Seminář PPP Brno informace ze setkání VP 5/2018 Brno – město, Brno - venkov květen 2018.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

INTEGRACE A LEGISLATIVA
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Lucie Obrovská Kancelář veřejného ochránce práv
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
Projekt: Integrace na druhou - šk.r. 2010/2011 Plánované projektové aktivity PPP FM v nejbližším období: a)Aktivita č.1 - Společné dílny: pedagog - šk.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Hodnocení škol a školských zařízení
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Integrace na druhou PPP FM - Terapeutické techniky – školní rok 2010/2011 Od začátku září 2010 probíhalo ve Frýdku-Místku vzdělávání a odborná metodická.
METODICKÁ DOPORUČENÍ K ZAČLEŇOVÁNÍ ŽÁKŮ-CIZINCŮ DO VÝUKY
Brno, Mgr. Libor Mikulášek
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Ing. Jiří N O V O T N Ý CDV Tel.: ČKS-50.konference.
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů + IVP ve škole – → přestávka – → 2. Další činnosti výchovného.
Individuální vzdělávací plán
Aktuální informace o společném vzdělávání (o inkluzi) o speciálním vzdělávání o primární prevenci rizikového chování Liberec, 6. dubna 2016.
Novelizovaná legislativa a určování SVP žáků PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Informace o speciálním vzdělávání a primární prevenci Harrachov, 25. září 2015.
Inkluze Inkluze je takový systém základního vzdělávání, který umožňuje všem dětem navštěvovat běžné základní školy, ideálně v lokalitě jejich bydliště.
Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec, 15. dubna 2015.
Informace o speciálním vzdělávání Liberec, 24. srpna 2015.
1 Novela zákona o pedagogických pracovnících. 2 Hlavní cíle změn Zvýšit prostupnost kvalifikací pro jednotlivé druhy a stupně škol Zrušení některých zbytečných.
Možnosti podpory žáků s diagnózou SMA/DMD v běžné škole.
4. Dokumentace školy 561/2004 Sb. (§28) rozhodnutí o zápisu do školského rejstříku evidenci dětí (školní matrika) doklady o přijímání dětí (spis) vzdělávací.
Přijímací řízení nově Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK Krajský úřad Libereckého kraje Ing. Eva Kotková.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG. Náplň práce nabízí možnost učitelům, žákům i jejich rodičům konzultovat některé problémy, které souvisí se speciálními vzdělávacími.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Pracovní workshop pro příjemce 1. výzva 2. GG oblast.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
Inkluze v podmínkách DMl
Příprava koordinátorů (výchovných poradců) na zajištění podpory ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách PhDr. Jana Zapletalová.
Monika Puškinová Praha
Formy individuálních vzdělávacích strategií pro žáky
Informovaný souhlas Pracovní setkání pracovníků školních poradenských pracovišť a Zpracovala: PhDr. Hana Plucarová.
s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi
9. Tvorba individuálního plánu
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Aktuální poznámky ke vzájemné spolupráci poradny a škol
Porada s řediteli škol a školských zařízení
Základní východiska zachování pojmu „speciální vzdělávací potřeby“
Jak zacházet s Doporučením ve škole
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2016
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Rozpočet přímých NIV na rok 2016
Gymnázium T. G. Masaryka, Litvínov
Informace k povinnému předškolnímu vzdělávání Mgr. et Mgr
Porada s obcemi s rozšířenou působností
přijímací řízení Na STŘEDNÍ ŠKOLY
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Práce se selhávajícím žákem
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
INKLUZE Z POHLEDU PPP konference „Jak se daří inkluzi v MSK“ Ostrava
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Financování asistenta pedagoga ve speciálním školství – přehled změn
Transkript prezentace:

Seminář PPP Brno informace ze setkání VP 5/2018 Brno – město, Brno - venkov květen 2018

Společná témata přechodné období AP vzájemná spolupráce, komunikace vyhodnocení PO změnové dokumenty formuláře dotazy, diskuze

Přechodné období ukončení 31.8.2018 neplatnost původních dokumentů nutná kontrola žáků s dřívějšími integracemi (indiv.,skup.) další kontroly dle reálných potřeb, platnosti doporučení, vyhodnocení míry obtíží

AP podle § 5 odst. 3 „dražší“ stupeň počet h. zdroj fin. kod NFN ☒ Asistent pedagoga 3 10 NFN P2x0,25 03B501A10 15,5 P2x0,3889 03B501A15 20 P2x0,50 03B501A20 25,5 P2x0,6389 03B501A25 30 P2x0,75 03B501A30

AP podle §5 odst. 4 „levnější“ stupeň počet h. zdroj fin. kod NFN ☒ Asistent pedagoga 3 10 NFN P2x0,25 03B502A10 15,5 P2x0,3889 03B502A15 20 P2x0,50 03B502A20 25,5 P2x0,6389 03B502A25 30 P2x0,75 03B502A30

AP vyšší potřeba podpory 4.st. PO – 32 v 36 hod.

AP §5 odst.5 § 5 (5) „Jednomu žákovi nelze doporučit současně více než jedno podpůrné opatření spočívající ve využití asistenta pedagoga. Asistent pedagoga uvedený v odstavci 3 může za tím účelem zajišťovat i činnosti uvedené v odstavci 4.“ § 16 (4) konec odst. doplňuje věta „V případě vyhodnocení doporučení k využití asistenta pedagoga, tlumočníka českého znakového jazyka nebo přepisovatele pro neslyšící školské poradenské zařízení vždy posoudí také, zda rozsah hodin doporučeného podpůrného opatření odpovídá potřebám žáka.“

Vzájemná spolupráce, komunikace - výměna informací, vzájemná komunikace vzhledem k GDPR – zabezpečené emaily školy, ŠPZ  

Vyhodnocení PO 2.-5.st. Dle Vyhlášky 27/2016 PO dle §16 (4) - ve lhůtě stanovené ŠPZ, nejdéle však do 1 roku od vydání doporučení. IVP dle §4 (2) - ŠPZ ve spolupráci se školou sleduje a nejméně jednou ročně vyhodnocuje naplnění IVP a poskytuje žákovi, ZZ a škole poradenskou podporu.

Vyhodnocení PO 2.-5.st. PO vyhovují - tj. všechna PO mají pokračovat v nezměněné podobě. Doporučení je platné, zůstává; záznam pouze ve formuláři vyhodnocení. Datum platnosti vyprší, doporučujeme ale vše zcela shodně i dále, tedy jen prodlužujeme termín/y; záznam ve formuláři vyhodnocení. Při prodlužování termínů v případě vyhovujících PO je nutný IS ZZ/zl.kl., předání všem zúčastněným.

Vyhodnocení PO 2.-5.st. PO nevyhovují - tj. je třeba změna (př. když měníme u PO s NFN na sdílený, dop. další PO…) Dle PPP - konzultace se ZZ/zl.klientem, kontrola. V každém případě je třeba se ZZ/zl.kl. změnu komunikovat a nové doporučení předat proti podpisu informovaného souhlasu, dop. dále předat obvyklou cestou škole.

Vyhodnocení PO 2.-5.st. Nevyhodnocujeme (zpravidla; je-li dop.vydáno v tomto šk.roce) u žáků 9.tříd a analogicky dalších (př.končící MŠ), u kterých je předpoklad, že odejdou ze stávající školy na vyšší stupeň vzdělávání.

„Změnové“ dokumenty Prodlužení Doporučení. Změna školy (odlišné i právní názory). Nesouhlas/souhlas s výhradami ZZ/zl.kl. PO lze nahradit – změna. PO nelze nahradit – beze změny. Nelze-li ustoupit z doporučení, pokud není změna SVP nebo podmínek ve třídě, škole; dále př.- nový školní rok umožní změnu organizace školou….. Písemný záznam skutečnosti pro obě strany; ZZ informuje škola.

Formuláře Pojmy: nové posouzení SVP; kontrolní vyšetření Formuláře PPP www.pppbrno.cz Aktuálně beze změn, úpravy dle novelizací právních norem (předpoklad ŠZ, VY).

Dotazy, diskuze ?

Děkuji za pozornost. www.pppbrno.cz