Školní akční plánování a jeho vztah k DVPP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Advertisements

Jazykové vzdělávání v kontextu Lisabonského procesu Schopnost komunikovat v cizích jazycích - jedna ze základních dovedností občana Evropy.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
(komentovaný přehled)
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Projekt,,Šablony v SZŠ Příbram“ OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 1.5 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Projekt je.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
PLATFORMA PODPORY ŠAP a PA VE ŠKOLÁCH
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Plány aktivit/Školní akční plány
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Základní informace k ŠAP a PA
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Plány aktivit/Školní akční plány
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
Cíle, vize a obsah projektu PPUČ
Krajské akční plánování
Analýza potřeb v území.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Informační systém. Informační systém Změna ředitele/kontaktní osoby.
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Cyklus kvality z pohledu kariérového poradenství
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
10. setkání TS Podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné a technické vzdělávání) KAP JMK 16. května 2018.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Rozvoj matematické a čtenářské gramotnosti v ŠAP
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Výsledky analýzy potřeb VOŠ
Pracovní setkání IKAP, Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I – Učíme se ze života pro život Ing. Zvolánková Adéla Bc. Rabasová.
PS Vzdělávání NS MAS ČR pro IPo MAP
Transkript prezentace:

Školní akční plánování a jeho vztah k DVPP

Jaký je smysl akčního plánování v krajích a školách? Podporovat strategické řízení a plánování rozvoje vzdělávání v krajích a školách Provázat priority na úrovni národní, krajské a školní Účelně investovat prostředky z Evropských strukturálních a investičních fondů

Postup při strategickém plánování (KAP, ŠAP, PA) Priority Obecné cíle Dílčí cíle Kritéria hodnocení Činnosti Předpoklady Termíny PROČ to chceme CO chceme JAK toho dosáhneme

Jaké jsou klíčové tematické oblasti (oblasti intervence)? Oblasti povinné pro KAP a ŠAP (pro PA možno vybrat jen některé): Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Podpora polytechnického vzdělávání Odborné vzdělávání a spolupráce škol se zaměstnavateli Rozvoj kariérového poradenství Rozvoj škol jako center celoživotního učení Podpora inkluze Oblasti nepovinné: ICT kompetence Čtenářská a matematická gramotnost Rozvoj výuky cizích jazyků 2017 2018

Rozvoj výuky cizích jazyků

Definice pojetí výuky cizích jazyků Jazykové vzdělávání v ČR dlouhodobě reflektuje současnou nezbytnost aktivní znalosti cizích jazyků, neboť přispívá k účinnější mezinárodní komunikaci, i osobním potřebám žáků, kterým usnadňuje přístup k informacím a k intenzivnějším osobním kontaktům, čímž umožňuje vyšší mobilitu žáka a jeho rychlejší orientaci. V současné době je ve výuce cizích jazyků kladen důraz na zvyšování komunikativní úrovně, aby žáci mohli v tomto jazyce účinně komunikovat o běžných tématech, mohli navazovat společenské a osobní vztahy a naučili se chápat a respektovat kulturu a zvyky jiných lidí. Cílem jazykového vzdělávání je schopnost žáků vypořádat se s potřebami každodenního života v cizí zemi, rozvíjet sebe sama, podporovat vícejazyčnost (aktivní znalost alespoň dvou cizích jazyků) a zvyšovat úroveň všech jazykových dovedností.

Rozvoj pedagogických pracovníků Systematický Centralizovaný S konkrétními výstupy S jasnými dopady na výuku (výstupy žáků) Zdroj: British Council, CPD

Další vzdělávání pedagogických pracovníků Metodicko-didaktické semináře aktivizující výukové metody (diskusní, situační, inscenační, práce s textem, mapování) formativní hodnocení (mluvený, psaný projev) práce s digitálními technologiemi ve výuce práce s žáky s SVP práce s vícejazyčnou třídou metoda CLIL Jazykové kurzy pro učitele jazykové kurzy pro učitele CJ (udržovací) školení v odborném cizím jazyce jazykové kurzy pro ostatní učitele Formy vzdělávání prezenční semináře/kurzy (certifikát o absolvování vs. dovednosti) webináře/online kurzy online metodologie videometodiky vzájemné vzdělávání (observace, týmová výuka, výuka CJ atd.)

Zdroje a kontakty pro DVPP Jazykové instituty Česko-německý fond budoucnosti: http://www.fondbudoucnosti.cz/ Goethe-Institut: https://www.goethe.de/ins/cz/cs/index.html Italský institut: http://www.iicpraga.esteri.it/iic_praga/cs/ Instituto Cervantes: http://praga.cervantes.es/cz/default.shtm Francouzský institut: http://www.ifp.cz/ FIPF – Fédération Internationale des Professeurs de Français: fipf.org Vzdělávací instituty Vzdělávací institut středočeského kraje: https://visk.cz/akce/1401G32 NIDV: http://www.nidv.cz/media/materialy/sablony/SABLONY_I_Katalog_NIDV_brezen_2018.pdf Středisko služeb školám: http://www.sssbrno.cz/sites/default/files/files/Sablony%20S%C5%A0%20VO%C5%A0.pdf Národní agentura Erasmus : http://www.naerasmusplus.cz/ (Label) Web Oxford University Press: https://elt.oup.com/learning_resources/?cc=cz&selLanguage=cs British Council: https://www.teachingenglish.org.uk/ CLILingmesoftly: https://clilingmesoftly.wordpress.com/

ICT kompetence

ICT kompetence a specifika oblasti ICT gramotnost vs ICT kompetence Gramotností v oblasti informačních a komunikačních technologií rozumíme soubor kompetencí, které jedinec potřebuje, aby byl schopen se rozhodnout jak, kdy a proč použít dostupné ICT, a poté je účelně použít při řešení různých situací při učení i v životě v měnícím se světě. ICT kompetence jsou širším pojmem, který kromě základních ICT kompetencí z ICT gramotnosti obsahuje ještě další soubor kompetencí i z jiných oblastí, které s ICT souvisí přímo nebo nepřímo. Specifika oblasti Vysoká míra propojení s ostatními odbornými i obecnými znalostmi (logické a kritické myšlení, algoritmy, ale i fyzika a další) Oblast ICT je specifická ve své rychlosti změn a inovací, proto vzdělávací proces je v tomto oboru nekonečný

Východiska a zdroje Národní strategie SDV, SDG KAP jednotlivých krajů Další projekty NÚV a další zdroje státních institucí, firem ICT sektoru a nebo jejich uskupení (PPUČ, MOV, DigiKoalice) Nové pojetí oblasti ICT kompetence Pojetí oblasti ICT kompetence Základní pojmy a jejich definice Seznamy potřebných kompetencí žáků, pedagogů i dalších nepedagogických pracovníků Další seznamy vhodných zdrojů, kterými je možné se inspirovat a získat další podrobné informace Témata, která byla doporučována školám pro zahrnutí do jejich ŠAP

Vzdělávací potřeby pedagogů v oblasti ICT Odborné znalosti Motivace k pravidelnému doplňování informací – v první řadě metodou sebevzdělávání a dále vzájemným předáváním zkušeností mezi pedagogy DVPP pro překonání prvních problémů a pro získání prvních informací a nebo na specializovaná témata Měkké dovednosti Posílení sebevědomí při použití nových technologií a nových metod výuky Návod k využití vlastních silných stránek Odstranění strachu ze selhání a případné neznalosti

Čtenářská a matematická gramotnost

Čtenářská a matematická gramotnost Čtenářská gramotnost definice viz tematická zpráva ČŠI: Rozvoj čtenářské, matematické a sociální gramotnosti na základních a stř. školách ve školním roce 2015/2016 rozvoj jednotlivých složek ČG metakognice: schopnost jedince přemýšlet o vlastních myšlenkových procesech s cílem zlepšit své kognitivní schopnosti (paměť, rychlost myšlení, porozumění informacím…) vztah čtenáře ke čtení a četbě: existence klidného místa, zařazení projevů čtenářství do celoškolních akcí znalost využití čtenářských strategií (postupy k lepšímu porozumění textu) formativní hodnocení – utváří další podobu žákova učení dílny čtení MĚŘENÍ: InspIS SET – IS k testování žáků (ČŠI), lze použít katalog úloh, nebo vkládat vlastní, sdílet ORGANIZAČNÍ a MATERIÁLNÍ PODMÍNKY: rozvoj ČG napříč předměty Shrnutí: porozumět psanému textu v jeho různých formách (text, graf, tabulka, mapa)

text

Čtenářská a matematická gramotnost definice viz tematická zpráva ČŠI: Rozvoj čtenářské, matematické a sociální gramotnosti na základních a stř. školách ve školním roce 2015/2016 na rozdíl od ČG nelze rozvíjet jednotlivé složky MG postupy: úlohy pro rozvoj MG by měly umožňovat více možných postupů, které žáci sami objevují, v ideálním případě sami dojdou ke zjištění, že dříve či později potřebují použít „matematické řemeslo“ (viz PISA úloha: Odhad plochy Antarktidy) propojování: propojování úloh z odborných předmětů do matematiky a naopak matematické myšlení uplatňovat v jiných předmětech, hledání řešení úloh z reálného života PROČ: motivace žáků, odpověď na otázku žáků „proč se to učím“, získání sebevědomí, že to zvládnu

Děkujeme Vám za pozornost.

Národní ústav pro vzdělávání podpora krajského akčního plánování www.pkap.cz

Podpora krajského akčního plánování (P-KAP) zajišťuje metodickou a supervizní podporu při využívání akčního plánování na úrovni kraje a středních a vyšších odborných škol.