Poskytování příspěvků na bezbariérové pěší trasy z rozpočtu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Advertisements

Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
KANALIZAČNÍ PŘÍPOJKY Moravská Třebová - projekt odkanalizování Udánek, Sušic, Boršova a modernizace ČOV.
FRVŠ 1400/2010/F1/a Zkušebnictví a řízení jakosti staveb Proces 8 Užívání stavby.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
Přílohy související s podáním a realizací dotace z PRV Lipová, „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských.
ČASTÉ CHYBY PŘI ZPRACOVÁNÍ ŽÁDOSTI O DOTACI 8. října 2013 Ing. Petra Salačová, OAP Ústí nad Labem 1.
Odbor dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu kraje Vysočina Pro rok 2008 vypsal ODSH dva dotační tituly: Zásady Zastupitelstva kraje Vysočina.
NAVRHOVÁNÍ STAVEB PRO SAMOSTATNÝ A BEZPEČNÝ POHYB NEVIDOMÝCH A SLABOZRAKÝCH OSOB Doporučený standard technický (ČKAIT) z r Nezajištěný prostor –
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Grantové programy Odboru školství, mládeže a sportu KrÚ pro rok 2008: Sportoviště 2008 Jednorázové akce 2008.
Podpora obnovy venkova podpora regionálního rozvoje v roce 2008.
GP Bydlete na venkově 2008 Celkový objem finančních prostředků: 1,2 mil. Kč Předmět podpory: projektová dokumentace pro stavební řízení - 1. rekonstrukce.
Opatření 2.2. Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech.
Trasování lesních cest
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Úvod do pozemních komunikací
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
Příspěvkové programy SFDI Praha, 7. dubna 2016 Ing. Karel Havlíček.
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM) Vládní výbor pro zdravotně postižené občany Národní rada osob se zdravotním postižením ČR Dagmar.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství a ÚPD a doprava Podklady ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Ministerstvo pro místní rozvoj Odbor politiky bydlení ---- Podpora výstavby technické infrastruktury.
Ministerstvo pro místní rozvoj Odbor politiky bydlení.
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny Mgr. Barbora Mičicová tajemnice Řídícího výboru NRPM.
„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474)“ 2. úsek: Bezbariérový chodník a autobusová zastávka 3. úsek: „Tunel – konec zastavěného území“
Program rozvoje venkova ČR na období NEJČASTĚJŠÍ CHYBY ŽADATELŮ O DOTACE 11. října 2016 od 8:00 – 31. října 2016 do 13:00.
Porada stavebních úřadů Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje.
CYKLOSTEZKA VARHANY Ing. Jiří Samšiňák projektový manažer města Česká Lípa.
Multitechnik divize II, s.r.o. Na příkopech 1782, Chomutov Vybudování chodníku v ul. F. Chlouby Ing. Kamil Šlachta, Louny 2010.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Centrum pro regionální rozvoj ČR Vinohradská 46, Praha 2 | tel.: | fax: | | Příprava.
Seminář pro žadatele IROP
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Dotační program vodohospodářské infrastruktury
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Dotační programy sfdi.
Brandýs n. L. – Stará Boleslav, 18. října 2016
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
odbor politiky bydlení
Besip Zlínského kraje Zlín,
Projektová dokumentace „Pěší stezka - lokalita Šance“ byla podpořena z rozpočtu Moravskoslezského kraje v rámci dotačního programu na přípravu projektové.
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Podpora obnovy a rozvoje venkova
Seminář k 2. výzvě k předkládání žádostí o podporu IROP
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny
Odbor dopravy a silničního hospodářství
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Mapování přístupnosti a pražská Mapa přístupnosti
Obec Sibřina Plán investičních a provozních záměrů obce 2018 – 2022
Institucionální program
Závazné stanovisko orgánu územního plánování
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Dotační program pro rok 2019
Regenerace sídlišť Regenerace sídlišť Úprava veřejných prostranství
Seminář pro žadatele 322/06_16_038/CLLD_16_01_120
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Transkript prezentace:

Poskytování příspěvků na bezbariérové pěší trasy z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury Ing. Dana Teichmanová Vedoucí oddělení poskytování příspěvků I.

Příspěvky SFDI – www.sfdi.cz V období 2001 – 2017 poskytl SFDI 3,090 mld. Kč na 1463 akcí zvyšujících bezpečnost dopravy 1,928 mld. Kč na 589 akcí výstavby a údržby cyklostezek 704 mil. Kč na 299 projektů „nových technologií“ 15,391 mil. Kč na 3 akci v rámci „Křížení komunikací“ 7,661 mil. Kč na 4 akce v rámci „Vybavení letišť“

Čerpání příspěvků v letech 2015-2017 Příspěvky (v tis. Kč) 2015 čerpáno SFDI 2016 čerpáno SFDI 2017 čerpáno SFDI 2018 Rozpočet SFDI na projekty a expertní činnost, nové technologie 132 138 155 800 120 054 - na zvyšování bezpečnosti nebo plynulosti dopravy 316 942 468 262 407 028 250 000 na výstavbu cyklistických stezek 143 072 98 506 131 213 150 000 na křížení komunikací 15 391 na vybavení letišť 7 661 40 000 na bezpečnost sil. II. a III. třídy 100 000

Příspěvky na zvyšování bezpečnosti Na opatření ke zvýšení bezpečnosti nebo plynulosti dopravy nebo opatření ke zpřístupňování dopravy osobám s omezenou schopností pohybu nebo orientace Pravidla schválena 25. 10. 2017 Termín pro předkládání žádostí: 11. 1. 2018 Maximální výše příspěvku 85% uznatelných nákladů stavební části akce Limit 0,3 až 20 mil. Kč na žadatele Nové bodování akcí Nově možnosti řešení přechodů i mimo řešenou bezbariérovou trasu

Příspěvky na zvyšování bezpečnosti

Příspěvky na zvyšování bezpečnosti Příspěvky (v tis. Kč) 2015 čerpáno SFDI 2016 čerpáno SFDI 2017 čerpáno SFDI 2018 rozpočet SFDI na zvyšování bezpečnosti nebo plynulosti dopravy 316 942 468 262 407 028 250 000

Podpora realizace záměrů bezbariérových tras ve městech a obcích za příspěvku z rozpočtu SFDI Příspěvky na trasy schválené v NRPM 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 celkem Počet akcí 6 21 10 11 17 7 15 12 109 Poskytnuté příspěvky celkem (v mil. Kč) 30,0 64,0 22,2 32,6 37,0 14,5 36,2 30,4 26,9 293,9

Konzultace žádostí Konzultace žádostí připravovaných žádostí probíhají od října 2008 a jejich konání bylo na základě zájmu žadatelů. Při těchto konzultacích je prováděna zejména kontrola projektových dokumentací z hlediska jejich souladu s platnou legislativou, zejm. v oblasti bezbariérového užívání staveb (tedy s vyhl. MMR č. 398/2009 Sb.) Během konzultačních dnů na pracovišti v Praze byla v roce 2016 provedena konzultace u 151 projektů a v roce 2017 celkem 163 žádostí, 64 projektů na bylo v roce 2016 konzultováno na pracovišti SFDI v Brně.

Úspěšnost podaných žádostí Příspěvky (v tis. Kč) 2015 2016 2017 2018 Počet podaných žádostí 485 1. kolo 320; 2. kolo 165 289 411 324 Počet schválených žádostí 273 1. kolo 178; 2.kolo 95 200 251 (+ 27 žádostí nebylo schváleno z důvodu nedostatku finančních prostředků v rozpočtu SFDI v roce 2017 Procento úspěšnosti 56% 69% 61% (resp. 68%)

Nejčastější chyby PD bezbariérových pěších tras   z hlediska bezbariérového užívání staveb dle vyhlášky č.398/2009 Sb., dle vyhl. č. 146/2008 Sb. a přísl. ČSN Většina projektů řeší nedostatečně koncepci bezpečného uspořádání dopravního prostoru, tj. správné členění šířkového uspořádání pro chodce, cyklisty, klidovou dopravu a hlavní dopravní prostor. Optimalizace šířkového uspořádání dopravního prostoru bohužel je stále výjimkou. Zbytečně velký podíl PD je oprava/rekonstrukce chodníků v původním půdoryse chodníků.

Nejčastější chyby PD bezbariérových pěších tras   z hlediska bezbariérového užívání staveb dle vyhlášky č.398/2009 Sb., dle vyhl. č. 146/2008 Sb. a přísl. ČSN Nedoložení celistvosti trasy – pokud je trasa přerušena a v místě přerušení je již úsek vyhovující z hlediska BUS, je třeba jej řádně popsat, zdokumentovat a doložit.   Návaznosti na začátku a konci budovaného úseku – nejsou popsány a často jsou řešeny chybně (šířka napojení navazující pěší trasy, délka a řešení přechodů, MP apod.). Komunikace pro chodce často navržena v šíři menší než 1,5 m bez vydané výjimky. Délka přechodů pro chodce a míst pro přecházení (MP) není dodržena v maximální délce 6,5 m u novostaveb a 7 m u změn dokončených staveb. Často není v situaci uvedena kóta, případně je přechod či MP okótováno chybně. Délky samostatných sjezdů (délka snížené hrany obruby) větší než 6 m (ČSN 73 6110, čl. 10.1.2.12) bez zdůvodnění, bez dodatečných bezpečnostních prvků (sloupky), bez umělé vodící linie v délce přerušení více než 8 m. Chybné nebo chybějící zatřídění komunikací dle Zákona č. 13/1997 Sb. a v návaznosti na to chybné řešení – chodníkový přejezd (sjezd) x MP (přechod). Zatřídění komunikací musí být v souladu s pasportem komunikací obce.

Nejčastější chyby PD bezbariérových pěších tras   z hlediska bezbariérového užívání staveb dle vyhlášky č.398/2009 Sb., dle vyhl. č. 146/2008 Sb. a přísl. ČSN Obecně chybné a často nelogické řešení hmatových prvků – signální a varovné pásy, použití vodících linií a vodících pásů přechodu v rozporu s vyhl. č. 398/2009 Sb. (i vysloveně nebezpečná řešení - např. signální pásy směřující mimo osu přecházení, v některých případech přímo do křižovatky) Chybné řešení odsazených signálních pásů u míst pro přecházení (MP), často navrženy kratší než 1,5 m (resp. 1 m u změn dokončených staveb) a nedodržení přesahů 0,80 m, netvoří přímou linii – nenavazují, příp. chybí zdůvodnění jejich vypuštění dle ČSN 73 6110 Z1 čl. 10.1.3.1.14. Snížení výšky obruby u chodníku pod 8 cm (někdy i do úrovně vozovky) ve velkém rozsahu např. u ploch parkoviště, veřejných prostranství, provozoven. I přes umístění varovného pásu jde o nebezpečné řešení v rozporu s vyhl. č. 398/2009 Sb. a ČSN 73 6110 Z1. Chybné nebo chybějící řešení rampových částí chodníku se zákresem v situaci, nezachování min. průchozího prostoru 90 cm s příčným sklonem max. 2%. Navazující šikmé plochy přechodu (rampové části) přesahují maximální povolený sklon v poměru 1:8 (tj. 12,5%), přičte-li se vlastní podélný sklon pěší trasy. Chybějící výškové řešení nebo chybné – nedodržení podélného sklonu komunikace pro chodce nejvýše 8,33% Není dodržen příčný sklon komunikace pro chodce nejvýše 2%.

Nejčastější chyby PD bezbariérových pěších tras   z hlediska bezbariérového užívání staveb dle vyhlášky č.398/2009 Sb., dle vyhl. č. 146/2008 Sb. a přísl. ČSN Řešení a popis vodící linie a umělé vod. linie často chybí. Při navrhování autobusových zastávek je často menší výška nástupiště autobusů než předepsaná min. 20 cm u novostaveb a 16 cm u změn dokončených staveb.   Nedodržení minimální šířky nástupiště 2,2 m, příp. 1,7 m (ve stísněných podmínkách) dle ČSN 73 6425-1 čl. 6.2.2.5. Neuvedena materiálová specifikace pro hmatovou dlažbu (materiál použitý pro hmatové úpravy musí splňovat NV 163/2002 Sb. (nařízení vlády) a TN TZÚS 12.03.04. – 06 (technický návod Technického a zkušebního ústavu stavebního). Neuvedený nebo špatně řešený barevný kontrast hmatových prvků u přechodů, míst pro přecházení a vjezdů. Překážky na komunikaci pro chodce a technické vybavení komunikace (chodníku) nejsou okótovány a není zachován min. průchozí prostor 1,5 m (resp. 0,9 m u technického vybavení komunikace), nevyhovují bodu 1.2.1., 1.2.2. a 1.2.3 Přílohy 2 vyhlášky č.398/2009 Sb. Rozhledové poměry nejsou řešeny, případně jsou nevyhovující. Odchylky od platných předpisů nejsou popsány a zdůvodněny v technické zprávě ve vazbě na výkresovou část projektové dokumentace.

Nejčastější chyby PD bezbariérových pěších tras   z hlediska bezbariérového užívání staveb dle vyhlášky č.398/2009 Sb., dle vyhl. č. 146/2008 Sb. a přísl. ČSN Není doložena ověřená PD ve stavebním řízení od příslušného speciálního stavebního úřadu. Není možné předložit kopie čelních stran s ověřením a k žádosti přiložit PD upravenou bez ověření. Často chybí ověření stavebním úřadem úplně.   PD bývá předkládána bez vyznačení autorizace zpracovatele projektové dokumentace. Členění PD není dle vyhl. č. 146/2008 Sb. (členění i názvy jednotlivých kapitol neodpovídají vyhlášce, často některé důležité součásti PD chybí – výkresy bezbariérového užívaní staveb (BUS), výkres podélného profilu, výkresy příčných řezů, dopravní značení, ZOV s řešením BUS po dobu výstavby, dokladová část atd.). Doložené stavební povolení není vydáno příslušným speciálním stavebním úřadem dle §15 odst. 1 písm. c) Zákona č. 183/2006 Sb. a dle §40 Zákona č. 13/1997 Sb. Často není vydáno stavební povolení ani souhlas s provedením ohlášené stavby s odkazem na §15 odst. 1 vyhl. č. 104/1997 Sb. (Na běžnou údržbu nelze dle Pravidel poskytnout příspěvek)

Děkuji Vám za pozornost! Ing. Dana Teichmanová email: dana.teichmanova@sfdi.cz