-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Advertisements

 Výukový materiál vytvo ř en v rámci projektu EU peníze školám „U č íme aktivn ě “  Registra č ní č íslo CZ.1.07/1.4.00/  Č íslo materiálu: VY_32_INOVACE_.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Marketing obchodu. Obsah tématu 1. Funkce obchodu a jeho pozice ve vztahu k výrobě 2. Vymezení specifik obchodu 3. Charakteristické rysy obchodu 4. Současnost.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.15 Ročník2. ročník.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
FINANČNÍ GRAMOTNOST CENA. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Mezinárodní obchodní zastoupení Právní forma pro zprostředkování odbytu jak v mezinárod., tak vnitrost. obchním styku Nepřímý obchod = do procesu kontraktace.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
9. Obchodní činnost podniku charakteristika, hlavní prodejní cesty velkoobchod, maloobchod franchising průběh obchodní činnosti, stanovení ceny ochrana.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR35 Název školy.
Clo a celní politika. Celní politika je součástí zahraničně-obchodní politiky státu kontroluje a eviduje oběh zboží s cizinou chrání ekonomické zájmy.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
E K O N O M I K A Spotřební daně Daň z piva. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research Zdeněk Skála INCOMA Research.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomická příprava výroby.
ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Obchod a význam obchodu
Digitální učební materiál
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Marketing, reklama a sponzoring ve sportu
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
NAJDI PÍSMENKO skupina písmen N, Š, D, Z, K ZAČÍT HRÁT
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
RISKUJ Marketingový mix. RISKUJ Marketingový mix.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Propagace.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Ing. Veronika Dostálková MBA
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Ivana Francová, SOU Liběchov
Zdroje financování majetku - PASIVA
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
TRŽNÍ EKONOMIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zuzana Sýbková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Marketing a management 2. ročník
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Zákony trhu. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Účelové a druhové členění nákladů Účelová a druhová výsledovka
Transkript prezentace:

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici Marketing =nauka o trhu -v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici -> ovlivňuje všechny firemní subsystémy ( zásobování, výroba, prodej, ekonomika firmy, řízení firmy) - rozhoduje o budoucím vývoji firmy a proto je důležité marketingové plánování

Historie marketingu 1. výrobní koncepce (vyrob co nejlevněji a prodáš) 2. výrobková koncepce (vyrob co nejkvalitněji a prodáš) 3. prodejní koncepce (čím víc reklamy, tím víc prodáš) 4.marketingová koncepce ( nejdřív poznej svého zákazníka a jeho potřeby a pak prodáš) 5. sociální marketing (poznej svého zákazníka a zohledni i potřeby společnosti a pak prodáš)

1. VÝROBEK 2. CENA 3. PROPAGACE 4. DISTRIBUCE Marketingový mix (4P) 1. VÝROBEK 2. CENA 3. PROPAGACE 4. DISTRIBUCE

1. VÝROBEK • pojetí totálního výrobku • životní cyklus výrobku • inovace výrobku • značka

2. CENA • cenou můžeme sledovat různé cíle • ke stanovení ceny musíme znát náklady, konkurenční ceny, daňové zákony, … • metody stanovení ceny – nákladová, podle konkurence, podle hodnoty vnímané zákazníkem

3. PROPAGACE • podpora prodeje ( vzorky, ochutnávky, reklamní předměty,...) • reklama ( televize, internet, rádio, …) • prodejní personál ( vyškolené prodavačky, obchodní cestující,...) • public relation ( vztahy s veřejností, tiskoví mluvčí, …) • přímý marketing ( teleshoping, zásilkový prodej, propagace spojená s okamžitým prodejem,...)

4. DISTRIBUCE - cesty zboží k zákazníkovi: • přímé • nepřímé ( velkoobchody, maloobchody)

Prodej = je jednou ze součástí marketingu - činnosti při prodeji : • skladování hotových výrobků a zboží • plánování prodeje • personální zabezpečení prodeje • jednání s odběrateli • uzavírání kupních smluv • vyřizování reklamací ...

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.