Praktická výuka v oboru Všeobecná sestra na ZSF JU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Advertisements

Filozofická fakulta Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem Vítejte na zápise do 1. ročníku na FF UJEP!
Ředitelka Mgr. Alena Sakařová Mentor Bc. Alena Bártíková Biografie, plánování péče o klienty a mimořádné překážky v praxi.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Pracovní smlouva Vypracoval: Lukáš Karlík.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
ZMĚNY ŠKOLSKÉHO ZÁKONA NOVELOU č. 472/2011 Sb. SE ZAMĚŘENÍM NA ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Seminář 20. února 2012 Liberec.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Přijímací řízení ve školním roce 2015/ ÚVOD Kde je/bylo možné získávat informace:  Návštěvy SŠ a SOU, dna otevřených dveří  Výstava EDUK ART.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
„Propojení teoretické a praktické přípravy budoucích pedagogických pracovníků na UP“ KULATÝ STŮL K PEDAGOGICKÝM PRAXÍM Přírodovědecká fakulta.
Klára Lysová Pravidla Rady Kraje Vysočina pro poskytování stipendia pro studium na zahraničních středních školách v partnerských regionech.
Pracovní skupina Portál elektronického zdravotnictví NSeZ – neveřejná prezentace Emauzy, MUDr. Pavel VEPŘEK předseda pracovní skupiny.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Jihočeská univerzita V Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta Katedra právních oborů, řízení a ekonomiky Kolegium děkana 2. června 2009.
Dobrovolnické centrum 1. Základní údaje Dobrovolnické centrum Oblastní nemocnice Příbram, a.s., vzniklo 1. prosince V centru máme v průměru kolem.
1. WORKSHOP.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
AKREDITACE K USKUTEČŇOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU dle novely zákona č
Platformy projektu KAP LK
Úřad práce České republiky
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Zabezpečení personálu a infrastruktury logistiky
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Plánování ve školní tělesné výchově
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
OSOBNÍ A PROFESNÍ PŘÍNOS STUDIJNÍCH NÁVŠTĚV
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
DĚTI VĚZNĚNÝCH RODIČŮ Zkušenosti a plány Věznice Světlá nad Sázavou
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Kateřina Lojdová Klima školní třídy Kateřina Lojdová
JUDr. Věra Honusková, Ph. D., KMP, PPP
Pracovnělékařské služby
Charakteristika primární péče
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Fakulty elektrotechnické Západočeské univerzity
Gymnasium Jižní Město Praha
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Ošetřovatelský proces v primární péči
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Management v ošetřovatelství
Sociální práce a veřejné opatrovnictví
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Podpora supervizorů a lektorů zajišťující odbornou praxi studentů FZS TUL ve zdravotnických zařízeních Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 2: Diverzifikace.
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
KATEDRA SUPERVIZE A ODBORNÉ PRAXE
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Život bez střeva , Praha.
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Akreditace NMS Podklady Poděbrady
na zápise do 1. ročníku na FF UJEP!
Transkript prezentace:

Praktická výuka v oboru Všeobecná sestra na ZSF JU JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH ZDRAVOTNĚ SOCIÁLNÍ FAKULTA Praktická výuka v oboru Všeobecná sestra na ZSF JU PhDr. Andrea Hudáčková Katedra ošetřovatelství – garant praktické výuky VS

Praktická výuka 2300 hod očkování VHB, pojištění Logbook na konci zimního a letního semestru - blok 3. ročník LS (pouze praxe) Prázdninová praxe – 7 týdnů (možnost v místě bydliště) Možnost praxe - v zahraničí

Hodiny - praxe 1. ročník 2. ročník 3. ročník Celkem 200 ----- 280 240 320 540 2300

Pracoviště - praxe 1. ročník 2. ročník 3. ročník Preventivní zařízení (2) Praktický lékař(1) ONP (5) ------------------------- Interní oddělení Chirurgické oddělení Interní oddělení (3) Chirurgické oddělení (2) Psychiatrické oddělení (2) GYN + POR (1) Dětské oddělení (3) ADP (1) TRO (2), ORT (2) Kardiologie (2) Urologie (1) ARO (2), JIP (3) Neurologie (3) Onkologie / Hospic (2,5) Domov pro seniory (2) ORL (2), RHB (2) Oční oddělení (2) Kožní oddělení (2) Stomatologie (1)

Logbook praktické výuky Jak se připravit na praktickou výuku Zahájení praktické výuky, příchod na stanici, pobyt na oddělení Osobní cíle studenta Hodnocení, kompetence sester, vyučujícího – supervizora Práva a povinnosti studenta Přehled klinických pracovišť, kontakty na oddělení Cíle praktické výuky Výkony, poznámky studenta Hodnocení studenta z pracovišť Přehled absolvovaných exkurzí, zahraničních stáží Přehled zápočtů, závěrečná zkouška, kritéria hodnocení studenta na závěrečnou zkoušku

Logbook - ukázka Výkony 1. ročník Hodnocení s dopomocí/s dohledem samostatně datum podpis Aplikovat i.m. inj. Provést odběr kapilární krve (glykémie) Provést odběr krve na sedimentaci na biochemické vyšetření na hematologické vyšetření

Jak se připravit na praxi očkování pojištění uniforma úprava doporučení – co nutno prostudovat před praxí doporučení – co nosit / nenosit s sebou

Zahájení praxe, příchod na stanici schůzka s vyučujícím seznámeni se s mentorkou – oddělením určení služeb – vycházející z nutné hodinové dotace seznámení se s požadavky a pravidly pracoviště převzetí hlášení, péče o skupinu pacientů plnění cílů praxe

seznámit studenta s oddělením seznámit studenta s provozem oddělení seznámit studenta se specifiky oddělení seznámit studenta se způsobem uložení osobních věcí, stravování a odpočinku během služby upravit cíle dle aktuálního stavu na oddělení flexibilně reagovat na změny personálního zabezpečení – aby student nezůstal bez dohledu rozdělit studenty na stanice oddělení umožnit studentovi plnění plánovaných cílů předat službu – hlášení přidělit skupinu pacientů studentovi

dohled nad studentem vést studenta podle předložených cílů řešit problémové situace podporovat - motivovat studenta být vzorem odpovídat na dotazy studenta, (vysvětlovat, ukazovat, seznamovat...) seznámit studenta s pomůckami, které se běžně v době praxe nepoužívají zprostředkovat nácvik výkonů na modelech (na odděleních, kde tato možnost je) konzultovat se studentem plánování péče zapojit studenta do oš. týmu

vyžadovat dodržování pracovní doby vyžadovat napracování směny v individuálních a konkrétních případech neuvolňovat studenta z plánované směny na vykonání zkoušky/zápočtu, kolokvia či jiných studijních povinností hodnotit studenta – dávat mu zpětnou vazbu být členem zkušební komise účastnit se závěrečného hodnocení

Hodnocení studenta z pracoviště realizace ošetřovatelského procesu shromažďování údajů o klientovi analýza údajů a stanovení oš. diagnóz stanovení cílů a plánu oš. péče odborná úroveň realizovaných oš. postupů hodnocení účinnosti oš. péče přístup ke klientovi úroveň komunikace a spolupráce se zdrav. pracovníky

organizační schopnosti vztah k práci vlastní aktivita vedení dokumentace a vypracování uložených úkolů dodržování zásad bozp osobní úprava dodržování pracovní doby