Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Rozvoj elektrické trakce v pražské autobusové MHD

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Rozvoj elektrické trakce v pražské autobusové MHD"— Transkript prezentace:

1 Rozvoj elektrické trakce v pražské autobusové MHD
Martin Chlup, DM4 Vedoucí práce: Ing. Karel Zíka Oponent práce: Ing. Vladimír Pušman, Ph. D.

2 Současná situace v Praze
Shrnutí - obsah Úvod Historie Základní druhy Ekonomika provozu Mezní rozsah provozu Současná situace v Praze Plánovaný rozvoj Vlastní návrh Závěr

3 Úvod Alternativní pohony Ekologie Elektrifikace autobusové dopravy

4 Historie trolejbusů a elektrobusů v Praze
Klasické trolejbusy v letech 1936 – 1972 V okolí Střešovic, Smíchova, Václavského náměstí, Stadionu Strahov atd. Elektrobusy v letech 2011 – 2017 Breda Menarinibus Siemens Rampini SOR EBN 8 SOR EBN 11 Trolejbusy v letech 2017 – 2018 SOR TNB 12

5 Základní druhy Konvenční trolejbus Parciální trolejbus
baterie – 10-30% Parciální trolejbus trolej – 10-30% baterie – 70-90% Dynamický elektrobus baterie – 100% Statický elektrobus

6 Ekonomika provozu Celkové náklady Náklady na pořízení
Typ Cena (Kč) / 1 km Trolejbus, elektrobus (bez výměny baterií) 2 - 4 Elektrobus (vč. výměny baterií) 4 - 7 autobus 8-9 Cena (Kč) Zásuvka, AC (střídavý proud) vstup Zásuvka, DC (stejnosměrný proud) vstup Zásuvka z tramvajové sítě Rameno s kontakty 700 00 Pantograf, z veřejné sítě Pantograf, z tramvajové sítě Indukční přenos Typ vozidla SOR NS 12 Electric SOR NS 12 Diesel Škoda 32 Tr (bez baterií) Škoda 32 Tr (s bateriemi) Druh vozidla elektrobus autobus trolejbus Cena (mil. Kč) 14,9 5,5 10,49 13,5 Celkové náklady Náklady na pořízení Náklady na infrastrukturu Provozní náklady

7 Mezní rozsah provozu Průměrná linka v Praze - 12,6 km
Průměrná životnost autobusu – 15 let Průměrný roční nájezd autobusu km Elektrobus Trolejbus Provozní náklady za celou životnost 5 865 750 Kč 10 518 750 Kč Náklady na pořízení vozidla 15 000 000 Kč 10 500 000 Kč Náklady na výměnu baterií 5 000 000 Kč - Náklady celkem 25 865 750 Kč 21 018 750 Kč Náklad Elektrobus Trolejbus Energie 2,7 Kč / vozokm 3,1 Kč / vozokm Oprava a údržba 4,1 Kč / vozokm 7,5 Kč / vozokm Údržba vedení - 2,55 Kč / vozokm Rychlonabíjecí stanice 0,31 Kč / vozokm Celkem 7,11 Kč / vozokm 12,75 Kč / vozokm Elektrobus Trolejbus Náklady na trolejbusové vedení - 189 000 000 Kč Celkové náklady při 40 voz.  000 Kč  000 Kč

8 Současná situace v Praze
SOR EBN 9,5 Elektrobus Dopravce ARRIVA CITY SOR NS 12 Electric Dopravce DPP Škoda 30Tr Parciální trolejbus

9 Plánovaný rozvoj v Praze
Linka 140 Palmovka – Miškovice Noční nabíjení v garážích Statické nabíjení Palmovka a Letňany Dynamické nabíjení Linka 207 Ohrada – Staroměstská Statické nabíjení Ohrada Linka AE Hlavní nádraží – Letiště Standard OppCharge

10 Vlastní návrh na možné rozšíření
Elektrifikace linky 185 Palmovka – Vinořský hřbitov Cca 4 km dvoustopé troleje (Letňany – Bakovská) 8 parciálních trolejbusů Závislé na elektrifikaci 140 Elektrifikace linky 302 Palmovka – Přezletice, Kocanda 5 dynamických elektrobusů Cca 2 km dvoustopé troleje (Vinořský hřbitov – Přezletice, Kocanda) Úvaha nad dlouhodobou budoucností

11 Závěr Ekologie provozu Ekonomika provozu Plánovaný rozvoj

12 Zdroje Literatura: Programy: Mapové podklady:
CHLUP, Martin a Tomáš BÁRTA. Elektrobusy v Praze. SOČ. SPŠD Masná. (některé části převzaty do této práce) Československý Dopravák. 2017, 2017(5). Československý Dopravák. 2018, 2018(5). ZeEUS eBus Report [online]. 2017, 2017(2) [cit ]. Dostupné z: Československý Dopravák. 2018, 2018(1). Programy: Program na úpravu map: CorelDraw Mapové podklady: Mapy Google [online] [cit ]. Dostupné z: maps.google.cz/maps?hl=cs&tab=wl Ostatní zdroje jsou uvedeny v práci pomocí poznámek pod čarou.

13 Zdroje obrázků Trolejbusy v Praze [online]. [cit ]. Dostupné z: Breda Menarinibus [online]. [cit ]. Dostupné z: 6_BredaMenarinibus_Zeus_M200_E.jpg SOR EBN 8 [online]. [cit ]. Dostupné z: deje_row&foto=JBS5133a3_1fce326b b1786dba245e93e60.jpg SOR EBN 11 [online]. [cit ]. Dostupné z: SOR TNB 12 [online]. [cit ]. Dostupné z: SOR EBN 9,5 [online]. [cit ]. Dostupné z: Centrum-5.jpg SOR NS 12 Electric [online]. [cit ]. Dostupné z: Škoda 30Tr [online]. [cit ]. Dostupné z: EkovaElectric [online]. [cit ]. Dostupné z:

14 Děkuji za pozornost!


Stáhnout ppt "Rozvoj elektrické trakce v pražské autobusové MHD"

Podobné prezentace


Reklamy Google