MEZOPOTÁMIE Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2637 Název výukového materiálu: MEZOPOTÁMIE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opakování Mezopotámie
Advertisements

VY_32_INOVACE_Dj Mezopotámie-prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
PŘEDNÍ VÝCHOD.
Mezopotámie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Starověká Mezopotámie
VY_42_INOVACE_28_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Procenta – obchod VY_42_INOVACE_33_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
FYZIKÁLNÍ VLASTNOSTI NEROSTŮ HUSTOTA A TVRDOST VY_32_INOVACE_01_23.
Hra na využití poměru 1 : 2 : 4 VY_42_INOVACE_06_01.
Rodina a její funkce Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
Projekt – sčítání, odčítání a násobení desetinných čísel, desetinná čísla v praxi VY_42_INOVACE_05_01.
Obvod a obsah čtverce a obdélníku VY_42_INOVACE_11_02.
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Geometrický význam vzorců VY_42_INOVACE_11_01. (a + b) 2 a a b b Pozoruj vyjádření obsahu čtverce o straně (a +b) (a + b) 2 = a2a2 b2b2 ab a 2 + ab +
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_03.
Alpská země – náš soused Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_38.
Slovní úlohy o společné práci VY_42_INOVACE_24_01.
Matematické hry Vetřelec, Bludiště Násobky přirozených čísel, čísla složená, prvočísla VY_42_INOVACE_07_01.
Slovní úlohy s procenty VY_42_INOVACE_18_01. Opakování - procenta Doplň: Základ je % % %
VY_32_INOVACE_211_Mezopotámie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
LIST VY_32_INOVACE_13_23. Funkce listů: Fotosyntéza Fotosyntéza Dýchání Dýchání Odpařování Odpařování průduchy Pomocí interaktivní učebnice nakladatelství.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Krychle a kvádr VY_42_INOVACE_12_02.
Druhy čar Technické kreslení VY_42_INOVACE_01_02.
THALETOVA VĚTA VY_42_INOVACE_13_02.
ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří
Druhy a dvojice úhlů Konvexní, nekonvexní, ostrý, tupý, pravý, přímý, plný Vedlejší, vrcholové, souhlasné, střídavé VY_42_INOVACE_09_02.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Zdravá výživa test   VY_32_INOVACE_17_36.
Starověk.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Zobrazení bodů, útvarů v osové souměrnosti, osově souměrné útvary
NOTA PŮLOVÁ.
MEZOPOTÁMIE.
TATO PRÁCE JE ŠÍŘENA POD LICENCÍ CC BY-SA 3
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
Další vlastnosti nerostů
Převody jednotek obsahu
METEOROLOGIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_06_29.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Druhy trojúhelníků, těžnice, výšky, střední příčky
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Plánované rodičovství
STOPKOVÝTRUSNÉ HOUBY VY_32_INOVACE_05_23.
OP VK Využívání ICT Sada č
Digitální učební materiál
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
Slovní úlohy polovina, čtvrtina
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Sčítání, odčítání, násobení, dělení – příklady k procvičení
CVIČÍME PAMĚŤ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření. Všechny objekty použité k vytvoření tohoto materiálu.
STAROVĚKÉ STÁTY - MEZOPOTÁMIE
Převody jednotek délky
Nejstarší období Mezopotámie
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Fotografie jsou z archivu autora..
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_21DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
NOTA OSMINOVÁ.
Notová osnova.
3 : : 4 Počítání s poměrem 5 : 20 VY_42_INOVACE_31_01.
tato práce je šířena pod licencí cc by-sa 3
Život mezi řekami Mezopotámie.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

MEZOPOTÁMIE Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2637 Název výukového materiálu: MEZOPOTÁMIE Autor: Marie Heryánová Vytvořeno: 13. 1. 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Tematický okruh: Starověk Téma: Mezopotámie Pomůcky: PC, dataprojektor Anotace: Určeno k opakování učiva VY_32_INOVACE_08_30

Texty jsou vlastní originální tvorbou autora. Mezopotámie Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Texty jsou vlastní originální tvorbou autora. Všechny objekty použité k vytvoření tohoto materiálu jsou součástí softwaru Microsoft® Office.  

zahrady Semiramis Mezopotámie Mezopotámie (z řečtiny země mezi řekami, meziříčí) Oblast mezi řekami Eufrat a Tigris Mezopotámie je součástí tzv. úrodného půlměsíce Její území zhruba odpovídá Iráku, severovýchodní Sýrii, jihovýchodnímu Turecku a jihozápadnímu Íránu První sumerské obyvatelstvo se v Mezopotámii objevilo na přelomu 4. a 3. tisíciletí př. n. l.

Klínové písmo Najdi si na internetu, jak vypadalo klínové písmo. Vysvětli, proč se mu tak říkalo. Vyrob si z vlhké hlíny tabulku a pokus se toto písmo napodobit. V Mezopotámii se nejdříve užívalo obrázkové písmo Obrázek se časem zjednodušoval a vzniklo písmo znakové psali na hliněné destičky Znaky měly připomínat tvar klínu, odtud jméno tohoto písma - klínové písmo Např. slovo Mezopotámie : M E Z O P O T A M I E

Na co psali ??? Sumerové psali na hliněné destičky Znaky ryli zašpičatělým rákosem Hliněné destičky si zhotovovali sami Proto se škole říkalo ‚,Dům tabulek‘‘ První knihovna – v Ninive

Jak se žilo … O jakou stavbu se jedná ? Vařilo se na dvoře Některé domy byly patrové Střecha byla rovná, aby se na ní v létě mohlo spát Bohatší domy měly záchod V přízemí byly dílny a sklady Domy byly bez oken, aby byl chládek Nakresli podle předlohy, jak si takový dům představuješ

Obydlí chudí bohatí Vyhledej si na internetu, jak vypadal dům chudých lidí v Mezopotámii. Nakresli ho. Spolužákům vysvětli rozdíly mezi životem chudých a bohatých. Vyhledej na internetu, jak vypadalo bydlení zámožných občanů. Srovnej s obydlím prostého člověka. Jaké v nich vidíš rozdíly?

Zemědělství PĚSTOVALI Obilí Sezam Vinnou révu

Chovali Ovce Kozy Mezky Osly Prasata

Chovali také koně : K jízdě K zápřahu

vláda Vládli Sumerové Primitivní demokracie, později despocie Rada starších řídila město Chrámové hospodářství Palácové hospodářství

Je toto Je toto klínové písmo? Je toto klínové písmo? VY _32_INOVACE_08_30 Je toto klínové písmo?