CHVĚNÍ MECHANICKÝCH SOUSTAV.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak to vypadá, když se něco vlní
Advertisements

10. Přednáška – BOFYZ mechanické vlnění
Spřažená kyvadla.
Mechanické kmitání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Využití v praxi Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaké znáš zdroje informací?
ROVNOMĚRNÝ POHYB, PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co sem nepatří?
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KVANTOVÁ MECHANIKA. Kvantová mechanika popisuje pohyb v mikrosvětě vlnový charakter a pravděpodobnost výskytu částice rozdílné rovnice a zákony od klasické.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 14. Pohyby těles v gravitačním a tíhovém poli Země Název sady: Fyzika.
Zapalování – 14 Šíření rušení Ing. Jiří Špička. 14. Šíření rušení b)Zářením Kapacitní vazbou Induktivní vazbou Vyzařováním.
Kateřina Klánová 26. května 2010 F4110: Kvantová fyzika atomárních soustav TUNELOVÝ JEV A ŘÁDKOVACÍ TUNELOVÝ MIKROSKOP.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Tuhost pružiny.
Měření délky pevného tělesa
Vlny.
Vlnové vlastnosti částic
Vázané oscilátory.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ
Odraz vlnění obecná vlna x = 0  y = 0.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-01
Vlnění a optika (Fyzika)
Vlastnosti zvuku - test z teorie
Základy elektrotechniky Výkony ve střídavém obvodu
Fyzika I Test IV Těleso o hmotnosti m a rychlosti v dojede setrvačností do vzdálenosti s. Určete koeficient tření, m=? 2. Koef.
Základní rozměry automobilů
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rychlost a zrychlení kmitavého pohybu
zpracovaný v rámci projektu
10. Elektromagnetické pole, střídavé obvody
Formáty výkresů Určeny normou ČSN ISO 5457 Tři druhy :
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
2.2 Kvadratické rovnice.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
* Složené zlomky Matematika – 7. ročník *
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
USMĚRŇOVAČE V NAPÁJECÍCH OBVODECH
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/fyzika
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
MECHANICKÉ KMITÁNÍ 09. Dynamika harmonického pohybu
Název školy Základní škola, Jičín, Husova 170 Číslo projektu
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Měření délky.
Tlak – výpočty příkladů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
STOJATÉ VLNĚNÍ.
Odraz vlnění obecná vlna x = 0  y = 0.
INTERFERENCE VLNĚNÍ.
Délka jedna z nejstarších fyzikálních veličin již v roce 1792 stanoven jednotkou délky metr jako desetimiliontina vzdálenosti od severního pólu k rovníku.
Kmity, vlny, akustika Část II - Vlny Pavel Kratochvíl Plzeň, ZS.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_10 Zvukové jevy –opakování B
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Obvody a obsahy obrazců
Mechanické kmitání a vlnění
Střední škola obchodně technická s. r. o.
SLOŽENÝ OBVOD STŘÍDAVÉHO PROUDU.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Dvourozměrné geometrické útvary
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

CHVĚNÍ MECHANICKÝCH SOUSTAV

l Rozkmitáme-li strunu na kytaře, vznikne v ní stojaté mechanické vlnění. l l - délka struny Struna je na obou koncích upevněna, v těchto místech nekmitá – jsou tam vždy uzly.

l Vztah mezi délkou struny l a vlnovou délkou l stojaté mechanické vlny l Od uzlu k uzlu je polovina vlnové délky.

l Vztah mezi délkou struny l a vlnovou délkou l stojaté mechanické vlny l Délka struny je rovna vlnové délce vlnění.

l Vztah mezi délkou struny l a vlnovou délkou l stojaté mechanické vlny l Délka struny je rovna třem polovinám vlnové délky.

l Vztah mezi délkou struny l a vlnovou délkou l stojaté mechanické vlny l Délka struny je rovna celočíselným násobkům poloviny vlnové délky stojaté mechanické vlny.

Frekvence kmitání struny l fz - základní frekvence kmitání struny

l Frekvence kmitání struny fk - vyšší harmonické frekvence Vyšší harmonické frekvence kmitání jsou celočíselným násobkem základní frekvence.

Stojaté vlnění s jistými frekvencemi v tělesech nazýváme chvění. Frekvence jsou určeny: - rozměry tělesa, - způsobem upevnění tělesa, - rychlostí vlnění v materiálu tělesa.

Test 1 Chvěním mechanických soustav nazýváme: a) stojaté vlnění s jistými frekvencemi v tělesech, b) stav v tělesech při průchodu střídavého elektrického proudu, c) postupné příčné vlnění v tělesech, d) postupné podélné vlnění v tělesech. 1

Test 2 Základní frekvence při chvění mechanické soustavy je: a) nejvyšší frekvence jejího kmitání, b) nejnižší frekvence jejího kmitání, c) násobek nejvyšší frekvence jejího kmitání, d) násobek nejnižší frekvence jejího kmitání. 2

Test 3 Harmonické frekvence při chvění mechanické soustavy jsou dány: a) nejvyšší frekvencí jejího kmitání, b) nejnižší frekvencí jejího kmitání, c) celočíselným násobkem nejvyšší frekvence jejího kmitání, d) celočíselným násobkem nejnižší frekvence jejího kmitání. 3

l Test 4 Tyč upevněná na obou koncích kmitá se základnou frekvencí, pro kterou platí: l 4