Digitální gramotnost ve stavebním projektování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_07.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Pilotní projekt základního registru územní identifikace a nemovitostí („PP ZRÚIN“) Vít Suchánek, ČÚZK.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky Geografické informační systémy Doc. Ing. Pavel Hrubeš, Ph.D. Ing. Veronika.
DUM- digitální učební materiál. Co je to? ● nejčastěji pracovní list, prezentace, video audio ukázka ● nenahrazuje výuku ! - pouze doplňuje a podporuje.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací materiál: Pohotovost.
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
INFORMATIKA – použití počítačů
Počítačová grafika Rozdělení počítačové grafiky, charakteristika jednotlivých druhů.
Grafické programy - opakování
METODIKA ZAVÁDĚNÍ UIS NA JINÝCH UNIVERZITÁCH
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Způsoby zápisu algoritmů
Kuchyňské stroje na mechanické zpracování surovin
Současná architektura
Funkční styl odborný Oblast odborných publikací, časopisů, učebnic.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Digitální učební materiál
TÉMA: Počítačové systémy
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Charakteristika výukového materiálu
Digitální učební materiál
Inf Vývojový diagram.
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Korporátní identita Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Informatika – Grafika.
Ing. Martin Molhanec, CSc. CASE 10. přednáška
ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY
pink, grey, black, orange, purple
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Luděk Šantora Správa informačních technologií města Plzně
Akreditovaný vzdělávací program
Počítačová podpora konstruování
Celoživotní vzdělávání učitelů
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Rozmnožování organismů
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Život bez střeva , Praha.
Zdravá svačina VY_52_INOVACE_27
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Digitální gramotnost ve stavebním projektování Kulatý stůl P-KAP a Digikoalice, 24. dubna 2018 Digitální gramotnost ve stavebním projektování Eva Fanfulová, NÚV Praha

O čem bude dnešní prezentace? vývoj stavebního projektování zkušenost ze Střední průmyslové školy stavební, Plzeň rozvoj digitální gramotnosti Lze srovnat krok s praxí?

...od k BIM projektování

(Digitální) technologie v praxi i ve škole architektura a stavitelství dříve

(Digitální) technologie v praxi i ve škole architektura a stavitelství dříve Zdroj: Library of Congress, Prints and Photographs Division, Historic American Buildings Survey Author: Ralph W. Lear Licence: CC-BY-SA-3.0

(Digitální) technologie v praxi i ve škole architektura a stavitelství dříve Datum: 5. června 2005 Zdroj: https://www.flickr.com/photos/pigpogm/17581126 Autor: Michael Randall Licence: CC BY-NC-SA 2.0 Datum: 28. 6. 2005 Zdroj: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cyrkrap.jpg Autor: Radomil Licence:  CC-BY-SA-3.0-migrated

(Digitální) technologie v praxi i ve škole architektura a stavitelství dříve

(Digitální) technologie v praxi i ve škole architektura a stavitelství dříve

(Digitální) technologie v praxi i ve škole architektura a stavitelství

Digitální technologie v praxi i ve škole architektura a stavitelství nyní https://www.flickr.com/photos/tychay/with/15475015668/ CC BY-NC-ND 2.0 https://www.pexels.com/photo/business-people-commercial-office-the-company-162537/ CC BY-NC-ND 2.0

Digitální technologie v praxi i ve škole architektura a stavitelství Střední škola řemesel Brno-Bosonohy, Ing. Lucie Hladká, projekt Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT, 2012

Digitální technologie v praxi i ve škole architektura a stavitelství nyní Datum: 14. 12. 2010 Autor: I-5 Design & Manufacture Zdroj: https://www.flickr.com/photos/i5design/5261671097 Licence: CC BY-NC-ND 2.0 https://cz.pinterest.com/pin/855402522944772119/

Digitální technologie v praxi i ve škole architektura a stavitelství Vizualizace Datum: 27. 7. 2016 Autor: 3dpraxisstudio https://commons.wikimedia.org/wiki/File:High_quality_3d_rendering_service._Praxis_Studio.jpg Licence: CC BY-SA 3.0

Digitální technologie v praxi i ve škole architektura a stavitelství Description: English: House design View from a BIM Model; Date: 1 September 2014; Author: Christophe Krief  CC-BY-SA-4.0 Kreslení na prkně CAD Computer aided design BIM Building Information Modeling 1985 2000 2015

CAD x BIM tradiční CAD aplikace: BIM = Informační model budovy kreslení 2D výkresů tvorba geometrických 3D modelů BIM = Informační model budovy všechny reference vycházejí z jedné databáze => každá změna se projeví všude parametrické projektování – prvky mají vlastnosti

Digitální technologie ve škole architektura a stavitelství Řešení u nás ve škole: 1. ročník – tužka 2. ročník – tužka + CAD 2D 3. ročník – CAD 2D + BIM 4. ročník – BIM praktická maturita – 3D model

Digitální technologie ve škole architektura a stavitelství tvorba nového digitálního obsahu sdílení a správa dat běžné a samozřejmé využívání vhodných technologií využívání prostředků a nástrojů současně používaných v praxi1)  charakteristiky digitální gramotnosti 1) Povinnost používat BIM bude mít ČR od r. 2022, byl schválen zákon zavádějící metodiku BIM do zadávání veřejných zakázek.

Digitální technologie v praxi 4D čas 6D životní cyklus 5D náklady vývoj pokračuje 4D/5D/6D BIM s datovým obsahem BIM lze plánovat fáze a kritické body výstavby (4D) vytvářet přesné kalkulace a výkazy, analyzovat finanční dopady změn projektu (5D) provozní fáze životního cyklu stavby (6D) 3D model

Digitální technologie v praxi architektura a stavitelství Nejnovější technologie v praxi: První 3D tištěný betonový dům – kancelářský hotel v Kodani https://www.novinky.cz/bydleni/tipy-a-trendy/468415-prvni-trojrozmerne-tisteny-betonovy-dum-v-evrope-bude-brzy-dokoncen.html duben 2018 https://3dprinthuset.dk/europes-first-3d-printed-building/

Lze srovnat krok s praxí? Úskalí změn nejde jen o změnu nástroje, ale o principiální změnu změna myšlení příprava učitelů zapojení dalších vzdělávacích oblastí

Děkuji za pozornost Eva Fanfulová, Národní ústav pro vzdělávání, Praha eva.fanfulova@nuv.cz

Použité zdroje popsány u jednotlivých obrázků nebo obrázky uveřejněné pod licencí CC0 Creative Commons – volné dílo nebo vlastní