za akademický rok 2016/2017 Hana Kolářová proděkanka LF UP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Za akademický rok 2013/2014 Hana Kolářová proděkanka LF UP.
Advertisements

Za akademický rok 2011/2012 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Za akademický rok 2012/2013 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Hodnocení kvality výuky 2014 – 2015 LS Říjen 2015.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
SEMESTRÁLNÍ PROJEKT B Učebna UF 219 pátek h.
Základy veřejné politiky Kombinované studium Website kursu: Garant kursu a přednášející:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Ing. Zdeňka Šilhová Institut pro veřejnou správu Praha INTERAKTIVNÍ PERSONÁLNÍ PORTÁL PRO POTŘEBY ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ KONFERENČNÍ VZDĚLÁVACÍ.
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
ZÁPIS do STUDIA NA FF UP – 1. ročník 2016/17. Základní informace – záložka „studentům“ 1.Studijní řády a.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
FULBRIGHTOVA STIPENDIA
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Jsou venkovské školy horší než městské?
Střední rybářská škola a Vyšší odborná škola vodního hospodářství
Proces zajištění výuky na ČVUT FBMI (školení )
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Státní maturita Jindřich Kitzberger.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Úvod do studia pro studenty I. ročníku LF UP, Všeobecné lékařství
Biologie - pokyny ke zkoušce
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
Logistika a Supply Chain Management
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Jednotné principy klasifikace na GJKT
PB071 – Programování v jazyce C
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Uživatelská příručka DuoTrainin
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností v systému běžných základních škol Mgr. Veronika Girglová.
Podpora supervizorů a lektorů zajišťující odbornou praxi studentů FZS TUL ve zdravotnických zařízeních Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 2: Diverzifikace.
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
PŘEDZKOUŠKOVÁ PREZENTACE
KNIHOVNA UNIVERZITY PALACKÉHO V OLOMOUCI
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Inovace VOV informace o projektu
Život bez střeva , Praha.
Akreditace NMS Podklady Poděbrady
Transkript prezentace:

za akademický rok 2016/2017 Hana Kolářová proděkanka LF UP Evaluace výuky na Lékařské fakultě Univerzity Palackého v Olomouci za akademický rok 2016/2017 Hana Kolářová proděkanka LF UP

Evaluace výuky Evaluace výuky je realizována formou písemných dotazníků po skončení výuky jednotlivých předmětů - předmětová evaluace při zápisu do následujícího akademického roku –ročníková evaluace Hodnocení výuky prostřednictvím informačního systému STAG (elektronický dotazník) studenti nevyužívají a tento systém se pro potřeby LF UP jeví v současné době jako nevhodný z důvodu velmi obtížně realizovatelné zpětné vazby.

Evaluace výuky jednotlivých předmětů Jednotný písemný dotazník. Tento dotazník obsahuje 8 povinných otázek a možnost komentáře. Analýza odpovědí studentů je východiskem pro průběžné sledování kvality výuky na jednotlivých pracovištích a pro evaluaci na LF UP jako celku. Vedle povinných otázek mohou jednotlivé ústavy a kliniky zařadit i otázky nepovinné. Pro evaluaci výuky na úrovni LF UP jsou však vyžadovány a hodnoceny pouze povinné otázky. Evaluace výuky je prováděna u studijních programů Všeobecné lékařství, General Medicine, Zubní lékařství a Dentistry.

Evaluace výuky jednotlivých předmětů Jednotlivé ústavy a kliniky LF UP odevzdávají zprávu o evaluaci, která obsahuje: souhrnné zpracování všech odevzdaných dotazníků, generované přímo v programu Excel (list statistika v souboru „Evaluace-statistické vyhodnocení.xls)“ - je možné odeslat na děkanát LF UP vytištěný formulář nebo přímo soubor v elektronické podobě, odpověď na 3 otázky: celkový počet rozdaných dotazníků v jednotlivých studijních programech (Všeobecné lékařství, Zubní lékařství, General Medicine), jaké byly hlavní připomínky a návrhy studentů v komentářích, jaké jsou připomínky a komentáře učitelů, ústavu/kliniky jako celku. Evaluace výuky oborů Všeobecné lékařství, General Medicine, Zubní lékařství a Dentistry proběhla za akademický rok 2015/2016 v daném termínu na všech pracovištích Lékařské fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.

Ročníková evaluace výuky Proběhla při zápisu studentů do následujícího akademického roku na děkanátu LF UP. Ročníková evaluace je zaměřená na celý studijní ročník a je realizována mimo jednotlivé ústavy a kliniky. Dotazníky pro VI. ročník Všeobecného lékařství a V. ročník Zubního lékařství byly rozšířeny o otázky týkající se pracovních a studijních plánů našich absolventů po skončení studia na naší fakultě. Všechny vyplněné dotazníky za jednotlivé ročníky byly vyhodnoceny. Ústavy a kliniky budou informovány o výsledcích ročníkové evaluace. Dotazníky pro rok 2016/2017 jsou k dispozici na webových stránkách v dokumentu s názvem Příloha č. 1. Evaluace výuky LF UP 2016/2017

Všeobecné lékařství Ročník I. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 D10 neoznačeno 3 1 20 15 17 41 55 39 68 103 61 67 21 49 28 2 75 52 38 22 64 13 12 31 18 4 19 37 25 8 6 5 7 130 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom a 10 n 120 124 126 113 Všeobecné lékařství Ročník II. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 D10 neoznačeno 3 2 7 4 17 12 9 1 38 53 37 54 87 50 81 74 60 51 64 58 48 41 28 40 29 36 26 16 6 22 19 5 121 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom a 10 n 111 120 119 102

Všeobecné lékařství Ročník III. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 neoznačeno 3 1 13 10 8 9 29 39 30 41 77 24 78 88 47 53 2 66 61 52 51 28 27 23 18 56 38 25 20 31 16 34 7 5 15 4 6 121 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom a 26 n 95 117 119 111 Všeobecné lékařství Ročník IV. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 D10 neoznačeno 2 13 16 12 14 1 48 64 33 29 78 61 74 84 58 63 50 62 37 30 17 42 25 3 8 6 20 4 10 5 120 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom a n 104 119 110

Všeobecné lékařství Ročník V. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 D10 neoznačeno 1 10 7 32 35 16 19 70 51 56 66 37 44 2 62 61 63 30 41 31 21 47 24 3 8 26 9 6 12 4 5 11 105 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom a 14 n 96 100 101 91 Všeobecné lékařství Ročník VI. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 D10 neoznačeno 1 3 2 6 5 23 35 33 64 52 57 80 48 55 41 59 58 36 43 26 37 25 21 31 27 9 13 10 11 17 4 19 7 119 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom E11a E11b E11c E11d E11e E11f E11g E11h Ekom a 22 84 18 n 97 106 115 112 110 118 101 117 114

Všeobecné lékařství Do dotazníku byl doplněný bod č. 11: E11a E11b E11c E11d E11e E11f E11g E11h Ekom A 97 12 10 7 1 3 N 22 107 109 112 118 116 119 Vysvětlivky pro bod 11 Po absolvování studia (zakřížkujte 1-2 správné odpovědi) 11a plánuji nastoupit do praxe v České republice (mám občanství ČR) 11b plánuji nastoupit do praxe v České republice (jsem cizinec) 11c plánuji nastoupit do praxe na Slovensku 11d plánuji nastoupit do praxe v jiných zemích EU než v ČR a SR 11e plánuji nastoupit do praxe v jiných zemích než v zemích EU 11f plánuji studium v doktorském studijním programu 11g ještě neznám svoje plány 11h plánuji jiné (prosím vypište do komentáře)

Zubní lékařství Ročník I. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 D10 neoznačeno 1 2 4 3 15 17 12 22 37 33 41 18 20 26 24 27 11 14 7 21 9 8 6 5 51 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom a n 49 Zubní lékařství Ročník II. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 D10 neoznačeno 1 3 10 8 20 23 25 29 15 19 2 34 22 18 14 7 5 4 6 52 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom a n 51

Zubní lékařství Ročník III. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 D10 neoznačeno 1 2 14 11 5 30 19 34 29 18 33 35 31 21 17 24 13 3 9 7 8 4 10 6 57 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom a n 54 55 50 Zubní lékařství Ročník IV. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 D10 neoznačeno 2 7 8 1 16 27 9 30 14 38 29 17 10 25 19 11 23 26 3 4 13 5 12 57 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom a n 55 47

Zubní lékařství Komentáře E11a E11b E11c E11d E11e E11f E11g E11h Ekom Ročník V. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 D10 neoznačeno 1 4 3 21 36 20 15 42 38 48 49 45 41 2 32 29 27 26 18 14 17 13 6 16 5 9 8 72 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom E11a E11b E11c E11d E11e E11f E11g E11h Ekom a 11 n 61 71 70 68 31 59 69 Zubní lékařství Komentáře E11a E11b E11c E11d E11e E11f E11g E11h Ekom A 60 5 11 3 1 4 N 20 75 69 77 79 76 80

Zubní lékařství Vysvětlivky pro bod 11 Komentáře E11a E11b E11c E11d E11e E11f E11g E11h Ekom A 60 5 11 3 1 4 N 20 75 69 77 79 76 80 Vysvětlivky pro bod 11 Po absolvování studia (zakřížkujte 1-2 správné odpovědi) 11a plánuji nastoupit do praxe v České republice (mám občanství ČR) 11b plánuji nastoupit do praxe v České republice (jsem cizinec) 11c plánuji nastoupit do praxe na Slovensku 11d plánuji nastoupit do praxe v jiných zemích EU než v ČR a SR 11e plánuji nastoupit do praxe v jiných zemích než v zemích EU 11f plánuji studium v doktorském studijním programu 11g ještě neznám svoje plány 11h plánuji jiné (prosím vypište do komentáře)

Výsledky evaluace - připomínky a návrhy Úroveň výuky hodnocena kladně. Celkové hodnocení přednášek i praktických cvičení studenty je pozitivní ve všech ukazatelích evaluačního dotazníku. Studenti hodnotí kladně zejména vstřícnost vyučujících. Kritizují u některých předmětů velký rozsah učiva a náročnost testů. U některých předmětů studenti poukazují na nedostatek vypsaných termínů zkoušek. Opakují se návrhy na větší kontakt s pacienty a na zlepšení zázemí pro studenty na klinikách. Je požadováno snížení počtu studentů v praktické výuce na jednoho učitele. Opakuje se požadavek na zveřejňování elektronických výukových materiálů a především na jejich aktualizaci a vydání nových skript. Stížnosti na funkci studijní agendy STAG. V řadě komentářů (především u čerstvých absolventů) je vyjádřena velká spokojenost se studiem na LF.

Reakce vedení LF UP a jednotlivých pracovišť na výsledky evaluace výuky Příprava a podpora řešení projektů souvisejících s inovací výuky v jednotlivých předmětech. Nákup nových simulátorů pro praktickou výuku na simulátorech – CENTESIMO. Podpora modernizace přístrojového vybavení pro výuku. Rozšíření praktické výuky v klinických oborech s využitím simulátorů. Úprava počtu předmětů v kategorii C a B. Byla provedena kontrola dostupnosti výukových materiálů v elektronické podobě. Bude prováděna pravidelná kontrola počtu vypsaných zkouškových termínů. Problematika studijní agendy STAG je řešena s Centrem výpočetní techniky UP. Vydání nových skript a výukových materiálů bude podpořeno v rámci ediční činnosti fakulty.