Kdo je víc? ŘŠ nebo ZŘŠ? Dagmar Chroboková Petr Lehký.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STRATEGIE VIZE Kam chceme dojít? Kde jsme? Co umíme?
Advertisements

Personální řízení v malých podnicích
Evaluace v mateřské škole
VÍTEJTE NA STRÁNCE VÝCHOVNÉHO PORADCE
Může být ve škole …demokracie? Týden vědy 2007 Doc. PhDr. Milan Pol, CSc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. Ústav pedagogických věd FF MU.
Vlastní hodnocení školy
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Různé role zástupce ředitele školy
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Základní škola a Odborná škola Zbůch, V Sídlišti 349, Mgr. Milena Peteříková Konference projektu 11. listopadu 2009 Studijní a vědecká knihovna,
Legislativní vymezení postavení zástupce ředitele školy
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
I ve škole s pravidly Petr Machala.
STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE ICT VE ŠKOLE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Zástupce ředitele aneb život mezi mlýnskými kameny
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Personální řízení Podpora řízení a rozvoje lidských zdrojů ve školství.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Zhodnocení II. zahraniční stáže Mgr. Petra Trtíková vedoucí zdravotního úseku.
Zákon č. 561/2004 Sb. (školský zákon) vyjmenovává pravomoci zřizovatele, ředitele a školské rady Zřizovatel vydává zřizovací listinu školy; rozhoduje o.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Gabriela Šustková, Josef Havela, Petr Štěpáník Koučování ředitelů škol informace k pilotnímu projektu.
PODPORA UČITELE Individuální projekt národní Garant projektu: Odbor 22 MŠMT.
PREZENTUJÍCÍ Projekt kraje je financován z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Setkání.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
9. Tvorba individuálního plánu
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Téma: Spolupráce MŠ a ZŠ v rámci jednoho právnického subjektu
Zástupce ředitele aneb život mezi mlýnskými kameny
9. Tvorba individuálního plánu
RESORT ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A ZAMĚSTNANOSTI
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Cesta rozvoje středních škol v Jihomoravském kraji
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
První zkušenosti s evaluací
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Jednotné principy klasifikace na GJKT
JAK (SLEDOVAT), HODNOTIT A (PODPOROVAT) UČITELE
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Model intenzivní podpory
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Hledáme tajemství nebo zdravý selský rozum?
Transkript prezentace:

Kdo je víc? ŘŠ nebo ZŘŠ? Dagmar Chroboková Petr Lehký

Spolupráce

Spolupráce snů

Kdo se má lépe? ZŘŠ nemá stanovenou žádnou vzdělávací povinnost v oblasti školského managementu, řízení organizace či vedení lidí… Trojan V., Trojanová I., Puškinová M.: Zástupce ředitele aneb Život mezi mlýnskými kameny Woltes Kluwer, 2015

Definice zástupce ředitele školy ZŘŠ je vedoucí pedagogický pracovník, kterému ředitel v organizačním řádu a pracovní náplni předává určité kompetence k řízení školy a podřízených zaměstnanců. Trojan V., Trojanová I., Puškinová M.: Zástupce ředitele aneb Život mezi mlýnskými kameny Wolters Kluwer, 2015

Odpovídá za odbornou a pedagogickou úroveň vzdělávání …. Ředitel? Rozhoduje ve všech záležitostech týkajících se poskytování vzdělávání…. Odpovídá za odbornou a pedagogickou úroveň vzdělávání …. Vytváří podmínky pro …. Zřizuje …. Stanovuje …. Zajišťuje ….

Definice ředitele Děvče pro fšechno.

Rozdělení kompetencí

Rozdělení kompetencí

Na čem se shodneme

Nemáme společnou kancelář ani budovu. Vystupujeme jednotně. Systém řízení Každý jsme jiný. Máme jiné nápady. Nemáme společnou kancelář ani budovu. Vystupujeme jednotně. ZŘŠ = ŘŠ → fungujeme jako vedení školy. Týmu je jedno, za kým přijde. Taťka a mamka si to mezi sebou stejně řeknou.

Kde najít kvalitní kolegy - děti Zkušený učitel & Zná pravidla Má zkušenosti Umí si poradit Vyhoření Únava, nemoci Co fungovalo dříve, bude i dnes Začínající učitel Není zatížený Má elán Má nápady Nebojí se inovovat Nové technologie Ptá se

Systém řízení

Potenciál pedagogického sboru Pokud chceme řídit: musíme znát sebe znát „svoje“ lidi správně rozdělit týmové role znát klima školy a pečovat o ně.

Máme systém

Můžeme šaškovat jak chceme, ale sami dva na to nestačíme. Máme tým Tým jde za námi. Můžeme šaškovat jak chceme, ale sami dva na to nestačíme.

Nic není nemožné

Jdeme jedním směrem

Jsme škola osvícená

Děkujeme za pozornost Petr Lehký, ředitel školy Dagmar Chroboková, zástupkyně ředitele