Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3569 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu: VY_32_INOVACE_10-04_Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem Autor: Mgr. Jana Šindelářová Ročník: 4. Datum vytvoření: 11. 3. 2014
Matematika a její aplikace Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Tematická oblast: Matematika 4. ročník Předmět: Matematika Výstižný popis způsobu využití, metodické pokyny: Seznamuje se se sčítáním zlomků se stejným jmenovatelem, procvičuje sčítání zlomků, řeší slovní úlohu Klíčová slova: Příklady na sčítání zlomků se stejným jmenovatelem, slovní úloha Druh učebního materiálu: prezentace
SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ SE STEJNÝM JMENOVATELEM
= + = + 2 3 5 6 6 6 Pruh papíru máme rozdělený na šestiny. Chceme sečíst dvě šestiny a tři šestiny. = + 2 3 5 + = 6 6 6
2 3 5 + = 6 6 6 Co se děje při sčítání zlomků se stejným jmenovatelem? čísla v čitateli sečteme 2 3 5 + = 6 6 6 číslo ve jmenovateli zůstává stejné, opíšeme ho
Zapisuj a sčítej tyto příklady: 4 1 4 5 + + = = 12 6 6 12
Zapisuj a sčítej tyto příklady: 3 2 4 + + = 10 10 10 2 5 6 + + = 15 15 15
Tvoř příklady na sčítání zlomků, např.: 1 = 1 + 2 2
Teta Jarka zdobí ručně talířky. Z talířků připravených ke zdobení dopoledne namalovala šest desetin talířků. Odpoledne vymalovala čtyři desetiny talířků. Vymalovala všechny talířky? Kolik talířků vymalovala dopoledne a kolik odpoledne, jestliže měla za den Vymalovat 100 talířků?
Použité zdroje: PINK_CAKE CLIP ART. In: Clker.com [online]. 2007 [cit. 2014-02-06]. Dostupné z: http://www.clker.com/clipart-4173.html BLUE GIFT CLIP ART. In: Clker.com [online]. 2009 [cit. 2014-03-11]. Dostupné z: http://www.clker.com/clipart-28898.html LARGE PLATE CLIP ART. In: Clker.com [online]. 2009 [cit. 2014-03-11]. Dostupné z: http://www.clker.com/clipart-2026.html