016 Významné stavby na území Olomouckého a Zlínského kraje Ing. Pavel Surý generální ředitel Moravské dopravní fórum.
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Pražská příměstská železniční doprava Ing. Václav Haas Ústí nad Labem.
Standardizovaný postup naplňování dat o železničních přejezdech Ing. Zdeněk Bahenský Ing. Jiří Kohl.
Pražská integrovaná doprava Preference provozu veřejné hromadné dopravy 01/2016.
ŽELEZNIČNÍ PŘEJEZDY - před železničním přejezdem si počínat zvlášť opatrně - zejména se přesvědčit, zda můžu železniční přejezd bezpečně přejet - vozidla.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Dynamo – regulace Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
Obsah Generátor střídavého proudu Trojfázová soustava střídavého napětí Transformátor Přenos elektrické energie Střídavý proud v energetice 1.
Geografie dopravy Cv. č. 3: Hodnocení dopravní polohy a dopravní obslužnosti HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY A DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI Cíl cvičení:  aplikace metody.
BEZPEČNOST NA ŽELEZNICI. Nepozornost a hazard Nepozornost a hazard stojí ročně život 18 dětí a dalších 20 jich je těžce zraněných. Zmizí tak zbytečně.
Novelizace předpisu D7/2 k organizování výlukových činností k Lenka Komínová GŘ SŽDC Odbor plánování a koordinace výluk Setkání s dopravci,
Změny ve smluvních vztazích s dopravci Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Informace o novinkách v Integrovaném dopravním systému Moravskoslezského kraje ODIS Ing. Jan Dvořák.
DOPRAVNÍ VÝCHOVA CESTUJEME V AUTOMOBILU AUTOSEDAČKA BEZPEČNOSTNÍ PÁSY CESTUJEME V DOPRAVNÍCH PROSTŘEDCÍCH CESTUJEME V AUTOMOBILU AUTOSEDAČKA BEZPEČNOSTNÍ.
Členské fórum A.T.I.C. Mariánské Lázně
Výhybna Praha Vítkov Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků.
STS/S 09 Taktické a bezpečnostní zásady pro umísťování MPT na místě zásahu Zpracováno: Zpracoval: por.Bc. Martin Hrabina Hasičský záchranný.
Inovace & Železnice Ing. Pavel Surý Generální ředitel
Transformátor.
Elektrické stroje – transformátory Ing. Milan Krasl, Ph.D.
Polovodičová dioda Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Výroba elektrické energie - obecná část
Spolupráce obce a ÚP ČR v Litvínově v SVL
Proudové chrániče.
Elektrické měřící přístroje
VY_32_INOVACE_41_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Ivan Kraus.
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Tenis Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Dopravní výchova 8. ročník
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
USMĚRŇOVAČE V NAPÁJECÍCH OBVODECH
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Číslicové měřící přístroje
Polovodičová dioda Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Číslicové měřící přístroje
Elektrické napětí Spolehlivost dodávky elektrické energie
Důlní elektrické přístroje
BEZPEČNOSTNÍ PLÁN - OBECNÁ ČÁST
M-Ji-CU058-Slovni_ulohy_o_pohybu
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Omezení silniční dopravy na silnici III. třídy č
Příklady – cvičení ) Ventilátor točící se rychlostí 20 otáček za sekundu začne rovnoměrně zpomalovat s tím, že za 10 s poklesne frekvence.
Novinky v integraci dopravy Prahy a Středočeského kraje za rok 2017
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Lineární funkce v praxi
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Diagnostika brzd.
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
Financování železniční infrastruktury
SPRÁVNÍ PRÁVO.
Příklady - opakování Auto se pohybovalo 3 hodiny stálou rychlostí 80 km/h, poté 2 hodiny rychlostí 100 km/h, pak 30 minut stálo a nakonec 2,5 hodiny rychlostí.
Rozvoj elektrické trakce v pražské autobusové MHD
Diagnostika brzd.
Vítáme Vás v Luhačovicích
Systém odměňování výkonu
Tečné a normálové zrychlení
Český hydrometeorologický ústav Praha
Příklady – cvičení Určete brzdnou dráhu auta s počáteční rychlostí 90 kmh-1, které se pohybovalo rovnoměrně zpomaleně a zastavilo za 5.
Transkript prezentace:

Integrace tramvaje se železnicí Aglomerace města Karlsruhe

Úvodem 1992 – zprovozněn 25 km úsek Karlsruhe – Bretten (první případ na světě společného provozu vlaků a tramvají) počty cestujících se zvýšily čtyřikrát v porovnání se železnicí (cca 14000 denně) pak zprovozněny další tratě ve směrech Pforzheim, Bruchsal a Baden-Baden nyní 280 km sítě (značný podíl železniční infrastruktury)

Charakteristika (1/3) dvousystémová vozidla provozovaná na železniční i tramvajové síti v jiných aglomeracích běžně (s přestupem): intravilán (město) – tramvaj extravilán (příměstská oblast) - železnice cestující příznivě vnímají bezpřestupové spojení aglomerace – centrum třeba vybudovat spojení mezi oběma sítěmi

Charakteristika (2/3) provoz ve vnitřním městě pod trakční soustavou 750 V stejnosměrně, na železniční síti pod trakční soustavou 15 kV a 16 2/3 Hz střídavě transformátor a usměrňovač mění 15 kV střídavého napětí na 750 V stejnosměrného napětí a napájí stejnosměrné zařízení vozidla (de facto jde stejnosměrně napájené vozidlo) stejný rozchod kolejí obou sítí

Charakteristika (3/3) nižší maximální rychlost mezi 90 a 100 km/h toto kompenzováno vyššími hodnotami rozjezdového zrychlení a brzdného zpomalení + nižšími pobyty na zastávkách provedena úplná elektrifikace, vybudovány nové zastávky

Přechod mezi trakcemi (1/2) stykové stanice se nachází záměrně mimo omezující prvky jako jsou návěstidla, železniční přejezdy nebo zastávky vozidla mohou těmito místy plynule plnou rychlostí projíždět vozidla se přepínají automaticky bez zásahu obsluhy vozidel na požadovaný druh napájení

Přechod mezi trakcemi (2/2) u chybného fungování přepínání je vše jištěno četnými bezpečnostními prvky mezi napěťovými soustavami leží asi 170 m dlouhé beznapěťové úseky (zamezení šíření tzv. bludných proudů) když se přepínač napětí do 3 sekund po dosažení beznapěťového úseku neaktivuje, stáhne se automaticky sběrač když je přepínač napětí aktivovaný, může se opět sběrač zvednout

Rozšiřování sítě 1994/5 – rozšíření do 4 nových směrů v provozu 36 dvousystémových jednotek vždy spojení do centra Karlsruhe (Karlsruhe HBf.) nyní výstavba spojovacích tratí v jednom úseku dokonce výstavba třetí traťové koleje (zvýšení propustnosti) plán rozšíření i na dalších úsecích