Provozně technické oddělení Lékařské fakulty v Plzni Univerzita Karlova Lékařská fakulta v Plzni
Provozně technické oddělení Aktuálně má PTO pod správou: 13 budov o celkové užitné ploše 30.206 m2 3 objekty jako pomocné sklady 69.146 m2 ostatních nezastavěných ploch - zeleně, zahrady, manipulační plochy atd. Správu a provoz zajišťují: 3 administrativní pracovníci 6 obsluhujících pracovníků
Struktura organizace PTO VEDENÍ A ADMINISTRATIVA Petr VAIS Iva BOHATÁ Petra BRYKNAROVÁ ÚDRŽBA A SPRÁVA Martin Böhm - malíř-údržbář, řidič Ivo Groesl - elektrikář-údržbář, řidič Karel Martínek - instalatér-údržbář, řidič Petr Novotný - instalatér-údržbář, řidič Karel Šlik - technik BC a UniMec Jiří Tušek - zámečník, mechanik, údržbář + pomocný personál, čítající 15 zaměstnanců, kteří zajišťují úklid, chod vrátnic a šaten.
Provozně technické oddělení Provádíme standardní údržbu a podpůrné činnosti, zajišťující řádné fungování fakulty včetně zavádění technologií, které vedou ke zvyšování úspor energií a bezpečnosti práce na všech pracovištích fakulty: děkanát - cca 17 pracovišť 21 teoretických ústavů 22 klinických pracovišť 4 centrální pracoviště vozový park
Budovy pod správou PTO Název Náhled Celková plocha Zastavěná plocha (m2) Podlaží celkem Účel Rok výstavby Památková ochrana Technický stav Pořízení objektu Fin. zdroj pořízení obj. Děkanát - DĚK Husova 3/654; 301 00 Plzeň 1 592,29 681 4 výuka, děkanát 1950 objekt není památkově chráněn velmi dobrý, běžné opravy, průběžná údržba převodem maj. Finanční zdroje vlastní- interní Šafránkův pavilon - ŠAF Alej Svobody 31/703; 323 00 Plzeň 6 283,39 2 185,00 5 výuka, menza, kolej 1975 objekt není památkově chráněn, ale dotváří urb. celek průměrný, vyžaduje opravu Procháskův pavilon - PROCH Karlovarská 48/585; 301 00 Plzeň 4 476,49 1 550,00 výuka 1927 8 Původní majetek Pavlovův pavilon - PAV Lidická 1/517; 301 00 Plzeň 5 235,61 1 400,00 1929 Ústav hygieny a preventivní medicíny Lidická 4/538; 301 00 Plzeň 898,74 290 1935
Budovy pod správou PTO Název Náhled Celková plocha Zastavěná plocha (m2) Podlaží celkem Účel Rok výstavby Památková ochrana Technický stav Pořízení objektu Fin. zdroj pořízení obj. Provozně technické oddělení - PTO; Ústav tělevýchovného lékařství Lidická 6/474; 301 00 Plzeň 362,44 235 2 výuka 1908 8 průměrný, vyžaduje opravu převodem maj. Původní majetek Zvířetník Karlovarská 48/585; 301 00 Plzeň 411,94 300 1960 velmi dobrý, běžné opravy, průběžná údržba vlastní výstavbou Finanční zdroje vlastní- interní Chemické laboratoře - CHANOS Lidická 1/517; 301 00 Plzeň 180 212 1980 Garáže 145,05 172 1 technické zařízení Centrální sklad 232,68 218
Budovy pod správou PTO Název Náhled Celková plocha Zastavěná plocha (m2) Podlaží celkem Účel Rok výstavby Památková ochrana Technický stav Pořízení objektu Fin. zdroj pořízení obj. Univerzitní medicínské centrum – UniMec ( SO04 ) Alej Svobody 76/1655; 301 00 Plzeň 5 235,80 1 033,50 7 výuka 2014 objekt není památkově chráněn velmi dobrý, běžné opravy, průběžná údržba vlastní výstavbou OP VaVpl Biomedicínské centrum – BC (SO01, SO02) 4 188,21 1 689,60 4 výzkum a vývoj výborný, pouze běžná údržba Budova Modré posluchárny ( SO08) 964,18 562 2 výuka, menza 2016 OP jiné
Směry činností PTO Standardní údržba komplexní správa a údržba stávajících objektů a ploch technická zhodnocení, rekonstrukce, modernizace, opravy Rozvoj - výstavba a zahájení provozu nového kampusu Unimec II. - zdokonalení celkového Facility managementu v technické správě a údržbě budov
Rozsah činností PTO zajišťující plynulý provoz fakulty : spolupracuje po technické stránce na výstavbě nových budov a zařízení vyřizuje reklamace u nově postavených budov zajišťuje opravy a rekonstrukce (elektřina, voda, plyn, kotle, odpady, zednické práce, malování, lakování, nábytek, okna, dveře, zámky…) řeší havárie zajišťuje a vede evidenci revizí (elektřiny, plynových vedení, kotlů, hromosvodů, tlakových nádob, spalinových cest, zabezpečovacích zařízení, nouzového osvětlení, vzduchotechniky, výtahů, přístrojů a zařízení…) provádí pravidelné kontroly a zkoušky kotelen a výměníků provádí pravidelné odečty energií vyřizuje objednávky pro své oddělení i pro ústavy - opravy přístrojů, výměna tlakových lahví zajišťuje nákupy instalačního, stavebního a spotřebního materiálu
Rozsah činností PTO zajišťuje dopravu zaměstnanců na služební cesty zajišťuje stěhování, převozy nábytku, přístrojů, PC a AV techniky…, převozy a montáž posterů na kongresy, objednávky autodopravců (promoce, větší akce), (vlastníme 3 osobní auta + tranzit) zajišťuje školení řidičů roční povolení vjezdů do FN a na RUK zajišťuje STK, emise, pojištění opravy a údržbu služebních vozidel výměnu a převoz tlakových lahví svozy a likvidace odpisového inventarizačního majetku, doručování těžkých zásilek pomáhá při vývoji a výzkumu v laboratořích, při úpravě přístrojů a pomůcek, jejich inovaci a modernizaci, čištění mikroskopů zajišťuje úklid vnitřních i venkovních prostor (sekání trávy, údržba dřevin, čištění okapů a svodů, úklid sněhu, přistavení a vývozu jímek, kontejnerů, …) zajišťuje provoz vrátnic
Pracujeme v systému EFA Provedením pasportizace a digitalizace budov je získána přehledně ucelená databáze informací o objektech a je tak vytvořen účinný nástroj pro zajištění maximální efektivnosti a hospodárnosti vynakládaných prostředků na údržbu a opravy.
Údržba a opravy
Rekonstrukce a výstavba
Rozvoj - výstavba Aktuálním cílem je dostavba celého kampusu Lékařské fakulty - Unimec II a následné přesídlení všech součástí fakulty V současné době se PTO podílí na procesech spojených s tvorbou, dokončením a kontrolou projektové dokumentace stavby Po dokončení stavby bude koordinováno stěhování všech ústavů a součástí LF
Rozvoj - Facility management Facility management v technické správě a údržbě budov - soubor navzájem integrovaných činností, které pokrývají všechny činnosti, spojené s komplexní správou nemovitostí. Zahrnuje veškeré činnosti správy nemovitosti, které vedou k zajištění a rozvoji sjednaných služeb a tím podporují a zvyšují efektivitu základní činnosti, spojené s nemovitostí.
Facility management Díky pečlivé správě areálu lze prodlužovat životní cyklus nemovitosti a šetřit prostředky na provoz. Technická správa a údržba budov Havarijní služby a opravy LCC a LCA BIM a CAFM Audity-technické, energetické Plány údržby, oprav a investic Evidence provozní dokumentace Provozně technická správa a údržba objektů Údržba, servis, revize VTZ LCC-Life cycle cost -Náklady na životní cyklus LCA-Life cycle Assessment -Posuzování životního cyklu BIM-Building information model -informační model budovy CAFM-Computer Aided FM -počítačová podpora FM
Definice principů-Facility management Pracovníci Lidé Procesy Činnosti Pracoviště Prostor Provozní efektivita Strategie Optimálním provázáním těchto tří složek se vytvářejí podmínky, které zkvalitňují práci každého pracovníka a které vedou k zefektivnění hlavního předmětu činnosti organizace. Dosažení tohoto stavu by mělo vyústit v ekonomicky efektivní provoz.
Personální strategie Koncepce týmu PTO by měla odrážet nově vzniklou potřebu profesionálního zajištění bezproblémového provozu nových budov s výhledem zvýšené nutnosti odborné kvalifikace po dostavbě kampusu. Pomocný personál bude zřejmě redukován podle nových, prozatím neurčených potřeb LF – stálá služba, bezpečnostní ochrana budov a majetku… Vzhledem k nově zaváděným moderním technologiím a technickým inovacím je nutné zajistit fungování celého kampusu jako celku, tj. vzájemnou funkční provázanost všech budov, kterou lze docílit týmem specializovaných techniků, schopných tyto technologie ovládat
Koncepce týmu PTO do roku 2022 Nebudou obnoveny pozice údržbářů/zedníků Ostatní základní profese budou zachovány Administrativní zabezpečení bude zajištěno ve stávajícím personálním složení Bude obsazena pozice technického specialisty - obsluhy velínu Nutnost zajištění pracovní pozice zabezpečení fungování MaR (měření a regulace) Stálá služba pro zajištění provozu, bezpečnosti a ochrany