Edukace jako pomoc ve stáří

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : • Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí. • Nejdůležitější, a pro nás na prvním.
Malý průzkum dovedností žáků řešit úlohy
Komunikace ve zdravotnictví – potřeba kontaktní sestry Konference nadačního fondu Porozumění Mgr. Alena Šmídová.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Martina Pastuchová klinický psycholog a terapeut, supervizor
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Motivace ve vzdělávání dospělých Lektor: Mgr. Šárka Prachařová
Obor Podnikání – délka vzdělání tohoto oboru je 2 roky dosažené vzdělání: střední vzdělání ukončené maturitní zkouškou forma tohoto vzdělání je denní studium.
Úřad práce ČR Krajská pobočka v Ostravě Regionální individuální projekt PŘÍPRAVA +
Naše zvolená průřezová témata
ZÁKON PŘITAŽLIVOSTI A VZTAHY
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Zásady dobré komunikace
Abrah á m – praotec víry Jak žít víru dnes? Několik postřehů z životní cesty Abraháma Bůh se mu dal poznat a změnil mu jméno On se rozhodl změnit život.
OPEN LEARNING Moderní výuka odborných cizích jazyků 89% žáků cítí potřebu umět cizí jazyk pro svou budoucí práci, NIDV, červen 2012 Brno, 4. červen 2014,
Manažerské dovednosti a vedení podniku Č
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
► Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Copyright, 2005 Exodus Global Alliance Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí.
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
Malé podzimní metodické opáčko made by kaca 2008 Moc vám doporučuji, abyste se sami nad každou otázkou zamysleli, než si zobrazíte správnou odpověď.
Copywriting Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Komunikace ve styku s veřejností , v řízení a vedení lidí
PALIATIVNÍ PŘÍSTUP V KC aneb „Pomoz mi nést můj úděl“ Semiramis o.s. / Laxus o. s. Richard Hanus, Eva Mifková.
Působení psychologa jako člena týmu odborných pracovníků projektu AVC
„Řízení lidských zdrojů /HR/ je jedním z hlavních úkolů managera a nikdo to za něho nemůže udělat“ Roman Vacho© City Hotel Park Dolný Kubín.
Komunikace a prezentace KOPRD
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Andrea Brožová Doubková
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_70 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Reforma školství v ČR.
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Vůdcovství – leadership CVIČENÍ č.2
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Domov důchodců Dubí, příspěvková organizace Na Výšině 494 a Ruská 130.
Osobnostní rozvoj Znalost a aplikace principů M.M. Pravidla Komunikace a zdvořilostní formy chování Mravní hodnoty Já rodina okolí Zralá osobnost dítěte.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_06.
ANOTACE Objasnit žákům pojem krátkodobý a dlouhodobý cíl, seznámit je s vytyčováním svých cílů a s využitím pozitivních vzorů. Výukový materiál.
ÚSKALÍ SPOLUPRÁCE S RODINOU KLIENTA ,JIRKOV PHDR. MARTINA VENGLÁŘOVÁ.
HORIZONT ZLÍN Workshop
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
Expertní dobrovolnictví
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Didaktika přírodopisu 1 7. seminář: Formulace VVC
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
Reforma školství v ČR.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Oheň, jak ho vidí děti. ZDRAVÍ, BEZPEČÍ.
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ANOREXIE A BULIMIE.
Typ klienta.
VY_32_INOVACE_17_12_Asertivita
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Test.
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Věk sám o sobě není důvodem zvýšené potřeby péče.
Edukační standardy Beharková Natália.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Podpůrná opatření včera, dnes a zítra
Práce se selhávajícím žákem
MUDr.Taťána Mahdíková Ordinace JACH-TA, s.r.o.
Andrea Brožová Doubková
Transkript prezentace:

Edukace jako pomoc ve stáří prim.PhDr. Lidmila Pekařová tel. 723 060 855 e-mail: pekarova@hamzova-lecebna.cz 1.1.2019 prim.PhDr.Lidmila Pekařová

Co je a co není edukace Vedení člověka není poučování Vedení není jen instrukce Výchova není okamžitá informace prim.PhDr.Lidmila Pekařová 1.1.2019

Proč edukovat ? Změny postojů – prevence nemoci Ekonomika zdraví a nemoci Cíl edukace prim.PhDr.Lidmila Pekařová 1.1.2019

Kdy a koho edukovat Neučíme je „vědět“, učíme je „myslet“ Pochopení = ví co má dělat a chce dělat Pochopení = vyslechl, ale nechce Vyslechl a nechápe = edukace nereálná prim.PhDr.Lidmila Pekařová 1.1.2019

Fáze edukace Zjištění rozsahu jeho informací Navedení – zjištění postoje Zadání samostatného úkolu Praktická kontrola -upřesnění prim.PhDr.Lidmila Pekařová 1.1.2019

Edukace osobní jistoty Strach z nemoci Obavy ze samoty Udržování kontaktů prim.PhDr.Lidmila Pekařová 1.1.2019

Proč se edukace nedaří Neumíme mluvit a vést lidi Hledáme výmluvy- protože to neumíme Klient nechce Klient nemůže Klient může, chce, ale neumí prim.PhDr.Lidmila Pekařová 1.1.2019

Edukace rodiny Neprojevují zájem Chtějí pomáhat, nevědí jak Nerozumí, co je to správná POMOC prim.PhDr.Lidmila Pekařová 1.1.2019

Edukace - shrnutí Hledání postoje Pacient chce –vyjádřil pochopení Přijal úkol - předvedl dovednost Nechce sám dělat -needukujeme prim.PhDr.Lidmila Pekařová 1.1.2019

Edukovat umí jen ten Kdo se naučil u práce myslet Kdo nepracuje mechanicky Kdo umí vést druhého krok za krokem prim.PhDr.Lidmila Pekařová 1.1.2019

Pomáhat, znamená umět Poznat rozsah informací klienta Mluvit srozumitelně a logicky Nepoučovat, ale vést k náhledu - edukovat prim.PhDr.Lidmila Pekařová 1.1.2019

prim.PhDr.Lidmila Pekařová 1.1.2019