Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ / /21

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Karel Poláček -Narozen 22.března 1892 v Rychnově nad Kněžnou
Advertisements

METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0101_CO JE F.G. Téma: CO JE FINANČNÍ GRAMOTNOST Číslo projektu:
Šablona 32 VY_32_INOVACE_18_24_Ernest Hemingway.  ANOTACE: Prezentace, která může sloužit jako výklad o životě a díle Ernesta Hemingwaye  AUTOR: Mgr.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_ČESKÝ_JAZYK_A_LITERATURA TEMA: Česká próza a poezie 20. století ČÍSLO PROJEKTU:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Karel Poláček Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_1 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Aleš Hladík Název: VY_32_INOVACE_6A_5_Procvičování pravopisu vlastních jmen.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_119 Téma hodiny: Michal Viewegh Doporučeno pro: 9. ročník.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
JAK PROPAST MACOCHA DOSTALA SVÉ JMÉNO
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Karel Poláček „Muži se dělí na dvě skupiny. Jsou zdvořilí a nezdvořilí. Nezdvořilý muž nenabídne dámě své místo. Zdvořilý muž, když postřehne vstupující.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_10 Název Jan Neruda Téma hodiny Skupina Májová.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_16 Název Ota Pavel Téma hodiny Autoři druhé.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Moderní výuka.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ / /21
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Téma (název prezentace)
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Hudba a slovo Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_18_HUDBA A SLOVO Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Autor: Mgr. Nováková Jana
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_REC_PRIMA_A_NEPRIMA Název materiálu:
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
VY_32_INOVACE_190 Tomáš Nový osmý kraje ČR
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
Mgr. Veronika Vaňousová
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ. 1. 07/1. 4. 00/21    Projekt: Moderní výuka   Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.3192   Číslo DUM: VY_32 _INOVACE_ 11.1.16    Jméno autora: Mgr. Romana Krulišová   Datum, období, kdy byl vytvořen: 7. srpna 2012   Název práce: Karel Poláček   Předmět, pro který je VM určen: Český jazyk – literární výchova   Ročník, pro který je VM určen: 9. ročník   Časová dotace: 45 min   Vzdělávací oblast, tematický okruh, téma: Literární výchova, portréty autorů, Karel Poláček   Metodický list, anotace - výstižný popis způsobu použití VM ve výuce: : Prostřednictvím prezentace si žáci zopakují a upevní znalosti a informace, které získali o autorovi v průběhu literární výchovy na 2. stupni ZŠ   Pomůcky: datový projektor, plátno, počítač, psací potřeby        METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost

VY_32_INOVACE _11.1.16 KAREL POLÁČEK

(* 22. března 1892, Rychnov nad Kněžnou –  21. ledna 1945, Gleiwitz KAREL POLÁČEK (* 22. března 1892, Rychnov nad Kněžnou –  21. ledna 1945, Gleiwitz – dříve se uvádělo 19. 10. 1944 v Osvětimi) http://www.ebook-zdarma.wz.cz/polacek.html

KDO TO BYL? český spisovatel humorista novinář filmový scénárista

ŽIVOT studoval v Rychnově vyšší gymnázium, byl však vyhozen pro „vzdorovité chování“ a špatný prospěch nakonec gymnázium dokončil v Praze začal studovat na právnické fakultě Karlovy univerzity na začátku 1. SV Poláček narukoval do armády a absolvoval důstojnickou školu, vždy jen s hodností četaře byl odvelen na ruskou frontu, zažil porážku rakouské armády, koncem války utekl do srbského zajetí, z něhož se vrátil po skončení války nastoupil jako úředník ve vývozní a dovozní komisi seznámil se s bratry Čapkovými spolupracoval s Lidovými novinami jako sloupkař, fejetonista a také soudní zpravodaj

měl problémy s židovským původem své dceři Jiřině zprostředkoval odjezd do emigrace dne 5. července 1943 byl převezen do terezínského ghetta (přihlásil se dobrovolně do transportu do Terezína, když do něho byla zařazena jeho životní družka), po roce - dne 19. října 1944 byl poslán transportem do koncentrační hotábora Osvětim původně se předpokládalo, že zemřel v Osvětimi v plynové komoře, až v 90. letech se podařilo najít důležitého svědka, účastnici pochodu smrti Kláru Baumöhlovou z východního Slovenska, která potvrdila, že Poláček přežil transport z Osvětimi do tábora Hindenburg, kde napsal krátkou divadelní hru, v níž svědkyně také hrála, a že se potom účastnil pochodu z Hindenburgu do tábora Gleiwitz. Zde již neprošel selekcí a byl nacisty popraven. Proto bylo posunuto předpokládané datum úmrtí na 21. ledna 1945 do koncentračního tábora Gleiwitz. http://www.cbdb.cz/autor-50-karel-polacek

DÍLO Dílo K. Poláčka představuje jednu z nejvýznamnějších hodnot české meziválečné prózy. Ve svých humoristických románech se zaměřil na zobrazení tragikomedie maloměstského života. http://www.spisovatele.cz/karel-polacek#cv „BYLO NÁS PĚT“ Kniha vypráví příběhy pěti kluků, kteří spolu tropí lumpárny. Vypravěčem je jeden z nich, a to Petr Bajza, který kamarádí se čtyřmi kluky a společně zažívají různá dobrodružství. používá ich-formu http://www.antikopava.cz/kniha/bylo-nas-pet-9295

Postavy: Petr Bajza (vypravěč) je malý uličník s velkou představivostí, který má rád dobrodružství. Je veselý, upřímný, ale i hodný a snaživý. Čeněk Jirsák je domýšlivý syn papučáře a kamarád Péti, jehož zálibou je sbírání hříchů ke svaté zpovědi. Eda Kemlink je hodný kamarád Petra. Antonín Bejval je lakomý a nafoukaný kamarád Péťi. Rád o sobě říká, že je vynálezce a má bláznivé nápady. Pepek Zilvar je syn vysloužilého vojáka žijící v chudobinci. Kouří a snaží se mluvit dospěle, je statečný a ze všech pěti chlapců nejstarší, protože ve škole propadl. http://denik.predskolaci.cz/blog/?tag=psi http://chrisvick.blog.cz/1205/karel-polacek-bylo-nas-pet-rozbor-nova-maturita http://www.novinky.cz/cestovani/187273-v-rychnove-nad-kneznou-vita-turisty-zilvar-z-chudobince.html http://www.warcenter.cz/viewtopic.php?t=21416

Tetralogie: – zde Poláček čerpá ze zkušeností z rodného města: „MUŽI V OFSAJDU“ Romány: Muži v ofsajdu Hráči Michelup a motocykl Hostinec u kamenného stolu Bylo nás pět – posmrtně 1946 Tetralogie: – zde Poláček čerpá ze zkušeností z rodného města: Okresní město Hrdinové táhnou Podzemní město Vyprodáno Pátý díl se zachoval pouze ve zlomku http://instinkt.tyden.cz/rubriky/ostatni/serial/muzi-v-ofsajdu_12.html „OKRESNÍ MĚSTO“ http://www.podzemni-antikvariat.cz/detail/ilustratori-kamil-lhotak/polacek-karel-okresni-mesto

„POVÍDKY PANA KOČKODANA“ Povídky pana Kočkodana Povídky izraelského vyznání Bez místa Novinářské prózy založené na karikatuře a jazykové komice: Mariáš a jiné živnosti Čtrnáct dní na vojně 35 sloupků Okolo nás Pro děti: Edudand a Francimor Se žlutou hvězdnou – posmrtně Poláčkův deník z roku 1943 „POVÍDKY PANA KOČKODANA“ http://www.antikvariatik.cz/povidky-pana-kockodana-5129

POLÁČKOVY CITÁTY „Školy nejsou místa, kde se nabývá vzdělání, ale kde se dostávají vysvědčení, která jsou nutná k tomu, aby žák dostal existenci.“ „Muži se dělí na dvě skupiny. Jsou zdvořilí a nezdvořilí. Nezdvořilý muž nenabídne dámě své místo. Zdvořilý muž, když postřehne vstupující dámu, zamhouří oči a dělá, jako když spí.“ „Hleď si udržet jasnou hlavu za všech okolností, když má člověk rozum, má si ho vážit a ne ho zahazovat pro pokleslost nervů.“ „Kněží, profesoři a ženy si nelibují v humoru. Všechny tři stavy chtějí být ctěny.“ http://ld.johanesville.net/polacek/citaty

ZDROJE viz v průběhu prezentace

KONEC