ÚVODNÍ KONFERENCE VOV EKONOMICKÁ SEKCE 22. 6. 2018.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
- vše pro úspěšný nábor nových řidičů 1 REGIONÁLNÍ SEKTOROVÁ DOHODA ÚSTECKÝ KRAJ v oblasti autodopravy, výchovy a vzdělávání.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Evropské jazykové portfolio v praxi TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Projekt práce s nadanými studenty Drahomíra Pavelková, Alena Kolčavová Zlín,
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
TVORBA A AKTUALIZACE NÁRODNÍ SOUSTAVY KVALIFIKACÍ (NSK)
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Ing. Kateřina Lichtenberková
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Plánování ve školní tělesné výchově
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Podpora krajského akčního plánování
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Logistika a Supply Chain Management
Ekonomika– národní hospodářství
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Příprava programového období 2014–2020
AKTUALIZACE REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
vedoucí odd. pro kurikulum odborného vzdělávání
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Střední škola obchodně technická s. r. o.
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Inovace VOV informace o projektu
Profesionalizace sociální práce v ČR
Počítač ve škole a MŠMT Mgr. Jaroslav Faltýn
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Transkript prezentace:

ÚVODNÍ KONFERENCE VOV EKONOMICKÁ SEKCE 22. 6. 2018

PROGRAM KONFERENCE 10:00 – zahájení 10:30 – dopolední blok (představení projektu, jednotlivých aktivit) 13:00 – oběd 14:00 – odpolední blok (diskuse pracovních skupin) 16:30 – ukončení MP

PARTNEŘI PROJEKTU MP Žadatel projektu: Vyšší odborná škola, Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola EKONOM, o.p.s. – Litoměřice PARTNEŘI PROJEKTU AHOL – Vyšší odborná škola – Ostrava GOODWILL – Vyšší odborná škola – Frýdek – Místek PALESTRA – Vyšší odborná škola – Praha Vyšší odborná škola hotelnictví a turismu – Poděbrady VŠKK – Vysoká škola kreativní komunikace – Praha ČVUT – České vysoké učení technické- Praha MP

POZVANÍ HOSTÉ Ústecký kraj Národní institut dalšího vzdělávání Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy Asociace vyšších odborných škol ŠKOLAONLINE a.s. Okresní hospodářská komora Litoměřice Česká školní inspekce Sekce VOV technická MP

POPIS PROJEKTU KLÍČOVÉ AKTIVITY KA 1 – Řízení projektu KA 2 - Znalostní standard pro výuku odborného jazyka pro AJ a NJ - OVZ KA 3 - Znalostní standard ekonomické oblasti odbornosti 63 – 66 - OVZ KA 4 – Metody hodnocení studentů VOŠ KA 5 - Návrh inovace praxí KA 6 – DVPP – zaměřeno na pedagogické pracovníky a tvorbu OVZ KA 7 - Návrh obecné vize, koncepce a cílů VOV MP

Představení vize projektu VOV Video přestávka Představení vize projektu VOV Video VŠKK projekt MOOC a ODZ

ZNALOSTNÍ STANDARD ODBORNÉHO JAZYKA PRO AJ A NJ Klíčová aktivita 2 ZNALOSTNÍ STANDARD ODBORNÉHO JAZYKA PRO AJ A NJ CÍL REALIZACE: ODZ (otevřený digitální zdroj) Vytvoření 2 sad digitálních ODZ v úrovni jazyka B2 1 sada – NEMĚCKÝ JAZYK 1 sada – ANGLICKÝ JAZYK 1 MOOC - ANGLICKÝ JAZYK Odpovídající vzdělávání studentů VOŠ s výstupem k mezinárodní certifikaci v úrovni B2. JN

POPIS Část všeobecná – základy NJ a AJ pro každou odbornost 63 až 66 Část odborná – specifická jazyková dovednost AJ a NJ odbornost 63 až 66 – výstup ABSOLUTORIUM Kod 63 – Ekonomika a administrativa – Zahraniční obchod GOODWILL Kod 64 – Podnikání v oborech a odvětvích – Management sportu – PALESTRA Kod 65 – Řízení hotelnictví a turistických služeb – PODĚBRADY Kod 66 – Mezinárodní obchod přeprava a zasilatelství – AHOL 1 MOOC Anj – společný pro odbornosti 63 a 66 – ekonomické oblasti Pro potřeby indikátorů bude jeden modul definován v rozsahu jednoho kreditu v rámci ECTS JN

ZNALOSTNÍ STANDARD ODBORNOST EKONOMICKÁ 63 – 66 Klíčová aktivita 3 ZNALOSTNÍ STANDARD ODBORNOST EKONOMICKÁ 63 – 66 Kod 63 – Ekonomika a administrativa – AHOL, EKONOM, GOODWILL 16 zdrojů Kod 64 – Podnikání v oborech a odvětvích – PALESTRA 9 zdrojů Kod 65 – Řízení hotelnictví a turistických služeb – PODĚBRADY, GOODWILL, AHOL 18 zdrojů Kod 66 – Mezinárodní obchod přeprava a zasilatelství – AHOL 11 zdrojů SPOLEČNÉ PRO VŠECHNY ODBORNOSTI – Goodwill, Ahol, Ekonom, Poděbrady 13 zdrojů Dále se vytvoří 4 kurzy MOOC v rozsahu 16 kreditů ECTS pokrývající všechny čtyři skupiny oborů v ekonomické oblasti. JN

POPIS Klíčová aktivita 3 vytvoří 1 sadu společného znalostního standardu, který se dále vnitřní strukturou dělí na vědomostní standard dle odborností. Komplexní celek tvoří otevřené digitální vzdělávací zdroje (OVZ) v rozsahu 45 kreditů ECTS pokrývající všechny čtyři oborové skupiny ekonomické oblasti. ECTS kredity Vyjadřují rozsah učení na základě definovaných výsledků učení a s tím spojené pracovní vynaložení Náklad práce v akademickém roce je mezi 1.500 – 1.800 hodin, takže 1 kredit odpovídá 25 -30 pracovním hodinám. 60 kreditů = 1 akademický rok JN

ISCED 5 – cíl Klíčových aktivit 2,3 V projektu je důležité naplnit především kvalifikační rámec úrovně zdrojů ISCED 5 ISCED 5 – KRÁTKÝ CYKLUS TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Určený k tomu, aby účastníkům poskytoval profesní znalosti, dovednosti a schopnosti. Je obvykle zaměřen prakticky, pracovně orientované a připravují studenty pro vstup na trh práce. Tyto programy však mohou také umožňovat přístup k jiným programům terciárního vzdělávání. Programy jsou kratší a obvykle méně teoreticky orientované než programy na úrovni ISCED 6. Programy zařazené do úrovně ISCED 5 mohou být označovány mnoha způsoby, například (vyšší) technické vzdělávání, komunitní školní vzdělávání, vyšší odborné vzdělávání nebo bakalář+2. Pro účely mezinárodního srovnání se k označení úrovně ISCED 5 používá termín krátký cyklus terciárního vzdělávání. jsou definovány dvě kategorie zaměření programu:  všeobecné;  odborné. Až budou vytvořeny definice pro akademické a profesní programy, bude na úrovni ISCED 5 zaměření všeobecné a odborné nahrazeno zaměřením akademickým a profesním. JN

VSTUP ČVUT ŠABLONA PRO OVZ Minimální požadavky na autory zpracovávaných zdrojů Vysvětlení pojmů – animace, obrázek, hypertextový obraz, graf, interaktivní prvek – cvičení, test Převod na digi zdroj Vysvětlení práce s OVZ a platforma OVZ (jednotná otevřená knihovna) TECHNICKÁ PODPORA Požadavky na animační prvky, obrázky, grafy, interaktivní prvky – obsahová část ČVUT od partnerských VOŠ – autoři zdrojů – zástupce digi zdroje

VSTUP VŠKK Vysvětlení pojmu MOOC Technické požadavky Požadavky na autory Online školení autorů

Klíčová aktivita 4 - Metody hodnocení studentů VOŠ ANALÝZA STAVU stav hodnocení v zahraničí současné teoretické přístupy hodnocení vědecké poznatky o dopadu různých forem hodnocení stávající zdroje pro hodnocení na kterých může projekt stavět. neformální v podobě průběžné zpětné vazby, tak formální v podobě oponentského řízení databáze veřejných prezentací absolventských prací studentů VOŠ, přehled soutěží, prezentací, konferencí, veletrhů zaměřených na absolventské práce, odborné práce, inovace, odbornou činnost, včetně informací o možnostech účasti. Bude vytvořen digitální zdroj materiálů KA bude vycházet a dále rozšiřovat: Národní soustavu kvalifikací (NSK), Národní soustavu povolání (NSP), Q RAM – Kvalifikační rámec terciárního vzdělávání,KVALITA – Zajišťování a hodnocení kvality terciárního vzdělávání. Dále bude využívat evropské standardy, jako jsou ECTS a ECVET. MP

Klíčová aktivita 5 – NÁVRH INOVACE PRAXÍ dotazníkový sběr dat o materiálech, podobě, průběhu a formě stávajících praxí, potřebách trhu, cílové skupiny a zaměstnavatelů Vznikne návrh inovace praxí ve formě příručky, která bude zohledňovat inovace praxí pro jednotlivé akreditované obory ekonomické oblasti návrh jednotného systému organizace odborných praxí, který pomůže studentům VOV zorientovat se ve výběru praxí. 5měsíční pilotáž na 4 VOŠ prověří návrh inovace praxí a funkčnost on-line nástroje pro praxi MP

Klíčová aktivita 6 - DVPP Bude vytvořen a pilotně ověřen MOOC určený pro rozvoj pedagogických pracovníků. Tento MOOC pedagogické pracovníky naučí, jak vytvářet otevřené digitální zdroje pro jiné aktivity projektu a jak je zapojit do výuky - PŘEDLOHA PRO TVORBU - Večerníček pro učitele Bude vytvořen přehled zdrojů a dostupné literatury, která se týká dalšího vzdělávání (v ČR i světově) obecně i v rámci profesního terciárního sektoru, realizované projekty OP VK a OP VVV. využití výstupů z aktivit KA2, KA3 a KA4 , přehled o stavu dalšího vzdělávání v ČR obecně i v rámci VOV, přehled lidských zdrojů VOŠ, postoje studentů i zaměstnavatelů (rozhovory s dotazníkovým řízením). MP

VSTUP ING. J.VOZÁB - MŠMT Propojení a synergie jednotlivých projektů OP VVV Obecná vize a cíl dotačního programu Vyšší odborné školy Spolupráce VOŠ v rámci propojení jednotlivých regionálních projektů IKAP

Klíčová aktivita 7 – NÁVRH OBECNÉ VIZE, KONCEPCE A CÍLŮ VOV Analýza, která se bude dále rozvíjet a provede reflexi pozice VOV mezi obory středního vzdělávání a profesně orientovanými bakalářskými programy. Práce zahrnuje přehled současné literatury o VOV, přehled současného legislativního rámce, kompilaci veřejně dostupných dat a statistik, hodnocení úspěšnosti výstupů VOV na základě případových studií a dotazníkového řízení mezi absolventy, školami a zaměstnavateli, průzkum veřejného mínění o VOV, srovnání pozice VOV v rámci vzdělávacího systému a vytvoření typologie škol a oborů podpořené případovými studiemi. MP

PŘEHLED NEJDŮLEŽITĚJŠÍCH MILNÍKŮ ÚVODNÍ KONFERENCE – 22. 6. 2018 - dopoledne Pracovní skupiny KA2 až KA7 – 22. 6. 2018 – odpoledne Školení MOOC – VŠKK – probíhá online Školení autorů OVZ zdroje - ČVUT 27. červen 2018 od 9:00 a od 14:00 ZOR - Vykazování aktivit 1. 10. 2018 NAPLNĚNÍ 1 PRŮBĚŽNÉHO MILNÍKU – 28. 3. 2019

DĚKUJI ZA POZORNOST přeji nám úspěšnou spolupráci při realizaci projektu VOV - EKO MP, JN