Problémy v Kongu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Andrea Bartoníková
Advertisements

Den Země – svátek planety
Prezentace k soutěži „CHCEME ČISTÉ MĚSTO“ vyhlášené městem Karlovy Vary kategorie: základní školy.
Slečna čekala na nástup do letadla na jednom velkém letišti.....
Ve školním roce 2010/2011 byly otevřeny dvě přípravné třídy. Přípravné třídy naší školy byly zapojeny do projektu "Společně to dokážeme". Je to program.
Naše škola Třída O3 Jindřichův Hradec  Naše škola sídlí v krásném městě-v Jindřichově Hradci.
Co víš o recyklaci?.
Vítejte v Církevní základní škole a mateřské škole Přemysla Pittra.
Projekt Kreativní města Future City Game Snímek 2 „Rozvoj města stojí na pomezí řádu a chaosu. Nemá žádný počátek ani konec. Rozvoj města je.
Hospodářská úprava lesa Legislativa
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Poprvé spolu Poprvé, když jsem uviděla Chary. Tak se mě pomalu zastavil dech. Zamilovala jsem se do ní na první pohled. Naše první seznámení v Benátkách.
SLAVNOSTNÍ OTEVŘENÍ ANEŽČINY NAUČNÉ EKOSTEZKY PROJEKT REGION spolufinancovaný evropským sociálním fondem a rozpočtem ČR.
Vytvořeno v rámci projektu SIPVZ Projekt hodiny výchovy k ochraně životního prostředí pro žáky naší školy 22. dubna 2006 Vzdělávací oblast Enviromentální.
Životní prostředí klady vs. zápory.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY SVĚTA ZNEČIŠTĚNÍ HYDROSFÉRY
Jak třídit odpad.
Podnikové školení Telekomunikační síť v jednoduchém podání V Bejrůtu Dál... © by DIMA.
Gymnázium Horní Počenice
Kdo je animátor seniorů? Doc. Ing. Aleš Opatrný,Th.D. Katolická teologická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Recyklohraní u nás ve škole Jsme malá školička, do které chodí 25 žáků. Probíhají u nás různé soutěže- sběr baterií, elektrozařízení, ale třídíme také.
SBĚRNÝ DVŮR ČESKÁ TŘEBOVÁ
Masarykovo gymnázium.
Den Země 2006 Zpráva třídy 6. A, aneb jak jsme Den Země prožili my.
Energetika, těžký průmysl Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
...JEHO ŽIVOT? Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
Školní vzdělávací program,,Přírodou ke vzdělávání‘‘
Aneb proč to dělat složitě, když to jde jednoduše S Datronem proti proudu.
Naše cesta hromadnou dopravou. Jak jsme jeli do Adamova Boskovice 7:29 – Skalice nad Svitavou 7:36 – do Adamova jsme dorazili v 8:13 a u místní hospody.
5,2 Milan Hanuš X Poznámky TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s podnebím a přírodními podmínkami.
4. září jsme poprvé vkročili do naší třídy, kde nás přivítal pan ředitel a především naše paní učitelka, na kterou jsme byli všichni moc zvědaví… Poprvé.
Logopedická třída MOTÝLCI
MS WINDOWS Plocha. Plocha  Deska pracovního stolu  Výchozí bod pro práci s PC  Na každém počítači může vypadat různě  Uživatel si ji může sám upravovat.
1 Tvůrci energetické politiky ? Hodnocení variant - ukazatele Vychází se z tzv. analýzy životního cyklu LCA, to je přístup zohledňující náročnost na zajištění.
ŠKOLNÍ VÝLET Agenti jdeme na to? Za č ínáme odbavováním pasa ž ér ů na letišti. Ani zavazadla nelze vpustit do letadla bez kontroly.
GEOGRAFIE DOPRAVY III. Martin VRZALA.
1 Doprava Ekonomika ŽP a TI Ing. Jakub Dostál
Střední zdravotnická škola Mostecká Tábor DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management P4P4 Vyhláška č. 48/ 2005 o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky.
Městský úřad Odolena Voda má následující odbory Odbor tajemníka ( administrativa a organizace činnosti úřadu, právní služba města, správa Základních.
Místní akční plán vzdělávání na území ORP Černošice č. CZ /0.0/0.0/15_005/ Potřeba investic do základních a mateřských škol ,
VY_62_INOVACE_ Pracovněprávní vztah.
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_01_Ochrana.
ŠVÝCARSKÝ SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ A MOŽNÉ INSPIRACE Z NĚJ PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM
Aneb Jak žít ekologicky Autor: Richard Wiesner Prezentace pro začínající ekology.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
1 VODA Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace VODA / DUM/ VYDMUCHOV/ OWCZARZOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 010 Autor:
Novosedlice – návrh pilotního plánu změny hospodaření s odpadem Lokalita – ulice Bystřická a Sokolská Termín realizace: duben 2016 – prosinec 2016.
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
Motto: Nesobecká snaha potěšit druhé je začátkem našeho šťastného života.
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
BANKA V ROCE 2020 PODLE MÝCH PŘEDSTAV
PLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY V ZAHRANIČÍ A VĚCI SOUVISEJÍCÍ…
Les a voda Les i s vodou je důležitá pro nás, živočichy,
ČÍM CHCI BÝT, AŽ VYROSTU? Václav Pfleger.
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
8. ZŠ Most Vítězslava Nezvala 2614.
Osobnostní rozvoj.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
PARLAMENT NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE A MATEŘSKÉ ŠKOLE ANGEL V PRAZE 12
Mrglmrgllmrrgll ? MRGL ! MGRGLGRMGRLGRL !!!
Wales 2019 Průvodce registrací pro studenty
ZÁKLADNÍ ŠKOLA TURNOV TŘÍDA 8.C
Odpady a příroda.
Marek Barták ZŠ a MŠ Ludgeřovice
Transkript prezentace:

Problémy v Kongu

Odpady 1. Žádné rozumné hospodaření s odpady neexistuje 2. Strouhy, původně určené pro odvod dešťových vod jsou dnes povětšinou otevřené stoky. Jakýkoliv vodní tok (potok, říčka…) protékající Kinshasou je páchnoucí stokou překrytou i několika cm plastových odpadků (petlahve, igelitové tašky, jiné plastové obaly…) 3. Komunální odpad Kinshasané, a ne jenom oni, shromažďují na obrovských hromadách, které často „likvidují“ tak, že je prostě podpálí. A to opět i s pasty všeho druhu.

Infrastruktura a doprava Naše „herka“ v celé své kráse

Nějaké to „ťuknutí“ Konžané zásadně neřeší.

Pohon 6x6 je nutností (byť „slicka“ na zadním kole jeho účinnost trochu snižuje)

Administrativa – největší problém Dodávka školních potřeb byla v Praze na letišti protokolárně ověřena naší celní správou, zabalena v tavné folii a zapečetěna. V tomto stavu nám ji předala správa letiště v Kinshase.

Dodávka byla určena fyzické osobě do vlastních rukou Dodávka byla určena fyzické osobě do vlastních rukou. Podle mezinárodních úmluv, které Kongo samo ratifikovalo, do ní tedy tamní celní správa neměla vstupovat a materiál neměl podléhat celním tarifům. Přesto se tak stalo a vyměřené clo bylo velmi vysoké. Dodejme, že se neztratila ani tužka.

Místními jsme byli varováni, že veškerá administrativa stojí prakticky mimo jakoukoliv kontrolu a postupuje naprosto svévolně. Naše zkušennost to jen potvrzuje.

Kongo má i klady 1. Překrásná příroda 2. Velmi přívětiví lidé 3. Nečekaně přívětivé klima (alespoň v přímoří) 4. Policisté a ostatní ozbrojené složky se, oproti pověstem, chovali velmi solidně.

Proč a kde pomáhat Pomáháme malé školičce v Kinshase, která se snaží odvádět mimořádně záslužnou práci a nemá k tomu takřka nic.

Pan ředitel školy v Kinshase a jeho zástupce Pan ředitel školy v Kinshase a jeho zástupce. Vedle nich není dešťová kaluž, ale louže splašků.

Příjezdová cesta

„Okna“ v učebnách

„Stropy“ v učebnách

V Kongu není povinná školní docházka V Kongu není povinná školní docházka. Školička je komunitního typu a zajišťuje výuku od mateřinky po šestou třídu. Je ve své oblasti mimořádným přínosem a ke své práci potřebuje alespoň základní vybavení, kterého se jí zoufale nedostává. V takovém případě je rozumné pomáhat.