Modelový koncept hodiny výtvarné výchovy Základní umělecká škola
Synkretická procházka Cílová skupina – 9 – 14 let Materiál – papíry, tužky, přírodniny nasbírané v parku Časová dotace – 3 vyučovací hodiny (3x45 min.) Inspirace – akční tvorba, koncery Johna Cege, akce skupiny fluxus
cíl Rozvoj vnímání se záměrným vyloučením vizuálních podnětů Kontakt s akční tvorbou Synkretická tvorba – záznam zvuku pomocí grafické partitury Rozvoj empatie a tolerance vůči osobám zdravotně handicapovaným
úkol úvodní motivační rozhovor je zaměřen na význam smyslů při vnímání, podíl jednotlivých smyslů vůči ostatním Představte si, že máte své dojmy z procházky v podzimním parku měli sdělit nevidomému člověku. Zaměřte se na sběr předmětů, jež lze vnímat jinak, než zrakem
Vytvořte pro své dílo partituru
Realizace
závěr Vnímání a tvorba se zapojením hmatu,sluchu, čichu kompenzuje současnou převahu vizuálních vjemů Tvorba, která zapojuje více smyslů s sebou nese také hlubší prožitky