DESIGNOVÉ MYŠLENÍ Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jištění kvality technologických procesů
Advertisements

Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Projektové řízení Modul č.1.
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
Je to metoda využívající principů týmové práce, která zvyšuje účinnost tvůrčího myšlení cílem je získat co nejvíce nápadů k řešenému problému, které budou.
Tento materiál vznikl jako součást projektu In-TECH 2, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Projekt In-TECH 2 Ivan.
NĚKTERÉ ZKUŠENOSTI ZE ZAVÁDĚNÍ ISO 27001
Facility management ČSN EN
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
SUŠMÁNIE JAK… …NAPSAT PROJEKT. CÍL Musíte vědět CO, chcete udělat!
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
X13PMT 2. seminář Ing. Martin Molhanec, CSc. Garant předmětu ČVUT – FEL, K13113.
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
Vizualizace dat Jan Vágner 3MA381. Co je vizualizace dat?  Matematická nebo fyzikální nebo jiná data či informace, která jsou převedena do grafického.
Týmová práce TYMP1/ C10 Rozhodovací metody. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Problém - sporná, nerozřešená otázka nebo nesnadný úkol - překážka Řešení problémů.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Matematické metody v ekonomice a řízení II
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Databázové systémy Přednáška č. 6 Proces návrhu databáze.
Vyber si některý z obrázků Přemýšlej pomocí obrázku, o čem by mohla být dnešní hodina, co tě k obrázku napadá? Zapiš si své nápady do sešitu + Zkus svůj.
4. Lekce Dílčí procesy funkčního testování
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Možnosti modelování požadavků na informační systém
Politický kontext a řízení rizik v rámci PPP Školení na řízení rizik v projektech PPP Twinningový projekt CZ/2005/IB/FI/04 Mikko AJ Ramstedt.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Rozhodování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Pojmové vymezení. Proč pojmové vymezení? Spousta firem deklaruje svou projektovou orientaci Ve skutečnosti pouze používají několik metodik pro podporu.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
3D modelář – užitý design VY_32_INOVACE_Design1r0120Mgr. Jiří Mlnařík.
WinBase tiskové sestavy Návod Postupy Příklady.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Organizační chování Harmonogram cvičeních Podmínky pro zápočet Informační zdroje.
Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
Přednáška č. 1 Proces návrhu databáze
STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Rozhodovací procesy.
Skupinové řešení problémů. Týmová prezentace. Pavla Kotyzová
Opakování lekce 4,5,
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Patricia Jakešová
Teorie ES a jejich aplikace Biskup Jiří, Fakulta stavební, ČVUT Praha, Květen 2004.
Andrea Brožová Doubková
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Metodika řízení projektů
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Jak se dělá firemní image Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Práce v týmu L OG O Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
NKK Praha CAF-Externí zpětná vazba ověření efektivního fungování úřadu Mgr.Stanislav Loskot, MBA Mgr.Stanislav Loskot, MBA AQE advisors a.s.
Doc. RNDr. František Koliba, CSc. Katedry Informatiky a matematiky OPF SU Budova A Informatika pro ekonomy II INM / BPNIE Přednáška.
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Jištění kvality technologických procesů
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název společnosti Obchodní plán.
Závodní chůze: problém kontaktu se zemí
Design služeb aneb jak dělat skvělé služby Martin Krčál
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
Prezentace obchodního plánu
Prezentace obchodního plánu
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH
POSKYTOVÁNÍ A PŘIJÍMÁNÍ ZPĚTNÉ VAZBY
Název společnosti Obchodní plán.
Andrea Brožová Doubková
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

DESIGNOVÉ MYŠLENÍ Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

CÍLE KURZU: Porozumět tomu, jak může být přístup designového myšlení použit k inovacím a k řešení problémů. Prakticky si vyzkoušet kroky procesu designového myšlení. Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

Mezinárodní rada průmyslového designu „Design je kreativní aktivita, která má za cíl stanovit mnohostranné vlastnosti objektů, procesů a služeb a jejich systémů během celého jejich životního cyklu.“ Mezinárodní rada průmyslového designu (Zdroj: https://www.huffingtonpost.com/soren-petersen/what-is-a-design- expert_b_1428817.html) Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

Co si obvykle představíme pod termínem «design»? Grafický design Produktový design Environmentální design Atd. Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

DESIGN = nápad + plánování Co je myšleno pojmem «design», když o designovém myšlení přemýšlíme jako o procesu praktického plánování a způsobu řešení problémů? DESIGN = nápad + plánování Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

DESIGNOVÝ PROCES JE CHARAKTERIZOVÁN 4 ÚSTŘEDNÍMI BODY (4C) KREATIVITA (CREATIVITY) – vytvoření něčeho, co dříve neexistovalo KOMPLEXNOST (COMPLEXITY) – rozhodnutí o mnoha proměnných a parametrech KOMPROMIS (COMPROMISE) – vyvažování někdy protichůdných požadavků (náklady, materiály, výroba atd.) VOLBA (CHOICE )– rozhodování mezi několika možnými řešeními daného problému na všech úrovních od základního konceptu až po dosáhnutí konečného výsledku (Zdroj: http://slideplayer.com/slide/5894743/) Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

PODÍVEJME SE NA 6 KROKŮ DESIGNOVÉHO MYŠLENÍ 1. Pochopení problému (proces získávání informací) 2. Definování (konstatování problému) 3. Vytvoření konceptu / různých nápadů 4. Vylepšení vybraných konceptů a nápadů 5. Vytvoření prototypu 6. Testování (Zdroj: https://experience.sap.com/skillup/introduction-to-design-thinking/) Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

PRAKTICKÝ ÚKOL: SKUPINOVÁ PRÁCE postupujte dle prvních 5 kroků procesu designového myšlení a vyzkoušejte si vytvoření nového produktu/služby! Postupujte dle instrukcí na dalších snímcích! 1. Pochopení problému (proces získávání informací) 2. Definování (konstatování problému) 3. Vytvoření konceptu / různých nápadů 4. Vylepšení vybraných konceptů a nápadů 5. Vytvoření prototypu (Zdroj: https://experience.sap.com/skillup/introduction-to-design-thinking/) Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

1. Pochopení problému (proces získávání informací) 10 min. Ve skupině vytvořte na listu papíru koláž z obrázků a kreseb, které vystihují vaše pocity, myšlenky a vše ostatní, co se týká cílové skupiny produktu. Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

2. Definování (konstatování problému) 7 min. V týmu prodiskutujte vytvořenou koláž: Proč byly vybrány právě tyto obrázky? Co není jasné? Co v koláži chybí? Co by se mělo změnit? Na základě provedené diskuze stanovte, jaké problémy mohou nastat během výroby/prodeje tohoto produktu a jakým způsobem by mohly být tyto problémy vyřešeny. Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

3. Vytvoření konceptu / různých nápadů 5 min. Pracujte individuálně: vypište co nejvíce nápadů, jak by mohl být vyřešen problém uvedený v minulém kroku! Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

4. Vylepšení vybraných konceptů a nápadů 10 min. 4. Vylepšení vybraných konceptů a nápadů Ve skupinách: prodiskutujte všechny nápady a rozdělte je do tří sloupečků na dalším papíře: Co zvládneme udělat Co možná zvládneme udělat Ostatní nápady Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

4. Vylepšení vybraných konceptů a nápadů 7 min. 4. Vylepšení vybraných konceptů a nápadů V každém sloupci rozhodněte, jaké nápady se opakují a jaké jsou si příliš podobné. Vyberte jedno řešení ze sloupce «CO MOŽNÁ ZVLÁDNEME UDĚLAT». Cílem dalšího úkolu je získat větší jistotu o nápadu ze sloupce «CO MOŽNÁ ZVLÁDNEME UDĚLAT». Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

Daný problém a vybrané řešení Slogan/motto/chytlavou frázi Vizualizaci 5. Vytvoření prototypu 10 min. Použijte jakékoliv dostupné materiály k vytvoření reklamního plakátu pro vaše vybrané řešení. Váš plakát by měl obsahovat: Daný problém a vybrané řešení Slogan/motto/chytlavou frázi Vizualizaci Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.

TRH NÁPADŮ 90 s 90 s 90 s 90 s Úkol: vyberte ze skupiny mluvčího, který musí v daném časovém limitu prezentovat problém a jeho řešení ostatním skupinám. Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise ztotožňuje s jejím obsahem, který odráží pouze názory autorů, přičemž Komise nemůže nést jakoukoli zodpovědnost za případné využití informací v publikaci obsažených.