Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
PODOBNOST MATEMATIKA 9. ROČNÍK ZŠ výklad a cvičení.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák PYTHAGOROVA VĚTA – použití v praxi Zkrátíme si cestu a o kolik? Dosáhne.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
Obvod a obsah mnohoúhelníků
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Digitální učební materiál
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
„EU peníze středním školám“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Digitální učební materiál
Matematika Operace s vektory
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
zpracovaný v rámci projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU:
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
WORD Tabulky - ohraničení
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pythagorova věta – příklady
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Transkript prezentace:

Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3590 Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, 252 64 Velké Přílepy Název materiálu: Pythagorova věta Autor materiálu: Mgr. Pavlína Ben Saidová Zařazení materiálu: Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (III/2) Předmět: Matematika, 8. ročník Sada: 32_01 Číslo DUM: 32_01_14 Ověření materiálu ve výuce: Datum ověření: 5. 11. 2012 Ověřující učitel: Mgr. Pavlína Ben Saidová Třída: VIII. Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.

Metodické pokyny / anotace: Výukový materiál slouží k procvičování slovních úloh na téma Pythagorova věta. Na barevném listě je vždy uvedeno zadání úlohy, kterou žáci sami počítají. Pro kontrolu, popř. jako pomoc při neúspěchu, slouží následující list. Zde je uveden zápis slovní úlohy, výpočet i slovní odpověď. Klíčová slova: slovní úlohy, Pythagorova věta, zápis, výpočet, odpověď

PYTHAGOROVA VĚTA

Lidé si zkracují cestu přes záhon obdélníkového tvaru s rozměry 5 m a 12 m. O kolik si cestu zkrátí, když záhon neobejdou, ale půjdou po úhlopříčce?

Lidé si zkracují cestu přes záhon obdélníkového tvaru s rozměry 5 m a 12 m. O kolik si cestu zkrátí, když záhon neobejdou, ale půjdou po úhlopříčce? pravoúhlý trojúhelník odvěsna a = 5 m odvěsna b = 12 m 5 m přepona c = ? 12 m a2 + b2 = c2 52 + 122 = c2 25 + 144 = c2 169 = c2 c = 13 m cesta kolem záhonu: 5 m + 12 m = 17 m cesta po vyšlapané cestě: 13 m rozdíl vzdáleností: 17 m – 13 m = 4 m Lidé si cestu zkrátí o 4 m.

O stěnu domu je opřen žebřík O stěnu domu je opřen žebřík. Dosahuje do výšky 1,5 m a je od zdi vzdálen 0,8 m. Jak je žebřík dlouhý?

O stěnu domu je opřen žebřík O stěnu domu je opřen žebřík. Dosahuje do výšky 1,5 m a je od zdi vzdálen 0,8 m. Jak je žebřík dlouhý? pravoúhlý trojúhelník odvěsna a = 1,5 m 1,5 m ? odvěsna b = 0,8 m přepona c = ? 0,8 m a2 + b2 = c2 1,52 + 0,82 = c2 2,25 + 0,64 = c2 2,89 = c2 c = 1,7 m Žebřík je dlouhý 1,7 m.

Jak vysoké je podkroví tvaru rovnoramenného trojúhelníku, jehož základna je dlouhá 20 m a ramena jsou dlouhá 11 m?

Jak vysoké je podkroví tvaru rovnoramenného trojúhelníku, jehož základna je dlouhá 20 m a ramena jsou dlouhá 11 m? rovnoramenný trojúhelník 11 m odvěsna a = 10 m přepona c = 11 m odvěsna b = ? 10 m 10 m b2 = c2 - a2 b2 = 112 – 102 b2 = 121 – 100 b2 = 21 b = 4,6 m Podkroví je vysoké 4,6 m.

Rozhodněte, zda je trojúhelník pravoúhlý Rozhodněte, zda je trojúhelník pravoúhlý? Jeho strany jsou dlouhé 30 mm, 21 mm a 20 mm.

Rozhodněte, zda je trojúhelník pravoúhlý Rozhodněte, zda je trojúhelník pravoúhlý? Jeho strany jsou dlouhé 30 mm, 21 mm a 20 mm. odvěsna a = 20 mm odvěsna b = 21 mm přepona c = 30 mm a2 + b2 = c2 202 + 212 = 302 400 + 441 = 900 841 = 900 Tento trojúhelník není pravoúhlý.

Seznam použité literatury a pramenů: http://www. matematyka. estranky