Environmentální problémy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NEROVNOMĚRNOST ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

Příroda ovlivňuje člověka
Chemické zatížení krajiny
Globální oteplování Marek tecl 2L.
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
Společenskohospodářské vlivy na krajinu a životní prostředí
Záleží na tom, že dochází ke změně klimatu? Martin Hedberg, meteorolog Švédské meteorologické středisko.
Antropogenní vlivy na přírodní sféru
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Ekologické problémy Společenské problémy
Ekologické problémy Společenské problémy
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
Globální oteplování Ondřej Málek, 2.L.
Globální oteplování Vojta Voborník 8.B.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
HOSPODÁŘSKÉ PROBLÉMY SOUČASNÉHO SVĚTA
Ellen zvolská , Veronika Frýdová , Sabina Hübschová , Natalie Vaitová
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Oxid uhličitý
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
MĚNÍCÍ SE KLIMA Vývoj klimatu v minulosti a dnes
Globální, regionální a místní problémy životního prostředí
Znečistěný vzduch, půda a voda
SUCHO A DESERTIFIKACE. Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Krajina a životní prostředí
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Globální oteplování VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
Obraz působení člověka
Globální problémy Počátky environmentálního myšlení.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Vliv ozónové vrstvy na životní prostředí
OCEÁNY.
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
Hydrosféra základní složka života
její znečištění a důsledky
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Jak učit o změně klimatu?.  Tato prezentace vznikla v rámci vzdělávacího projektu Jak učit o změnách klimatu?  Projekt byl podpořen Ministerstvem životního.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Globální problémy a globální změny Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo.
Skleníkový efekt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Globální problémy – – ozonová díra, skleníkový efekt a znehodnocení půdy.
Úbytek lesů Mizení tropických deštných pralesů, domova pro více jak polovinu živočišných druhů na Zemi, je zřejmě nejvíce patrná ekologická pohroma, které.
PRIMÁRNÍ SEKTOR. A) Světové zemědělství Zemědělství poskytuje –potraviny, suroviny pro průmysl, chov zvířat Státy: 1)ZEMĚDĚLSTVÍ VYSPĚLÝCH ZEMÍ: –produkce.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Globální problémy – úvod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
15 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování půd a vod. Znečišťování a degradace půd Minerální hnojiva - dusičnany,fosforečnany Pesticidy Imise – těžké kovy, kyselé.
Znečištění vzduchu dopravou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Lidstvo - problémy demografické problémy jako součást problému globálních 1) vyplývající 2) související.
Ekologické globální problémy
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ.
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Globální oteplování Vypracoval: Adam Čada
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
VY_32_INOVACE_
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
KRAJINNÁ SFÉRA PŘÍRODNÍ SLOŽKA ČLOVĚKEM TVOŘENÁ SLOŽKA
GLOBALIZACE.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Důsledky globální změny klimatu
Transkript prezentace:

Environmentální problémy Globální problémy Environmentální problémy

Znečištění atmosféry průmyslová revoluce → 20. st. → současnost příčiny spalování fosilních paliv přírodní procesy důsledky globální oteplování kyselé deště, prach, popílek, ozonová díra, smog kardiologická onemocnění, ...

Ozonová díra ozonosféra problém freonů → ozonová díra cca 30 km nad povrchem zachycování UV záření díky O3 problém freonů → ozonová díra

Globální změny klimatu ve čtvrtohorách změny klimatu střídání dob ledových a meziledových ovšem současný nárůst teploty výrazně „rychlejší“

Skleníkový efekt zahřívání povrchu slunečním zářením tepelné záření povrchu pohlcováno skleníkovými plyny → ohřev atmosféry → růst teploty problém nárůstu CO2 při neexistenci SE teplota Země -18 °C

Důsledky globálního oteplování růst průměrné teploty Země tání ledovců => zvýšení hladiny oceánů zvýšená desertifikace globální oteplování => globální ochlazování?

červená – vědecká data světle zelená - kroniky

Atmospheric carbon dioxide concentration and mean global temperature during the past 1000 years

Problém vody dnes vysoké nároky lidí růst blahobytu společnosti → vyšší spotřeba → více odpadů větší spotřeba vody růst počtu obyvatel rozvoj průmyslu intenzifikace zemědělství

Znečištění vody největší znečišťovatel → zemědělství (75 %; přebytky N2), chemické závody a lidé (splašky) znečištění vod: zdrojové (vypouštění látek do vody, pesticidy, hnojiva, doprava, atd.) havarijní (náhlé a nepředvídatelné úniky látek)

Problém pitné vody pitná voda → pouze 2,5 % veškeré vody výrazné rozdíly v distribuci vody Island, Norsko, Kanada × SAE, SA, Kuvajt chronický nedostatek vody → 2 mld. lidí denně smrt cca 25 000 lidí v důsledku pití znečištěné vody

Řešení nedostatku pitné vody? omezení spotřeby rozdělení na pitnou a užitkovou vodu vyspělejší technologie recyklace odsolování mořské vody

Deforestace problém především tropických pralesů důvody růst populace vypalování → zábor půdy pro zemědělství kácení → prodej stavba komunikací, těžba nerostných surovin, ... denně mizí cca 20 000 hektarů pralesa (za posl. 100 let vykácena polovina jejich rozlohy) důsledky (vyhánění pův. obyvatel, ztráta kyslíku?, oteplování Země?, snižování biodiverzity, eroze půdy, sucho, ...)

plantáže palmy olejné, Jáva, Indonésie

Desertifikace degradace území na polopouštní až pouštní oblast (de facto oblast s nedostatkem vody) příčiny: klimaticky (zvyšování teploty → vyšší výpar → úbytek vody) lidskou činností (spásání, vypalování, odběr vody pro zavlažování) nejznámější problém: Aralské jezero důsledky (úbytek orné půdy, zasolování půd, migrace obyvatel)

Aralské jezero

Aralské jezero v letech 2000 – 2009

Green Wall of China dust storm in Beijing

Snižování biodiverzity úbytek živočišných druhů (ať už rostlin či živočichů) denně mizí až 140 druhů důvody lov, zemědělství, vybíjení škůdců, prosazování monokultur, desertifikace, globální změny klimatu, dopad meteoritu, ... důsledky ztráta přírodní rovnováhy ztráta odolnosti vůči katastrofám ztráta potravy ztráta možných léků ztráta výrobních materiálů, ... biologicky pestré prostředí odolnější vůči náhlým krizím a schopno rychlé regenerace