Centralizované rozvojové projekty 2017 Strategická spolupráce VŠ pro řízení kvality technického vzdělávání dle potřeb společnosti a znalostní ekonomiky Základní informace o projektu: hlavní řešitel TUL: prof. Dr. Ing. Pavel Němeček koordinující VŠ: Vysoké učení technické v Brně počet zapojených VŠ: 8 rozpočet projektu TUL: 2 258 000 Kč interní číslo projektu: 12085 období řešení navazujících projektů: 2017
Centralizované rozvojové projekty 2017 Cíl projektu 1: Podpořit strategickou spolupráci a koordinovaný postup technických VŠ při nastavování systému řízení kvality a naplňování souvisejících požadavků vyplývajících z novely ZVŠ a potřeb znalostní ekonomiky a společnosti v souladu s aktuálními principy nastupujícího trendu Průmysl 4.0. expertní pracovní skupiny zapojených VŠ pro oblast vzdělávání, tvůrčích činností a třetí role VŠ interní pracovní skupiny pro jednotlivé oblasti činností TUL, zástupci TUL v expertních skupinách pracovní setkání zástupců zapojených VŠ v rámci oblastí, diskuze postupů a příprava dokumentů pro jednotlivé činnosti samostatný webový portál projektu, sdílení dokumentů a nástroj komunikace
Centralizované rozvojové projekty 2017 Cíl projektu 2: Definovat množinu ukazatelů a dalších nástrojů využitelných pro interní akreditace a hodnocení kvality studijních programů technických VŠ. připraveny soubory dokumentů v rámci interní a expertní skupiny zapojených VŠ v oblasti vzdělávací činnosti definován soubor indikátorů a kritérií pro hodnocení kvality studijních programů stanoveny postupy hodnocení a vazby na další oblasti – tvůrčí činnost, třetí roli VŠ popsány procesy a odpovědnosti na jednotlivých úrovních řízení za hodnocení vzdělávací činnosti
Centralizované rozvojové projekty 2017 Cíl projektu 3: Definovat způsob (kritéria a indikátory) a nástroje využitelné k internímu hodnocení kvality tvůrčí činnosti technických VŠ a následně vymezit způsoby jejich propojení s hodnocením kvality studijních programů. připraveny soubory dokumentů v rámci interní a expertní skupiny zapojených VŠ v oblasti tvůrčích činností definován soubor indikátorů a kritérií pro hodnocení kvality tvůrčích činností stanoveny postupy hodnocení a vazby na další oblasti - vzdělávání, třetí roli VŠ popsány procesy a odpovědnosti na jednotlivých úrovních řízení za hodnocení tvůrčí činnosti
Centralizované rozvojové projekty 2017 Cíl projektu 4: Definovat způsob (kritéria a indikátory) a nástroje využitelné k internímu hodnocení kvality činností v oblasti třetí role technických VŠ a následně vymezit způsoby jejich propojení s hodnocením kvality studijních programů. připraveny soubory dokumentů v rámci interní a expertní skupiny zapojených VŠ v oblasti třetí role VŠ definován soubor indikátorů a kritérií pro hodnocení kvality v oblasti třetí role VŠ stanoveny postupy hodnocení a vazby na další oblasti - vzdělávání, tvůrčí činnosti popsány procesy a odpovědnosti na jednotlivých úrovních řízení za hodnocení třetí role VŠ
Centralizované rozvojové projekty 2017 Cíl projektu 5: Podpořit efektivní sdílení a využití kapacit a zkušeností technických VŠ v oblasti vnitřního zajišťování a hodnocení kvality, včetně využití a sdílení odborných kapacit a zkušeností v oblasti QMS a mezinárodní spolupráce. mezinárodní konference projektu „Řízení kvality technického vzdělávání“, 6. 12. 2017, Brno prezentace výstupů projektu za jednotlivé činnosti VŠ, zajišťování a hodnocení kvality v UK, Španělsku, Polsku spolupráce se zaměstnavateli v regionu a průmyslovou sférou, komunikace výstupů projektu zainteresovaným stranám spolupráce se zahraničními odborníky, sdílení postupů zajišťování a hodnocení kvality, výstupů projektu