Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Nový zákon o nemocenském pojištění. Vývoj průměrného procenta pracovní neschopnosti.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
1 Oddělení prevence a speciálního vzdělávání §16 školského zákona Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
1 Novela školského zákona MŠMT PhDr. Jana Zapletalová NÚV
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
1 Změny financování regionálního školství Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
1 Profilová část maturitní zkoušky a poznatky z 5leté praxe Mgr. Petra Pátková, odbor vzdělávací soustavy jednání Asociace SPŠ Špindlerův Mlýn, 7. říjen.
1 Novela zákona o vysokých školách Zákon č. 137/2016 S., kterým se mění zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a některé další zákony Ministerstvo školství,
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského G Jiřího Gutha-Jarkovského.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
FINANČNÍ ZABEZPEČENÍ PODMÍNEK PRO ČINNOST ASISTENTŮ PEDAGOGA.
Moje představa o koordinované rehabilitaci Bc. Václav KRÁSA Předseda NRZP ČR.
1 Školský zákon, ve znění zákona č. 82/2015 Sb., které nabude účinnosti 1. září 2016 Klíčové principy rovnocenná a partnerská spolupráce školy - školského.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Koordinace poskytování podpory ve vzdělávání žáků se SVP
Jsou venkovské školy horší než městské?
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
ZMĚNY V RVP ZV SOUVISEJÍCÍ S ODSTRANĚNÍM PŘÍLOHY 2 RVP ZV UPRAVUJÍCÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ S LEHKÝM MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM MŠMT 21. října 2015.
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Rozpočet přímých NIV na rok 2013
Podpůrná opatření prvního stupně
Rozpočet přímých NIV na rok 2010
Rozpočet přímých NIV na rok 2017
Úmluva o právech dítěte Listina základních práv a svobod Další zákony
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Příspěvek na konferenci
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
PODPORA ŽÁKŮ S OMJ V PRAXI: MOŽNOSTI, PŘEKÁŽKY A INSPIRACE
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období Petr.
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Vytváření „katalogu PO“ v konkrétní škole
Odhalení příčin studijních neúspěchů u studentů EF TUL a jejich řešení
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Porada s obcemi s rozšířenou působností
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Autoevaluace z pohledu
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
kam vlastně směřujeme ??? 
Přijímací řízení Krajský úřad Libereckého kraje
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Život bez střeva , Praha.
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2019
Analýza implementace inkluzívního vzdělávání
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
Spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga
Analýza implementace inkluzívního vzdělávání
Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková.
Transkript prezentace:

Připravované změny legislativní změny související s revizí („realitou”) společného vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Malá Strana, 118 12 Praha 1 • tel.: +420 234 811 111 msmt@msmt.cz • www.msmt.cz

Omezení zneužívání práva na poradenskou pomoc V současné situaci mají zákonní zástupci žáků možnost získat doporučení na PO v (několika) různých ŠPZ a doporučení o potřebách žáka se mohou lišit, a to i v závislosti na vůli zákonných zástupců. Žádoucí stav by měl být charakterizován spíše efektivní poradenskou službou, kdy nároky (žáků a zákonných zástupců) na vyšetření budou omezené na jedno ŠPZ s možností případného využití revizního pracoviště .

Racionalizace systému podpor – pomůcek Poradenské využití současné podoby vyhlášky č. 27/2016 Sb. přineslo řadu poznatků o tom, kde není současná nabídka optimální z hlediska zajištění rovných příležitostí dětí, žáků a studentů. Z toho důvodu je navrženo doplnění některých položek, případně je doplněna úprava finančních částek, jestliže se jeví současně nastavené hodnoty NFN jako příliš vysoké nebo naopak nízké.

Dále bude zavedena podmíněná normovaná finanční náročnost omezující duplicitní nakupování pomůcek v případech, kdy škola již potřebné pomůcky k dispozici má. Pomůcky s nejnižší finanční hodnotou (do 500,-Kč) budou ze seznamu odstraněny a školami financovány z ONIV.

Snížení administrativní zátěže spojené s poskytováním PO PLPP a IVP nebudou nadále součástí vyhlášky, ale budou řešeny metodickým doporučením, postupy budou projednány i s ČŠI s ohledem na jednotné metodické vedení škol a ŠPZ. Potřebnost IVP u žáků s LMP vzdělávaných podle minimálních upravených výstupů bude vždy konzultována se ŠPZ a s učiteli, protože u všech potřebný není.

Přizpůsobení doby poskytování PO a termínů rediagnostik potřebám praxe Vyjádření o potřebě nové diagnostiky nejpozději jeden rok po první diagnostice je limitem, který je opodstatněný z důvodu potvrzení či upřesnění prvotního doporučení. Změny termínů dalších rediagnostik žáků se SVP budou přizpůsobovat potřebám konkrétního žáka, rovněž i vzdělávacím etapám většiny těchto žáků. Praxe ukázala, že není nutné limitovat platnost doporučení vždy na dva roky.

Zrušení jednodruhovosti škol, nikoliv tříd ani skupin Pro praxi je opodstatněnou změnou vypustit v odstavci slovo „škola“. Vzdělávání žáků se stejným druhem zdravotního postižení v jedné třídě, skupině, je v jejich nejlepším vzdělávacím zájmu. Jednodruhovost škol je však obtížné respektovat v oblastech s nižší populací, kdy vzdálenost jednotlivých škol zřízených podle § 16 odst. 9 způsobuje obtížnou situaci v dostupnosti těchto škol pro žáky se SVP je náročné nejen časově, ale i fyzicky a sociálně (odloučenost od rodiny aj.).

Podmíněná finanční normovaná náročnost (PNFN) Cílem zavedení tohoto postupu je zajistit účelnost vynaložených prostředků státního rozpočtu na společné vzdělávání při zachování optimální kvality vzdělávacích podmínek žáků se SVP a naplňování stanovených podpůrných opatření. PNFN personální podpory asistenta pedagoga zajistí jeho využití v souladu s aktuálními personálními podmínkami školy/třídy, odpovědnost za kvalitu poskytovaného vzdělávání v souladu s účelným a hospodárným využíváním finančních prostředků se ze ŠPZ přesouvá i na ředitele škol/školských zařízení. PNFN doporučovaných pomůcek odstraní duplicitu v jejich doporučování a pořizování školami tam, kde již škola má v rámci stávajících materiálních podmínek k dispozici.

K odstranění nyní nesystémového § 18 o podpoře AP (pro sociálně znevýhodněné žáky, nad rámec systémové podpory formou PO) dochází z důvodu ukončení přechodného období pro rediagnostiky žáků se SVP k 31. 8. 2018. AP budou financováni z prostředků státního rozpočtu jako PO nebo šablon zjednodušeného vykazování OP VVV.