„Musíš se mnoho učit, abys poznal, že málo víš.“ Michel De Montaigne

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Psychické procesy Jan Tvrdík C4B.
Advertisements

Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Psychické jevy Psychologie = nauka o lidské psychice (duševním životě). = studuje psychické jevy Psychické jevy – jsou determinovány biologicky i sociálně.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada37 AnotaceMůstkové.
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Ing. Petr Bačík, Ph.D..  Pohledávky za upsaný vlastní kapitál  Stálá aktiva  dlouhodobý nehmotný majetek  dlouhodobý hmotný majetek  dlouhodobý.
Jednotlivé osobnosti nejsou jedinečné jenom svými psychickými vlastnostmi, ale také tím, jak VNÍMAJÍ, jak PŘEMÝŠLEJÍ, UČÍ SE, PAMATUJÍ SI apod.
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
Pozornost. Pozornost  Psychický stav, který se projevuje soustředěností a zaměřeností na určitý objekt či činnost.
Autor: Mgr. Tomáš SládekGVH HořoviceVY_52_INOVACE_ZSV1_21 POZORNOST.
Ing. Veronika Dostálková MBA MAJETEK A ZÁVAZKY Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
Zdravý životní styl Vytvořila :Adéla Buchtelová 8.třída.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Specifické poruchy učení a chovánÍ (SPU/SPCH)
Výukový materiál VY_52_INOVACE_27_ Hormony
Má smysl procvičovat kognitivní funkce?
VLASTNOSTI SCHOPNOSTI DOVEDNOSTI
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1. Význam a úkoly technického kreslení Technická dokumentace
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA
Kognitivně – behaviorální přístup
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
pravodaj Z Obce Troubky - Zdislavice Vážení spoluobčané,
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
Sestavování a zveřejňování účetní závěrky
Rozdíly mezi lidmi jsou přirozené
Výkonové vlastnosti osobnosti
Finanční analýza ve vybraném podniku ve vztahu k podpoře řízení
Diagnostika Kognitivní procesy.
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Úvod do filozofie.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
KASTELÁN Svazky klíčů.
DUM II. / 6. lidské tělo Bc. Zdeněk Klíma.
VNÍMÁNÍ Autor: Mgr. Tomáš Sládek GVH Hořovice.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_NPZ_ZAKON_SETRVACNOSTI
Myšlení Mgr. Vladimír Velešík.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Psychopatologie – základní psychické funkce Češková E.
Obrázková básnička Jazyk a řeč.
Psychodiagnostika dětí v mladším školním věku
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Mgr. Kateřina Lojdová Teorie a metodika výchovy Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání Mgr. Kateřina Lojdová
Název projektu: Moderní škola
OSOBNOST.
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Psychologie pro učitele Paměť jako podmínka učení
Kognitivní (poznávací) procesy
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
Rezervy x rezervní fond
Témata kognitivní psychologie
Digitální učební materiál
Výchova k občanství 8.ročník
Transkript prezentace:

„Musíš se mnoho učit, abys poznal, že málo víš.“ Michel De Montaigne OBECNÁ PSYCHOLOGIE „Musíš se mnoho učit, abys poznal, že málo víš.“ Michel De Montaigne

VNÍMÁNÍ fyziologický průběh smyslová adaptace smyslová kompenzace iluze x halucinace vlivy působící na kvalitu

pozornost bezděčná x záměrná Vlastnosti: rozsah, stálost, rozdělování, výběrovost, přenášení Poruchy: roztržitost, rozptýlenost, ADHD x ADD

představivost vzpomínkové x fantazijní eidetické představy perseverace typy: vizuální, auditivní, kinestetické fantazie, tvořivost snění

paměť ultrakrátká, krátkodobá, dlouhodobá Fáze: vštípení uchování vybavení x znovupoznání - chvála zapomínání? - paměť x minulá skutečnost - Jak trénovat paměť?

emoce Na čem poznáme? empatie, altruismus ambivalentní emoce Druhy: Afekt Nálada Vášeň fyziologie Vyšší emoce Emoce a učení

myšlení a jazyk Procesy: řazení, třídění, analýza, syntéza, srovnávání, abstrakce, konkretizace, indukce, dedukce konvergentní x divergentní řešení problému vztah myšlení – jazyk vztah řeč – jazyk vnitřní řeč

učení vědomost x dovednost x návyk činitele působící při učení druhy učení styly učení sebeřízené učení poruchy učení zásady efektivního učení