Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Koordinace poskytování podpory ve vzdělávání žáků se SVP

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Koordinace poskytování podpory ve vzdělávání žáků se SVP"— Transkript prezentace:

1 Koordinace poskytování podpory ve vzdělávání žáků se SVP

2 Financování pedagogické intervence
Ředitel školy zahrne hodiny pedagogické intervence do přímé pedagogické činnosti učitele a daný počet hodin týdně financuje z normované finanční náročnosti. Pokud je pedagogická intervence vykonávána nad rámec sjednané přímé pedagogické činnosti, je pedagogická intervence zahrnuta do přespočetných hodin (zde může být problém s tím, že prostředky poskytnuté prostřednictvím normované finanční náročnosti nemusejí dostačovat (příplatek - dvojnásobek průměrného hodinového výdělku)

3 Výkaznictví pro účely financování Po
Škola vykáže nově poskytovaná PO na výkazu R k datu zahájení jejich skutečného poskytování (po tom, co obdrží souhlas zákonného zástupce), nejpozději však do 30 dnů od zahájení poskytování. V rámci aktuálního měsíce mohou být vykazována pouze ta podpůrná opatření, jejichž poskytování bude zahájeno nejpozději 1. dne následujícího měsíce.

4 Snižování maximálního počtu žáků ve třídách
Nejvyšší počet žáků ve třídě ZŠ (30) se snižuje o 2 za každého žáka s přiznaným podpůrným opatřením čtvrtého až pátého stupně a žáka s přiznaným podpůrným opatřením třetího stupně z důvodu mentálního postižení. Nejvyšší počet se dále snižuje o 1 za každého žáka s přiznaným podpůrným opatřením třetího stupně (mimo MP). Tímto postupem lze snížit nejvyšší počet žáků ve třídě nejvýše o 5. Snížení nejvyššího počtu žáků ve třídě se neuplatní u školy, které v jeho uplatnění brání plnění povinnosti přednostního přijetí žáka podle § 36 odst. 7školského zákona nebo dojde-li ke změně stupně podpůrného opatření u žáka zařazeného ve třídě v průběhu školního roku.

5 Snižování maximálního počtu žáků ve třídách
Za každé ve třídě MŠ zařazené dítě s přiznaným podpůrným opatřením čtvrtého nebo pátého stupně se nejvyšší počet dětí ve třídě (24) snižuje o 2 děti; to platí i v případě dítěte s přiznaným podpůrným opatřením třetího stupně z důvodu mentálního postižení. Nejvyšší počet dětí se dále snižuje o 1 za každé dítě s přiznaným podpůrným opatřením třetího stupně (mimo MP). Tímto postupem lze snížit nejvyšší počet dětí ve třídě nejvýše o 5. Snížení počtu dětí se neuplatní u mateřské školy, které v jeho plnění brání plnění povinnosti přednostního přijetí dítěte podle školského zákona nebo dojde-li ke změně stupně podpůrného opatření u dítěte zařazeného ve třídě v průběhu školního roku.

6 Popis podpůrných opatření v příloze vyhlášky
Vyhláška omezuje výčet podpůrných opatření, které je možné doporučit pro vzdělávání ve školách zřízených podle § 16 odst. 9 zákona: poradenská pomoc školy a školského poradenského zařízení, úprava podmínek přijímání ke vzdělávání a ukončování vzdělávání, použití kompenzačních pomůcek, speciálních učebnic a speciálních učebních pomůcek, využívání komunikačních systémů neslyšících a hluchoslepých osob, Braillova písma a podpůrných nebo náhradních komunikačních systémů, vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu, využití asistenta pedagoga úprava očekávaných výstupů vzdělávání v mezích stanovených rámcovými vzdělávacími programy a akreditovanými vzdělávacími programy, využití dalšího pedagogického pracovníka, tlumočníka českého znakového jazyka, přepisovatele pro neslyšící nebo možnosti působení osob poskytujících dítěti, žákovi nebo studentovi po dobu jeho pobytu ve škole nebo školském zařízení

7 Členění podpůrných opatření v rámci stupňů 1 až 5
Metody výuky Organizace výuky - ve škole - ve školském zařízení Úprava obsahu a výstupů vzdělávání Individuální vzdělávací plán Personální podpora - ve škole Hodnocení Intervence - ve škole Úprava podmínek přijímání ke vzdělávání Úprava podmínek ukončování vzdělávání (maturitní zkouškou, závěrečnou zkouškou, absolutoriem) Prodloužení délky vzdělávání Pomůcky pro jednotlivé stupně a skupiny žáků se SVP jsou uvedeny samostatně v části B

8 Podpůrná opatření 1. stupně - příklady
Organizace výuky Pravidelné střídání činností v průběhu výuky Změna zasedacího pořádku nebo uspořádání třídy Skupinová a kooperativní výuka Nabídka volnočasových aktivit a mimoškolních aktivit (stáže, exkurze) Hodnocení Využívání různých forem hodnocení Aplikace metod formativního hodnocení Podpora sebehodnocení Metody výuky Respektování osobního tempa, častější zpětná vazba Stanovování odlišných časových limitů pro činnosti Metody podporující preferované styly učení žáků Multisenzorický přístup Podpora motivace Metody aktivního učení apod. Úprava obsahu a výstupů vzdělávání Obohacování učiva Výstupy vzdělávání se neupravují

9 Podpůrná opatření 1. stupně - příklady
Intervence školy Přímá podpora – poskytování individualizované podpory učitelem Plán pedagogické podpory – pokud není přímá podpora účinná – formalizace poskytování PO 1. stupně plánem pedagogické podpory (spolupráce na tvorbě: učitel + rodič + poradenský pracovník školy), formulář viz příloha vyhlášky č. 3. Metodická podpora učitelů ze strany poradenských pracovníků školy

10 Podpůrná opatření 2. stupně
SVP žáka (dítěte) jsou spojeny s aktuálním zdravotním stavem žáka, opožděným vývojem, odlišným kulturním prostředím nebo jinými životními podmínkami žáka, problémy v adaptaci na školu a přípravou na školní práci, nadáním, specifickými poruchami učení a chování, mírným oslabením sluchových nebo zrakových funkcí, mírnými řečovými vadami, oslabením dorozumívacích schopností, mírnější řečovou vadou, poruchami autistického spektra s mírnými obtížemi, nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka a dalšími specifiky. SVP jsou mírnější a lze obvykle kompenzovat využitím pomůcek, zařazením předmětu speciálněpedagogické péče a úpravami v pedagogické práci.

11 Podpůrná opatření 2. stupně - příklady
Metody výuky Zaměřují se na překonávání obtíží žáka, posilování oslabených schopností a dovedností Zaměřují se na rozvoj vnímání, paměti, myšlení, pozornosti apod. Úprava obsahu a výstupů vzdělávání Obohacování učiva Úprava obsahu vzdělávání v dílčích oblastech U žáků s OMJ výuka jazyka jako jazyka cizího: MŠ – 4 x 15 min/týden (max. 80 h) ZŠ, SŠ – 3 hodiny/týden (max. 120 h) Bez úpravy očekávaných výstupů Prodloužení délky vzdělávání Rozložení 1. ročníku do dvou let Prodloužení vzdělávání na SS a VOŠ o 1 rok Organizace výuky Dle doporučení v posudku Hodnocení Nastavení kritérií umožňující dosahování osobního pokroku (dílčí dosažitelné cíle a kritéria jejich splnění apod.) Jasná a srozumitelná formulace kritérií hodnocení Sumativní hodnocení respektuje SVP žáka Intervence Pedagogická intervence ( 1 h/týden) se žákem nebo se třídou (š, šz) Předmět speciálněpedagogické péče (1 h/týden) Metodická podpora ŠPZ (2 h/měsíc) 6 měsíců u žáků s odlišnými kulturními podmínkami, PAS, psychickým onemocněním, poruchami chování

12 Podpůrná opatření 3. stupně
SVP žáka (dítěte) jsou spojeny nejčastěji spojeny se závažnými specifickými poruchami učení, odlišným kulturním prostředím a jinými životními podmínkami žáka, poruchami chování, těžkou poruchou dorozumívacích schopností, řečovými vadami těžšího stupně, poruchami autistického spektra, lehkým mentálním postižením, zrakovým a sluchovým postižením (slabozrakost, nedoslýchavost), tělesným postižením, neznalostí vyučovacího jazyka a dalšími obtížemi, které mají významný dopad na kvalitu a průběh vzdělávání žáka, případně je ovlivněn mimořádným intelektovým nadáním.

13 Podpůrná opatření 3. stupně - příklady
Úprava obsahu a výstupů vzdělávání Obohacování učiva Modifikace obsahu vzdělávání v dílčích oblastech Úpravy očekávaných výstupů vzdělávání pouze u žáků s LMP Pro žáky s OMJ výuka češtiny jako cizího jazyka v rozsahu : a) v MŠ: 4 x 15 min./týden, nejvýše však 110 h) b) v ZŠ, SŠ: 3h/týden, (max. 200 h). Personální podpora Asistent pedagoga (sdílený) – 0,25 až 1 úvazek na žáka (norm. fin. jen na max. 0,75) AP v družině (0,25 úvazku na žáka) Další pedagogický pracovník – AP (0,5) ve třídě s vyšším počtem dětí s potřebou PO Škol. speciální pedagog nebo psycholog (od 0,5) Organizace výuky Dle doporučení v posudku Intervence Předmět speciálněpedagogické péče (až 3 h/týden) Pedagogická intervence (až 3 h/týden) z toho 1 h na práci se třídou (š) Pedagogická intervence 1 h/týden (šz) Metodická podpora ŠPZ (3 h/měsíc) 6 měsíců u žáků s odlišnými kulturními podmínkami, PAS, psychickým onemocněním, poruchami chování

14 Podpůrná opatření 4. stupně
Podpůrná opatření 4. stupně jsou určena zejména pro žáky se závažnými poruchami chování, se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, s těžkým zrakovým nebo sluchovým postižením, se závažnými vadami řeči, s poruchami autistického spektra a se závažným tělesným postižením. Také mimořádně nadané žáky, kteří vyžadují výraznou individualizaci vzdělávání nad rámec příslušného stupně vzdělání, dosahují mimořádných výsledků a vyžadují i úpravy ve formách vzdělávání.

15 Podpůrná opatření 4. stupně - příklady
Metody výuky Výuka v jazycích, způsobech a prostředcích komunikace, které jsou pro žáka nejvhodnější a žákem preferované (znak. jaz., AAK apod.). Úpravy obsahu a výstupů vzdělávání - Vzdělávání podle upraveného vzdělávacího programu Personální podpora Asistent pedagoga –1 úvazek na žáka (včetně šz) Tlumočník českého znak. Jazyka (až 40 h/týden – včetně šz) Přepisovatel pro neslyšící (až 40 h/týden . Včetně šz) Další pedagogický pracovník – (0,5 úvazku) Škol. speciální pedagog nebo psycholog (od 0,5) Nepedagogický pracovník (umožnění pobytu ve škole Podpůrná opatření 4. stupně - příklady Prodloužení délky vzdělávání SŠ, VOŠ až o 2 roky Prodloužení docházky do základní školy s upraveným vzdělávacím programem na 10 let Intervence Předmět speciálněpedagogické péče (až 3 h/týden) Pedagogická intervence (až 2 h/týden) (š) Pedagogická intervence 1 h/týden (šz) Metodická podpora ŠPZ (3 h/měsíc) 6 měsíců u žáků s odlišnými kulturními podmínkami, PAS, psychickým onemocněním, poruchami chování

16 Podpůrná opatření 5. stupně
PO jsou určena žákům s nejtěžšími stupni zdravotních postižení, zpravidla souběžným postižením více vadami, vyžadujících nejvyšší úroveň podpory. Další pedagogický pracovník po celou dobu výuky Předmět sppg péče – 3 až 4 hodiny týdně

17 Příklad pomůcek včetně normovaní finanční náročnosti – 3. st. NKS
Pomůcky pro podporu sluchového vnímání a rozlišování Kč Pomůcky pro rozvoj řečových funkcí a nácvik jazykových kompetencí ve všech jazykových rovinách Kč Pomůcky pro rozvoj myšlení, paměti, pozornosti – 2000 Kč Speciální učební materiály na rozvoj čtení Kč Speciální učební materiály na rozvoj smyslového vnímání Kč Počítačové programy pro alternativní a augmentativní komunikaci Kč Software pro rozvoj českého jazyka - slovní zásoby, pravopisu, syntaxe Kč Software na rozvoj komunikačních schopností a smyslového vnímání Kč Tablet Kč

18 Podpůrná opatření v metodických materiálech
Katalog podpůrných opatření - Systémová podpora inkluzivního vzdělávání v ČR (CZ.1.7./1.2.00/ ), Univerzita Palackého v Olomouci, Člověk v tísni – Obecná část Dílčí katalogy: Katalog pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu: - mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu - zrakového postižení nebo oslabení zrakového vnímání - sluchového postižení nebo oslabení sluchového vnímání - tělesného postižení nebo závažného onemocnění - poruchy autistického spektra nebo vybraného psychického onemocněním - narušené komunikační schopnosti - sociálního znevýhodnění

19 Struktura Katalogu PO – dílčí části I až VII
Popis projevů daného postižení (znevýhodněnými) Dopady daného postižení (znevýhodnění) do vzdělávání Postupy pedagogické (speciálněpedagogické) diagnostiky u daného postižení (znevýhodnění) Kapitola 4: - oblasti podpůrných opatření -karty (podkarty) podpůrných opatření – popis jednotlivých PO a jejich aplikace Slovníček odborných pojmů Kontakty na organizace zabývající se danou problematikou Seznam použité literatury ( seznamy doporučené literatury jsou i u jednotlivých karet PO)

20 Struktura Katalogu PO – Kapitola 4 – Karty PO

21 Organizace výuky – příklady PO v Katalogu
Úprava organizace časová a místní (úprava časového uspořádání výuky, úprava zasedacího pořádku apod.) Zařazování relaxačních přestávek Vytvoření dalšího pracovního místa ve třídě i mimo třídu Vzdělávání v jiném než školním prostředí (např. z důvodu změny zdravotního stavu) Organizace volného času ve škole (přestávky, mimoškolní činnosti Mimoškolní akce a pobyty Snížení počtu žáků ve třídě

22 Modifikace výukových metod a forem práce – příklady PO v Katalogu
Využívání různých způsobů výuky - včetně výuky individualizované Výuka vyžadující kooperaci žáků Výuka respektující učební styly žáků Využívání vizualizace informací Strukturace činností, střídání aktivit s relaxací Modifikace písemných prací a úkolů Možnosti využívání názorných výukových materiálů apod. střídání aktivit s uvolněním apod.

23 Vyhláška 27/2016 Sb. IVP (§3, §4) Individuální vzdělávací plán žáka se speciálními vzdělávacími potřebami Individuální vzdělávací plán se zpracovává na základě doporučení školského poradenského zařízení a žádosti zletilého žáka nebo zákonného zástupce žáka. Poskytování vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu lze pouze na základě písemného informovaného souhlasu zákonného zástupce (zletilého žáka). ŠPZ vyhodnocuje IVP jednou ročně

24 Vyhláška 27/2016 Sb. (§5) Asistent pedagoga
Asistent pedagoga poskytuje podporu jinému pedagogickému pracovníkovi při vzdělávání žáka či žáků se SVP v rozsahu podpůrného opatření nebo podle § 18 odst. 1 (asistent ve třídě s vyšším počtem žáků se SVP). Asistent pedagoga pomáhá jinému pedagogickému pracovníkovi při organizaci a realizaci vzdělávání, podporuje samostatnost a aktivní zapojení žáka do všech činností uskutečňovaných ve škole v rámci vzdělávání, včetně poskytování školských služeb.

25 Vyhláška 27/2016 Sb. (§5) Asistent pedagoga
Asistent pedagoga pracuje podle potřeby se žákem nebo s ostatními žáky třídy, oddělení nebo studijní skupiny podle pokynů jiného pedagogického pracovníka a ve spolupráci s ním.

26 Vyhláška 27/2016 Sb. (§5) Asistent pedagoga
Asistent pedagoga může poskytovat podporu při vzdělávání žákovi nebo více žákům současně, nejvýše však 4 žákům ve třídě, oddělení nebo studijní skupině, a to s ohledem na povahu speciálních vzdělávacích potřeb těchto žáků. V případě škol, tříd, oddělení nebo studijních skupin zřízených podle § 16 odst. 9 zákona nebo asistenta pedagoga podle § 18 odst. 1, může být počet žáků připadajících na asistenta pedagoga vyšší.

27 Vyhláška 27/2016 Sb. (§6) Pro žáka, u něhož je potřebné při vzdělávání užívat jiný komunikační systém než mluvenou řeč, zajišťuje škola vzdělávání v komunikačním systému, který odpovídá jeho potřebám, přednostně v tom, jehož užívání žák preferuje. Žákům, kteří jsou vzděláváni v českém znakovém jazyce, poskytuje škola souběžně vzdělávání v psaném českém jazyce; při jeho výuce se používají metody používané při výuce českého jazyka jako jazyka cizího. Výstupy z naukových předmětů jsou u žáků, kteří jsou vzděláváni v českém znakovém jazyce, stanovovány v českém znakovém jazyce a v psané češtině.

28 Vyhláška 27/2016 Sb. (§7) Tlumočník českého znakového jazyka
Pokud žák při komunikaci upřednostňuje český znakový jazyk a je-li vzděláván ve škole nebo třídě, kde český znakový jazyk není komunikačním systémem všech účastníků vzdělávacího procesu, poskytuje mu škola vzdělávání s využitím tlumočníka českého znakového jazyka.

29 Vyhláška 27/2016 Sb. (§7) Tlumočník provádí přesný překlad obsahu sdělení mezi účastníky komunikace formou, která je jasná a srozumitelná všem zúčastněným, a v komunikačním systému, který si žák zvolil. Tlumočník je využíván po celou dobu poskytování vzdělávání, je-li to v zájmu naplnění vzdělávacích potřeb žáka. Využívá-li žák více způsobů komunikace, stanoví školské poradenské zařízení rozsah působení tlumočníka při poskytování vzdělávání s ohledem na naplnění vzdělávacích potřeb žáka a komunikační systém, který žák upřednostňuje.

30 Vyhláška 27/2016 Sb. (§7) Činnosti tlumočníka může souběžně využívat více žáků. Činnost tlumočníka je využívána při vzdělávání a při akcích pořádaných školou mimo místo, kde škola v souladu se zápisem do školského rejstříku uskutečňuje vzdělávání nebo školské služby.

31 Vyhláška 27/2016 Sb. (§8) Přepisovatel pro neslyšící
Upřednostňuje-li žák při komunikaci mluvený český jazyk s oporou v psaném textu a je-li vzděláván ve škole, třídě či studijní skupině, kde mluvený český jazyk s oporou v psaném textu není komunikačním systémem všech účastníků vzdělávacího procesu, poskytuje mu škola vzdělávání s využitím přepisovatele pro neslyšící. Přepisovatel v rámci vzdělávání převádí mluvenou řeč do písemné podoby v reálném čase. Činnosti přepisovatele může souběžně využívat více žáků.

32 Vyhláška 27/2016 Sb. (§10) Postup školy při poskytování podpůrných opatření prvního stupně Před zahájením poskytování podpůrných opatření prvního stupně zpracuje škola plán pedagogické podpory žáka. Plán pedagogické podpory zahrnuje zejména popis obtíží a speciálních vzdělávacích potřeb žáka, podpůrná opatření prvního stupně, cíle podpory a způsob vyhodnocování naplňování plánu.

33 Vyhláška 27/2016 Sb. (§10) Poskytování podpůrných opatření prvního stupně škola průběžně vyhodnocuje. Nejpozději po 3 měsících od zahájení poskytování podpůrných opatření poskytovaných na základě plánu pedagogické podpory škola vyhodnotí, zda podpůrná opatření vedou k naplnění stanovených cílů. Pokud jsou PO neúčinná, doporučí škola zákonnému zástupci (zletilému žákovi) využití poradenské pomoci školského poradenského zařízení. Do doby zahájení poskytování podpůrných opatření druhého až pátého stupně na základě doporučení školského poradenského zařízení poskytuje škola podpůrná opatření prvního stupně na základě plánu pedagogické podpory.

34 Vyhláška 27/2016 Sb. (§11) Postup před přiznáním podpůrných opatření druhého až pátého stupně Ředitel školy určí ve škole pedagogického pracovníka, který bude odpovídat za spolupráci se školským poradenským zařízením v souvislosti s doporučením podpůrných opatření žákovi se speciálními vzdělávacími potřebami.

35 Vyhláška 27/2016 Sb. (§12) Pro doporučení konkrétních podpůrných opatření školské poradenské zařízení zjišťuje také možnost využití personálních a materiálních podmínek školy vytvořených v souvislosti s poskytováním podpůrných opatření jiným žákům školy. Při tomto zjišťování škola poskytuje školskému poradenskému zařízení součinnost.

36 Vyhláška 27/2016 Sb. (§12) Školské poradenské zařízení projedná před vydáním doporučení návrh doporučených podpůrných opatření se školou, zákonným zástupcem nebo zletilým žákem. Se školským zařízením projedná školské poradenské zařízení návrh podpůrných opatření v oblasti školských služeb. Neposkytuje-li zákonný zástupce žáka součinnost směřující k přiznání podpůrných opatření, které jsou v nejlepším zájmu žáka, postupuje škola a školské poradenské zařízení podle zákona o sociálně-právní ochraně dětí.

37 Vyhláška 27/2016 Sb. (§13) Zpráva a doporučení se vydávají do 30 dnů ode dne ukončení posuzování SVP žáka, nejpozději do 3 měsíců ode dne přijetí žádosti o poradenskou pomoc. Tato lhůta se prodlužuje o dobu nezbytnou k obstarání dalších potřebných posudků (např. lékařských). Doba poskytování PO v doporučení – 2 roky ŠPZ vyhodnocuje poskytování PO nejdéle do 1 roku od zahájení poskytování

38 Vyhláška 27/2016 Sb. (§16) Informovaný souhlas s poskytováním PO obsahuje: a) vyjádření souhlasu s poskytováním podpůrných opatření, b) informace o důsledcích, které vyplývají z poskytování podpůrného opatření, zejména o změnách ve vzdělávání v souvislosti s poskytováním podpůrného opatření, c) informace o organizačních změnách, které v souvislosti s poskytováním podpůrných opatření mohou nastat, a d) podpis zákonného zástupce (zletilého žáka) stvrzující, že informacím uvedeným v písmenech b) a c) porozuměl.

39 Vyhláška 27/2016 Sb. (§17) Organizace vzdělávání žáků s přiznanými podpůrnými opatřeními Ve třídě, oddělení nebo studijní skupině se může vzdělávat zpravidla nejvýše 5 žáků s přiznanými podpůrnými opatřeními druhého až pátého stupně, a to s přihlédnutím ke skladbě podpůrných opatření a povaze speciálních vzdělávacích potřeb žáků.

40 Vyhláška 27/2016 Sb. (§17) Počet žáků s přiznanými podpůrnými opatřeními druhého až pátého stupně nesmí přesáhnout jednu třetinu žáků ve třídě, oddělení nebo studijní skupině. Ve třídě, oddělení nebo studijní skupině běžné školy se mohou s přihlédnutím k rozsahu speciálních vzdělávacích potřeb žáků vzdělávat nejvýše 4 žáci uvedení v § 16 odst. 9 zákona.

41 Vyhláška 27/2016 Sb. (§17) Uvedená omezení počtu žáků se SVP se neuplatní u školy, které v jeho plnění brání plnění povinnosti přednostního přijetí žáka podle § 34 odst. 4 nebo § 36 odst. 7 zákona, a dále u střední školy, konzervatoře nebo vyšší odborné školy. Ve třídách, odděleních a studijních skupinách mohou vykonávat pedagogickou činnost souběžně nejvýše 4 pedagogičtí pracovníci.

42 Vyhláška 27/2016 Sb. (§18) Podpora organizace vzdělávání
Pokud je ve třídě, oddělení nebo studijní skupině počet žáků s přiznaným podpůrným opatřením druhého až pátého stupně vyšší než 5, lze v ní využít asistenta pedagoga nad rámec poskytovaných podpůrných opatření. Omezení počtu žáků připadajících na asistenta pedagoga se neuplatní. Do počtu žáků se nezapočítávají ti žáci se SVP, kterým je poskytováno podpůrné opatření spočívající ve využití asistenta pedagoga.

43 Vyhláška 27/2016 Sb. (§19) Pravidla vzdělávání žáků uvedených v § 16 odst. 9 zákona Vzdělávání žáků uvedených v § 16 odst. 9 zákona se přednostně uskutečňuje ve škole, třídě, oddělení nebo studijní skupině, která není zřízena podle § 16 odst. 9 zákona.

44 Vyhláška 27/2016 Sb. (§19) Speciální školy/třídy jsou zřizovány podle druhu znevýhodnění uvedeného v § 16 odst. 9 zákona. V odůvodněných případech se v nich mohou vzdělávat i žáci s jiným znevýhodněním uvedeným v § 16 odst. 9 zákona, přičemž jejich počet nesmí přesáhnout jednu čtvrtinu nejvyššího počtu žáků vzdělávajících se ve třídě, oddělení nebo studijní skupině.

45 Vyhláška 27/2016 Sb. (§19) Ve třídě mateřské nebo střední školy, oddělení konzervatoře nebo studijní skupině vyšší odborné školy se mohou žáci s různými znevýhodněními uvedenými v § 16 odst. 9 zákona vzdělávat bez omezení. Ve škole, třídě, oddělení nebo studijní skupině zřízené podle § 16 odst. 9 zákona pro žáky s mentálním postižením se nevzdělávají žáci bez mentálního postižení.

46 Vyhláška 27/2016 Sb. (§20) Doporučení k zařazení do školy, třídy, oddělení nebo skupiny uvedené v § 16 odst. 9 zákona je platné po dobu v něm stanovenou, zpravidla nejvýše po dobu 2 let. V případě žáků se lehkým mentálním postižením nejdéle po dobu 1 roku.

47 Vyhláška 27/2016 Sb. (§23) Přezkoumání podmínek
Školské poradenské zařízení vyhodnocuje, zda vzdělávání ve škole/třídě zřízené podle § 16 odst. 9 zákona nebo vzdělávání podle vzdělávacího programu základní školy speciální odpovídá speciálním vzdělávacím potřebám žáka. Vyhodnocení se provádí nejpozději do 1 roku po zařazení nebo převedení žáka; další vyhodnocení se provádí zpravidla nejpozději do 2 let od předešlého vyhodnocení.


Stáhnout ppt "Koordinace poskytování podpory ve vzdělávání žáků se SVP"

Podobné prezentace


Reklamy Google