Legislativa výlukové činnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řešení rozporů § 4 odst. 7 stavebního zákona a § 136 odst. 6 ve spojení s § 133 správního řádu Ing. Tomáš Sklenář.
Advertisements

4. železniční balíček 1.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
POSUZOVÁNÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ V ČESKÉ REPUBLICE Zákon č. 100/2001 Sb. Posuzování vlivů na životní prostředí podléhají v zákoně vymezené záměry.
Zákon č. 184/2006 o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě (zákon o vyvlastnění) Zákon upravuje podmínky a)odnětí nebo omezení.
Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
Nástroje územního plánování
Struktura stavebního zákona č. 183/2006 Sb. ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ Předmět úpravy, Základní pojmy ČÁST DRUHÁ VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY HLAVA I ÚVODNÍ.
Kontrola zboží dvojího použití - nové aspekty Ing. Svatopluk Leitgeb 10. listopadu 2009 © 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Proces pořizování územně plánovací dokumentace
Smluvní vztahy a registrace Jaroslav Žákovčík Praha
ZVLÁŠTNÍ PRAVOMOCI STAVEBNÍHO ÚŘADU
1 Zpráva o uplatňování územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
1 Zadání územního plánu Zadání územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Plzeň, Krajský.
? Územní (prostorové) plánování ÚP
Integrovaná prevence a omezování znečištění (IPPC) v České republice
Systém kontrolní činnosti SEI
Systém kontrolní činnosti SEI
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
Výkon státní správy na úseku evidence obyvatel (činnost ohlašovny) zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů.
Pozemky sloužící dopravě
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Právní režim pozemků sloužících dopravě
STAVEBNÍ ZÁKON Účinnost k Předpisy Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 68/2007.
Podzim 2006, I.Průchová 1 Právní režim pozemků sloužících dopravě teze přednášky z PP.
1 Postup při provádění inspekce v místě poskytování sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví Magistrát hlavního města Prahy.
Prohlášení o dráze Jiří Černý 9. setkání s dopravci, Praha,
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 25. a
Zhodnocení nového stavebního zákona po roce účinnosti Bakalářská práce.
Zkušenosti se zaváděním vyhlášky MV č. 23/2008 Sb., o technických podmínkách požární ochrany staveb do praxe plk.Ing. Rudolf Kaiser plk.Ing. Rudolf Kaiser.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
PRÁVA A POVINNOSTI VLASTNÍKA MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍ (dle zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění)
NOVELA ZÁKONA Č. 334/1992 SB., O OCHRANĚ ZEMĚDĚLSKÉHO PŮDNÍHO FONDU
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Legislativa v dopravě ČR Ing. Tomáš Matras,
Novela zákona o vodovodech a kanalizacích Ing. Jiří Duda Ing. Vladimír Chaloupka Odbor vodovodů a kanalizací Ministerstvo zemědělství ČR VAKINFO 2012 –
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 30. a
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Tomáš Sklenář Územně plánovací dokumentace a její aktualizace.
Certifikace informačních systémů veřejné správy (ISVS) ve smyslu zákona č. 365/2000 Sb. - atest-
1 Řešení rozporů při pořizování ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
Veřejnoprávní smlouvy
Státní správa a státní dozor po novele
Prohlášení o dráze Jiří Černý 11. setkání s dopravci, Praha,
Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy a osvědčení dopravce
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Stanoviska DO při projednávání Návrhu ÚPD
ZVLÁŠTNÍ PRAVOMOCI STAVEBNÍHO ÚŘADU
Novela zákona o místních poplatcích
Užívání staveb Dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, pokud vyžadovala stavební povolení nebo ohlášení a stavební úpravy.
Pozemkové úpravy v okrese Opava role SPÚ
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny
Umisťování staveb.
Pořizovatelská praxe Poznámky k pořizování územně plánovací dokumentace: Problematika zastavěnosti pozemku, indexu zastavěnosti Územní studie – konzultace,
Sankce za odřeknutí a nevyužití kapacity
ÚZEMNĚ ANALYTICKÉ PODKLADY (ÚAP)
Řešení rozporů § 4 odst. 7 stavebního zákona a § 136 odst. 6 ve spojení s § 133 správního řádu Ing. Tomáš Sklenář.
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Vyvlastnění a stavebně právní instituty omezující majetková práva VOSPaVS I Sylabus k tématu přednášky.
Stavební právo.
Setkání se starosty obcí Karlovarského kraje Téma: Novela stavebního zákona v oblasti územního plánování s účinností od VÝBĚR.
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
UZAVÍRÁNÍ SMLUV O VEŘEJNÝCH SLUŽBÁCH V PŘEPRAVĚ CESTUJÍCÍCH
Územní opatření o stavební uzávěře
Obsah územně plánovacích podkladů
Stavební přípravy a zásady Rekodifikace veřejného stavebního práva
Transkript prezentace:

Legislativa výlukové činnosti Ing. Jiří Witiska Odbor operativního řízení a výluk Praha, 3. 1. 2018

SŽDC Subjekty zúčastněné na výlukové činnosti Dopravce Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře Zhotovitel Drážní úřad Projektant Navazující infrastruktura Cizí právní subjekt

Střednědobé upřesněné Plánovací cyklus v podmínkách SŽDC Dlouhodobé více než (X – 18) měsíců Roční X – (18 až 6) měsíců Střednědobé X – 3 měsíce T – (70 - 100) dní Střednědobé upřesněné X – 2 měsíce T – (40 - 70) dní Měsíční X – 1 měsíc T – (10 - 40) dní Týdenní T – (5 - 12) dní Snímek má upozornit především na skutečnost, že mezi ročním a střednědobým plánováním systémově vzniká informační „vakuum“, kdy mj. O11 nejsou známé žádné informace o vývoji požadavku. Realizace výluky

Základní legislativní dokumenty Legislativa Základní legislativní dokumenty Zákon 320/2016 Sb. Zákon 266/1994 Sb. Vyhláška 116/2017 Sb. Vyhláška 173/1995 Sb.

Zákon 320/2016 Sb. o Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře Legislativa Zákon 320/2016 Sb. o Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře Účinný od 1. 4. 2017 Působnost úřadu v oblasti drážní dopravní infrastruktury (DDI) Užívání i DDI a přístup k ní Užívání zařízení služeb DDI a přístup k těmto zařízením Cenová kontrola v oblasti užívání DDI a zařízení služeb V čele úřaduje předseda, jmenovaný vládou ČR

Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách Novelizace zákonem 319/2016 Sb. účinná od 1. 4. 2017 Reaguje na zřízení funkce regulátora – ÚPDI Klíčové pro oblast výluk § 23b – omezení provozování dráhy § 23c – postup při projednávání s ÚPDI § 36 – náklady spojené se zabezpečením ND

Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23b – odst. 1 Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23b – odst. 1 Oprávněnost omezit provozování dráhy nebo její části v nezbytně nutném rozsahu z důvodu Provádění činností spojených s údržbou nebo opravou dráhy Provádění činností spojených s uskutečňováním stavby dráhy, nebo na dráze nebo jiných činností ohrožujících bezpečnost nebo plynulost drážní dopravy Narušení provozuschopnosti dráhy živelní nebo mimořádnou událostí a provádění činností spojených s obnovením provozuschopnosti

Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23b – odst. 2 Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23b – odst. 2 Minimalizace dopadu omezení provozování dráhy na provozování drážní dopravy aby nedošlo k omezení omezení na dobu nezbytně nutnou a v nezbytně nutném rozsahu

Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23b – odst. 3 Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23b – odst. 3 Povinnost provozovatele zpracovat návrh plánu omezení provozování dráhy Překračuje-li předpokládaná doba omezení 24 hodin Plán obsahuje: Vymezení časového období Počet, umístění a předpokládaná doba trvání jednotlivých omezení Důvod omezení Předpokládaný rozsah omezení provozování drážní dopravy

Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23b – odst. 4 Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23b – odst. 4 Účastníci projednání návrhu plánu omezení provozování dráhy Vlastník dráhy Dopravci, kteří na dotčené dráze provozují drážní dopravu Žadatelé o přidělení kapacity Přídělce kapacity, pokud je odlišný od provozovatele Kraj na jehož území k omezení dochází Ministerstvo dopravy ÚPDI

Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23b – odst. 5 Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23b – odst. 5 Postup při nedosažení dohody s účastníky při projednání návrhu plánu omezení provozování dráhy Provozovatel navrhne rozsah změn a omezení Dopad omezení musí být u jednotlivých dopravců přiměřený Provozovatel dráhy rozsah omezení zdůvodní Provozovatel dráhy je oprávněn navrhnout spojení více vlaků jednoho dopravce

Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23c – odst. 1 Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23c – odst. 1 Role ÚPDI při projednání návrhu plánu omezení provozování dráhy Provozovatel předloží žádost, ke které přiloží: Návrh plánu Dohody s dopravci, byly-li uzavřeny Úřad návrh plánu schvaluje

Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23c – odst. 2 Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23c – odst. 2 Postup ÚPDI při projednání návrhu plánu omezení provozování dráhy Úřad návrh plánu schválí, pokud jsou splněny podmínky §23b

Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23c – odst. 3 Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23c – odst. 3 Oprávnění provozovatele omezit provozování dráhy činností nezahrnutou do schváleného plánu omezení Obnovování provozuschopnosti dráhy po jejím narušení živelní nebo mimořádnou událostí Údržbou nebo opravou dráhy Nepřekračuje-li předpokl. doba omezení 24 hodin Nedojde-li k omezení provozování drážní dopravy na dráze Nejsou-li splněny podmínky dle bodu b), ale provedení nesnese odkladu

Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23c – odst. 4 Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23c – odst. 4 Povinnost provozovatele dráhy bezodkladně vyrozumět dle odst. 3 Účastníky: Dotčení dopravce Vlastník dráhy ÚPDI Uvést důvody a předpokládanou dobu omezení Pokud nejsou splněny podmínky dle odst. 3 uloží ÚPDI provozovateli dráhy obnovení provozování a stanoví k tomu přiměřenou lhůtu

Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23c – odst. 5 Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 23c – odst. 5 Změny plánu omezení provozování dráhy Platí ustanovení § 23c, odst. 1 a 2 Platí ustanovení § 23b, odst. 4 a 5

Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 36 - odst. 2 Legislativa Zákon 266/1994 Sb. o drahách § 36 - odst. 2 Možnost uplatnění vícenákladů dopravce Dopravce provozující veřejnou drážní dopravu Náklady přímo související s ND za přerušenou veřejnou osobní drážní dopravu z důvodu omezení provozování dráhy plánované podle § 23b odst. 3 přesáhnou úspory související s přerušením drážní dopravy Rozdíl mezi náklady a úsporami uhradí provozovatel dráhy

Legislativa Vyhláška 116/2017 Sb. „O nákladech a úsporách přímo souvisejících se zabezpečováním náhradní dopravy za přerušenou veřejnou osobní drážní dopravu“ Definice nákladů náhradní dopravy Úspor za přerušenou dopravu na dráze Přílohy 1 a 2 specifikují položkově

Legislativa Vyhláška 173/1995 Sb. kterou se vydává dopravní řád drah - §21a – odst. 1 Provozovatel dráhy zpracuje podle schváleného plánu omezení návrh VJŘ T – 45 předložení návrhu dopravcům Dopravce může uplatnit námitky ve lhůtě 5 pracovních dnů ode dne doručení Provozovatel dráhy rozhodne ve lhůtě 10 dnů od doručení námitek Dopravce je vyrozuměn, pokud mu není vyhověno v plném rozsahu

Legislativa Vyhláška 173/1995 Sb. kterou se vydává dopravní řád drah - §21a – odst. 2 Při sestavě VJŘ provozovatel dráhy spolupracuje s dopravci, kteří mají v dotčeném úseku přidělenu kapacitu dráhy.

Legislativa Vyhláška 173/1995 Sb. kterou se vydává dopravní řád drah - §21a – odst. 3 Dopravce je oprávněn při sestavování VJŘ v rámci počtu přidělených tras navrhnout vlastní priority. Provozovatel dráhy vyhoví požadavkům dopravce týkajícím se tras vlaků veřejné služby v přepravě cestujících, které slouží k zabezpečení dopravní obslužnosti: Státu Kraje obce

Legislativa Vyhláška 173/1995 Sb. kterou se vydává dopravní řád drah - §21a – odst. 4 Před ukončením plánovaného omezení provozování dráhy zajistí provozovatel dráhy prověření správné činnosti zabezpečovacího zařízení, které bylo v době omezení provozování dráhy dotčeno přímo, nebo změnou podmínek pro jho činnost Omezení provozování dráhy lze ukončit jen při správné činnosti dotčeného zabezpečovacího zařízení

Legislativa Vyhláška 173/1995 Sb. kterou se vydává dopravní řád drah - §21a – odst. 5 Při omezení provozování dráhy nebo její části podle § 23c, odst. 3 zákona se postupuje podle § 22. Vysvětlující komentář: Priorita dle pro základní řešení VJŘ se používá na základě aplikace ustanovení § 22, odst. 2. VJŘ není změnou JŘ (viz §§ 50 – 55)

Legislativa výlukové činnosti