Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
Advertisements

Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.
Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Politologie Základní pojmy. Politologie Společenská věda politická věda, věda o politice, teorie politiky, věda o moci. „Je to vědecká disciplína zabývající.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová
Základy automatického řízení 1
Projekt odboru personálního Ministerstva vnitra Akceptace specifických potřeb zaměstnanců a zaměstnankyň MV: nástroj ke zvýšení efektivity práce MV ČR.
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Název vzdělávacího materiálu
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Vůdcovství – leadership část 2.
Úvod do filosofie a etiky v sociální práci
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Terapeutické komunity
Makroekonomie E 7 - otázky.
Vůdcovství - leadership
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
OBČANSKÉ A OBCHODNÍ PRÁVO
Přednáška ESF MU 29. září 2011 Název přednášky
VY_32_INOVACE_VVP_8A_7F Rozhodování - metody Název: Škola:
Vzdělávání.
Osobní management - modul č.3
Filozofické disciplíny
Úloha vůdců, úloha vůdcovství
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Vliv reklamy na společnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
ZDRAVÍ JAKO HODNOTA.
Etické kodexy v praxi Pavel Seknička.
Životní cyklus.
Synergie manažerského týmu
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Etické principy ve vědecké práci (Research Integrity)
Hledáme klíč k právům dětí
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Název: Základní lidská práva Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
Etické kodexy v praxi Pavel Seknička.
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
PRÁVA A POVINNOSTI RODIČŮ
Profesionalizace sociální práce v ČR
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Osobní management – Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení Úkoly a otázky pro samostudium k 2. modulu

1. Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP 1. Dva přístupy k osobnímu managementu 1. Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP Specifické zaměření Základní úkol teorie a praxe na počátku 21. století Faktory výkonnosti ZP Obsah OM 2. Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení Univerzální zaměření Člověk je součást vyšších systémů Požadavek respektování přírodních zákonů a mentálních principů „Etika osobnosti“ a „etika charakteru“ „Kontinuum zralosti“, „soukromé“ a „veřejné“ vítězství Důraz na osvojení sedmi návyků Citové konto

Obecně platí: Hodnoty jsou vodítkem našeho myšlení a jednání! 2. Hodnoty (1) Anglický výraz pro hodnotu je „value“ a je odvozen od latinského slova „valere“, což znamená „být silný“, „být zdravý“. Obecně platí: Hodnoty jsou vodítkem našeho myšlení a jednání! Hodnoty, které bychom měli vyznávat vůči okolnímu prostředí, např.: solidnost úcta respekt k potřebám bližních naše aktivity bez negativních externalit Hodnoty týkající se nás samých, např.: bezpečnost vlastní práce a péče o vlastní zdraví neustálé zdokonalování (profesní i osobnostní rozvoj)

Nutné je však respektovat 4 kardinální ctnosti: spravedlnost 2. Hodnoty (2) Nutné je však respektovat 4 kardinální ctnosti: spravedlnost statečnost střídmost moudrost Hodnoty, které se staly předmětem diskuse o hodnotách teprve nedávno: tolerance jinakosti a odlišných názorů konzistentní chování a jednání rozsah a způsob solidarity Všechny tyto výše uvedené hodnoty přispívají k větší míře lidskosti.

2. Hodnoty (3) Pro opravdové dodržování žádoucích hodnot nemá smysl jen jejich deklarace a moralizování (to často vyvolává u druhých výčitky svědomí a odpor) – důležitý je osobní příklad a šíření přesvědčení dívat se na hodnoty jako na pomoc při profesním i soukromém životě. Ujasnění hodnotové orientace je kompasem k úspěchu, zdrojem síly pro zdravý život jedince. Při hledání zdrojů životní síly nám mohou být důležitými orientačními body právě obecně akceptovatelné hodnoty, jakými jsou např.: spravedlnost k sobě i k druhým svoboda volby hledání a prosazování pravdy respekt lidské důstojnosti statečnost při prosazování nového správného střídmost v životě moudrost (odstup, nadhled, systémové myšlení) věrnost správným myšlenkám a chování šíření pocitu lidské sounáležitosti a zvyšování kvality života.

Zákon bezpodmínečné lásky Zákon neustálého zdokonalování 3. Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (1) Přírodní zákony Zákon bezpodmínečné lásky Zákon neustálého zdokonalování Zákon tendence k rovnováze Zákon předurčeného poslání

Princip odvahy a statečnosti Princip zevnitř ven 3. Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (2) Mentální principy Princip integrity Princip čestnosti Princip tolerance Princip trpělivosti Princip poctivosti Princip odvahy a statečnosti Princip zevnitř ven

„Etika osobnosti“ a „etika charakteru“ Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (3) „Etika osobnosti“ a „etika charakteru“ „Etika osobnosti“ - dosažení životních úspěchů pomocí vnějšího dojmu, postojů a chování člověka s využitím obratnosti a dovednosti aplikace vhodných technik „Etika charakteru“ - vychází z existence a lidmi neovlivnitelného působení přírodních zákonů a potažmo mentálních principů Charakter - morálně psychologická kvalita člověka determinovaná rysy prvků myšlení, verbální i neverbální komunikace, emoce a činů a míry souladu mezi těmito prvky

3. Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (4)

Začínejte s myšlenkou na budoucnost 3. Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (5) Kontinuum zralosti Buďte proaktivní Začínejte s myšlenkou na budoucnost Tomu nejdůležitějšímu dávejte prioritu Myslete způsobem „Výhra-Výhra“ Nejdříve se snažte pochopit a potom být pochopeni Vytvářejte synergii Obnovujte svůj potenciál

3. Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (6) „Citové konto“ Metafora pro míru vzájemné důvěry v mezilidských vztazích: každý kontakt s jiným člověkem lze posuzovat jako výběr nebo vklad z resp. na citové konto Neúcta, nezdvořilost Laskavost, zdvořilost Porušování slibů Dodržování slibů Citové konto Neplnění očekávání Plnění očekávání Neloajálnost, neupřímnost Loajalita k nepřítomným Pýcha, domýšlivost, arogance Omluvy

3. Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (7) Otázky Proč by měl být náš OM založen na etice charakteru a ne na etice osobnosti? Co představuje osobní paradigma a co způsobuje jeho posun? Co představuje kontinuum zralosti a jak s ním souvisí soukromé a veřejné vítězství? Souvisí naše návyky s našim charakterem? Úkoly Uveďte příklady porušování mentálních principů! Proveďte sebereflexi vašeho postavení v rámci kontinua zralosti! Zamyslete se nad tím, co byste mohli udělat, abyste si osvojili návyky efektivních lidí! Proveďte ta cvičení, které nebyly uskutečněny při výuce!