Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

Změna objemu kapalin a plynů při zahřívání nebo při ochlazování
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Vznik Země Vznik vesmíru= teorie Hot Big Bang =velký horký třesk = silná exploze před 15 miliardami let, vzniká po ní mračno plynů a prachu, z něj vznik.
Výživa rostlin - fotosyntéza
Neživá příroda - vzduch
Vlastnosti plynů.
Mechanické vlastnosti plynů
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Skupenství látek.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Neživá příroda - vzduch
Složky krajiny a životní prostředí
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM VODA, VZDUCH, PŮDA
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Krajina a životní prostředí
Vzduch Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI KOLEM NÁS
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Voda, vzduch, půda a oheň 3. ročník
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
VZDUCH.
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VZDUCH Složení a význam © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
Zajímavé pokusy na téma atmosférický tlak 1.Může tlak vzduchu zdeformovat plechovku? Budeš potřebovat : plechovku, vzduchotěsný uzávěr plechovky, rukavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Voda a vzduch 2. VZDUCH RZ Důležitý k dýchání Důležitý k dýchání Směs: Směs: Kyslík 21 % Kyslík 21 % Dusík 78 % Dusík 78 % Ostatní plyny 1.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života - Vzduch Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Vzduch Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Vzduch Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák VZDUCH Víš, proč je vzduch nezbytný a důležitý pro život člověka? Víš, čemu.
VY_32_INOVACE_07_PRV_Vzduch
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_4A_13_Bílkoviny.
8. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_11_Vzduch.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Příroda živá a neživá.
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VZDUCH Vzduch je všude kolem nás. Tvoří obal kolem země – atmosféru. Většinou ho nevidíme. Vidíme, když fouká vítr a poletuje listí nebo sněhové vločky.
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Vzduch Vzduch.
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
ZÁKLADNÍ PODMÍNKY ŽIVOTA
Termika VY_32_INOVACE_05-42 Ročník: VI. r. Vzdělávací oblast:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
VY_32_INOVACE_07_PŘV_DÝCHÁNÍ ROSTLIN
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Částicové složení látek
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Vzduch.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Nikol Charvátová Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3235 Název: VY_32_INOVACE_1B_16_Vzduch Téma: Prvouka a přírodověda na 1. stupni 27.12.2018

Anotace Žáci si zopakují poznatky neživé přírody ze třetího ročníku ZŠ. Dále se podrobněji seznámí s pojmy: složení vzduchu, vodní pára, kysličník uhličitý a dusík. Také si zopakují jaký má význam vzduch ve vodě a na závěr si společně s učitelem, nebo pomocí práce ve skupinách s odbornou literaturou (obrazové průvodce, knihy) zodpoví odpovědi na otázky a společně provedou pokusy.

Vzduch

Znáš odpověď na otázky? Víš co dýcháme? Voda je látka kapalná. Víš, jaká látka je vzduch? Bude mít prázdná duše stejnou hmotnost jako duše napuštěná? Zapal svíčku. Pak uzavři prostor kolem svíčky třeba tak, že ji přiklopíš sklenicí. Pozoruj chvíli svíčku. Co se stane?

Pojmy: vzduch, kysličník uhličitý, dusík. Všichni živočichové i rostliny potřebují ke svému životu vzduch. Ze vzduchu získávají dýcháním kyslík. Součastně vydechují do vzduchu jinou plynnou látku – kysličník uhličitý. Největší objem však ve vzduchu zaujímá další plynná látka - dusík.

Pojmy: vodní pára a jiné látky. Ve vzduchu je také vodní pára a jiné látky. Některé z nich škodí lidskému zdraví (prach, výfukové plyny atd.…). Člověk si tak sám znečišťuje ovzduší.

Pojmy: dusík. Ve vzduchu je nejvíce dusíku a kyslíku. Dále vzduch obsahuje kysličník uhličitý, vodní páru a různé další látky. Některé z nich vznikají činností člověka a zhoršují naše životní prostředí.

Jaký význam má vzduch ve vodě?

Pokusy Pozorování, jak se při zahřívání mění objem vzduchu. Plastovou láhev naplňte asi do poloviny studenou vodou. Zašroubujte víčko se zasunutým brčkem (konec brčka musí být ponořen ve vodě). Otvor ve víčku utěsněte plastelínou. Láhev pak postavte do nádoby s horkou vodou a vodu v nádobě zahřívejte. Nakonec odpovězte na otázku. Bude se v plastové láhvi ohřívat voda a bude se ohřívat i vzduch uzavřený v lahvi?

Pokusy Pozorování působení tlaku vzduchu. Vezměte plastovou láhev s otvorem ve dně. Otvor zatmelte plastelínou a láhev naplňte až po okraj vodou, zašroubujte ji uzávěrem, který má ve víčku otvor a otvor ve víčku rovněž zatmelte plastelínou. Nad umývadlem plastelínu ze dna láhve odstraňte. Pozorujte zda voda otvorem vytéká či nevytéká. Dále odstraňte plastelínu z víčka láhve. Nyní voda otvorem vytéká?

Citace Obrázek: version="1.0"?>Www.google.czhttp://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.zschemie.euweb.cz/smesi/vzduch.gif&imgrefurl=http://www.zschemie.euweb.cz/smesi/smesi1.html&usg=__idrthg3jvr4qXAywF3vasE0q0lQ=&h=200&w=500&sz=7&hl=cs&start=2&zoom=1&tbnid=zAyVQkh11ZrFoM:&tbnh=52&tbnw=130&ei=Kw5JT6yFM4m1hAegntChDg&prev=/search%3Fq%3Dslo%25C5%25BEen%25C3%25AD%2Bvzduchu%26um%3D1%26hl%3Dcs%26sa%3DN%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1online2012-02-25 Obrázek: version="1.0"?>Www.google.czWww.google.czonline2012-02-25 version="1.0"?>Www.google.czhttp://www.google.cz/imgres?imgurl=http://maruska.ordoz.com/images/druhy_oblaku/cirrus_027.jpg&imgrefurl=http://maruska.ordoz.com/meteorologie/oblacnost&usg=__muibzYbj6MqNwkW9nIA98cXi20w=&h=300&w=400&sz=73&hl=cs&start=2&zoom=1&tbnid=gSuvMxBqbV1SLM:&tbnh=93&tbnw=124&ei=UhRJT8rfLYa2hAff37y-Dg&prev=/images%3Fq%3Dvodn%25C3%25AD%2Bp%25C3%25A1ra%26um%3D1%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1Www.google.czonline2012-02-25 version="1.0"?>Www.google.czhttp://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.vlasta.org/foto/amerika/us00/39.jpg&imgrefurl=http://www.vlasta.org/cz/ostatni/ost.htm&usg=__fSSOYBsm5wodbsa7dvm4GvAJD8M=&h=526&w=800&sz=20&hl=cs&start=14&zoom=1&tbnid=nPC9TecrDZnKDM:&tbnh=94&tbnw=143&ei=5BVJT_aKCIi7hAff0YSDDg&prev=/images%3Fq%3Ddus%25C3%25ADk%26um%3D1%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1online2012-02-25

Citace Obrázek: version="1.0"?>Www.google.czhttp://www.google.cz/imgres?imgurl=http://pomocucitelum.cz/data/images/items/f_pic999.jpg&imgrefurl=http://pomocucitelum.cz/katalog-ucebnich-materialu/prvouka/kolobeh-vody-v-prirode-477.html&usg=__OfnUejjhJx9Hz7307WR9paBDThQ=&h=550&w=730&sz=207&hl=cs&start=7&zoom=1&tbnid=rCL1xFL4WypRNM:&tbnh=106&tbnw=141&ei=8RZJT5zJDoeKhQfd25S0Dg&prev=/images%3Fq%3Dkolob%25C4%259Bh%2Bvody%2Bv%2Bp%25C5%2599%25C3%25ADrod%25C4%259B%26um%3D1%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1Www.google.czonline2012-02-25 Text – vlastní tvorba autora.