Krajský metodický kabinet DIGITÁLNÍ GRAMOTNOSTI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Obchodní akademie a VOŠ Valašské Meziříčí Středoškolské studium – OA, VSČ, IT Vyšší odborná škola – IT v podnikové praxi Bakalářské studium – denní i distanční.
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Petra Kábrtová Máchová Název materiálu:
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Jaké je místo knihovny ve vzdělávacím procesu vysoké školy? Hana Landová SIC ČZU v Praze Celostátní porada vysokoškolských knihoven a 10. listopadu.
Evropské jazykové portfolio v praxi TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Střední rybářská škola a Vyšší odborná škola vodního hospodářství
Dokument KAP MSK - obsah
Matematická gramotnost v realizovaných projektech
Platformy projektu KAP LK
Číselné množiny - přehled
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podpora krajského akčního plánování
Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET 2
Projekty MŠMT na podporu pedagogů
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Dechové dřevěné nástroje
SOFTWARE OSOBNÍHO POČÍTAČE
Příspěvek na konferenci
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Finanční matematika 4. (finanční gramotnost) Složené úrokování
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Krajský metodický kabinet STROJÍRENSKÉ MECHANIKY
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Digitální gramotnost Informatické myšlení
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Krajský metodický kabinet ZEMĚDĚLSTVÍ A CHOVATELSTVÍ
Krajský metodický kabinet STROJÍRENSTVÍ
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Krajský metodický kabinet MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
Aktuální informace o projektu IKAP
Celoživotní vzdělávání učitelů
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Inovace VOV informace o projektu
Podpora polytechnického vzdělávání
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Krajský metodický kabinet DIGITÁLNÍ GRAMOTNOSTI Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola, Gen. Krátkého, Šumperk

O ŠKOLE VOŠ a SPŠ Šumperk multioborová škola – IT, S, E, TL, PV a PD, VOŠ, cca 700 žáků využití digitálních technologii ve výuce i „v provozu“ projekční zařízení ve všech třídách digitální komunikace – zaměstnanci i žáci cloudové technologie (Google, Microsoft) vhodné SW nástroje pro podporu výuky (Google Classroom, Weby, …) i pro „ne-IT“ výuku (matematika, fyzika, cizí jazyky, deskriptivní geometrie…) podpora rozvoje využívání digitálních technologií školitelé mnoha vzdělávacích projektů zaměřených na digitální technologie – školení úrovní Z a P, Microsoft Partners in Learning, ECDL, UNIV a UNIV 2, atd.

ČLENOVÉ KABINETU VOŠ a Střední škola automobilní, U Dráhy, Zábřeh SPŠ strojnická Olomouc, 17. listopadu, Olomouc SOŠ a SOU strojírenské a stavební, Dukelská, Jeseník Střední škola polytechnická, Rooseveltova, Olomouc Střední průmyslová škola Hranice, Studentská, Hranice Střední škola technická a obchodní, Kosinova, Olomouc Střední odborná škola, nám. Edmunda Husserla, Prostějov Střední škola gastronomie a farmářství Jeseník, U Jatek, Jeseník ART ECON - Střední škola, s.r.o., Husovo nám., Prostějov Střední škola logistiky a chemie, U Hradiska, Olomouc Střední odborná škola Hranice, školská právnická osoba, Jaselská, Hranice Střední průmyslová škola, Havlíčkova, Přerov Střední škola technická, Kouřílkova, Přerov

ZAMĚŘENÍ KMK Podpora pedagogů při využívání digitálních technologií v „běžném provozu“ školy ve výuce – zejména všeobecných nebo „nepočítačových“ předmětů vhodné aplikace a nástroje pro výuku konkrétních oblastí digitální podpora výuky a spolupráce s žáky zatraktivnění výuky pomocí digitálních nástrojů efektivní nástroje pro hodnocení a testování při komunikaci elektronická pošta, chat, … sdílení digitálního obsahu možnosti online spolupráce (collaboration)

AKTUALITY Ukázky z činnosti kabinetu – sdílení příkladů dobré praxe na setkáních členů kabinetu

AKTUALITY Téma – Google Classroom jak s žáky sdílet výukové materiály? jak jednoduše zadat žákům úkol? jak „vysbírat“, oznámkovat, okomentovat a zase „rozdat“ úlohy? jak zkontrolovat „hříšníky“? jak zjistit, zda žáci pochopili úlohu? jak pomoci žákům aby spolupracovali při řešení úlohy?

AKTUALITY

AKTUALITY Téma – Excel v matematice Vybrané kapitoly matematiky s využitím MS Excel Funkce, grafy Finanční gramotnost – spoření, splácení Statistika Kombinatorika a pravděpodobnost Jaká je pravděpodobnost, že vyhraji první ve Sportce? Proč nefungují „zaručené“ výherní systémy v ruletě? Tato fotka od autora Neznámý autor s licencí CC BY-SA

Úloha: Já tu ruletu porazím !!! AKTUALITY Téma – Excel v matematice Úloha: Já tu ruletu porazím !!! Vsadím (na sudé) když vyhraji, dám základní sázku a jedu od začátku když prohraji, zdvojnásobím sázku a pokračuji jednou to sudé přeci musí padnout A jak to dopadlo nám řekne … Exceeeeel … peněz na začátku € 10 000 základní sázka € 1 délka hry – 100 000 kol výsledný stav účtu ???

AKTUALITY Téma – Pokročilejší funkce prezentačního software MS PowerPoint Pro vizualizaci řešení úloh Aktivizace žáků Ukázka – Achilles a želva dohoní Achilles želvu, když má želva náskok 10 m, ale jde 2x pomaleji, než Achilles běží? PROBLÉM – než Achilles doběhne na místo, kde byla želva, ta už zase o kousek poodešla … Tato fotka od autora Neznámý autor s licencí CC BY-SA

AKTUALITY Tato fotka od autora Neznámý autor s licencí CC BY-SA

AKTUALITY Téma – Mobilní telefony ve výuce Mobily je možné ve výuce i efektivně využít!!! Aktivizace žáků – soutěže – Kahoot „Zábavné“ i efektivní testování – Plickers Vyhledávání informací atd. Tato fotka od autora Neznámý autor s licencí CC BY-SA Tato fotka od autora Neznámý autor s licencí CC BY-SA

AKTUALITY Téma – Mobilní telefony ve výuce KAHOOT IT ! https://kahoot.it zadejte PIN HRAJTE ! Tato fotka od autora Neznámý autor s licencí CC BY-NC-ND Tato fotka od autora Neznámý autor s licencí CC BY-SA

CÍLE A ÚKOLY 1. Inspirovat pedagogy 2. Identifikovat potřeby vzdělávání 3. Najít vhodné nástroje, produkty 4. Vytvořit vzdělávací kurzy 5. Proškolit zájemce Inspirovat pedagogy pro využívání digitálních technologií Identifikovat potřeby vzdělávání pedagogů Najít vhodné nástroje a produkty pro podporu práce a výuky s použitím digitálních technologií Vytvořit odpovídající vzdělávací kurzy, semináře Proškolit zájemce v konkrétních oblastech

Krajský metodický kabinet DIGITÁLNÍ GRAMOTNOSTI Mgr. Jakub Mrázek, krajský metodik - vedoucí KMK Kontakt: tel. 583 326 216, e-mail mrazek@vsps-su.cz