Film a video v mateřské škole otázka X /16

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Advertisements

Vypracovala: Konzultant: Aneta Pernicová Mgr. Věra Chlupová
Naučná stezka Českých Animátorů
Prvorepublikový film Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Filmové vizuální efekty
Nový dětský okruh České televize
Zdraví Vás KRTEČEK.
Dramatické a pohybové činnosti v Mš
Zdeněk Smetana.
Jára Cimrman 1.
Dramatika pro děti Workshop ARAS Strana 1.
Výtvarné setkání v MŠ II.
Zavedení nových trendů a metod předškolního vzdělávání
Pohádka.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
VY_32_INOVACE_2A1 Divadla malých forem.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ rajhrad
Technologie.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti ICT Vzdělávací.
Zpracovaly:Lucie Geciová Marie Slezáčková
Programová koncepce ČT :D
DIVADLO SEMAFOR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lada Němcová.1 Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
Jak to, že film se skládá ze spousty obrázků?
ČEŠTÍ ILUSTRÁTOŘI.
VY_32_INOVACE_3D.9.14 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
S krtkem do vesmíru Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/ S Krtkem do vesmíru.
vytvořili: Nicolas Ullmann, Ondřej Coufal garant: Jana Ullmannová
Loutka Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Ota Hofman 10. dubna 1928 – 17. května Ota Hofman prozaik a filmový scenárista představitel současné literatury a filmu pro děti a mládež studia.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2ČJ2,3_33.
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
PEČEME KOLÁČE Z jakých surovin se peče koláč? 2.
ČESKÉ LIDOVÉ POHÁDKY PŘEDSTAVITELÉ Mgr. Michal Oblouk.
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ/ JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE/ 007 ING. JANA POLIAČÍKOVÁ.
Sběratelé lidových pohádek u nás
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
PIKTOGRAMY Den předškoláka. CESTA DO ŠKOLKY ZNÁŠ TYTO PIKTOGRAMY? DOKÁŽEŠ JE,,ČÍST“?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: 3/II Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBOR: Český jazyk a literatura.
ČESKÉ MODERNÍ POHÁDKY PŘEDSTAVITELÉ Mgr. Michal Oblouk.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková POHÁDKY Bylo, nebylo, za devatero lesy a devatero horami……… Žil,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_5B_10_Literatura,divadlo,film,hudba.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: Jiří Trnka - prezentace.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_12_INOVACE_C6.01 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: listopad 2011 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_CJI_POHÁDKA.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_10_ZDENEK_SMETANA Název materiálu:
Kameny Příroda kolem nás.
Pohádka, báje Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Dnes nebo dříve? Kdy se co vyrobilo.
Literatura pro děti 3 VY_32_INOVACE_12
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Spisovatelé a ilustrátoři
ÚKOLY SKŘÍTKA TicháČKA – barvy na značkách II.
POSLOUPNOST OBLÉKÁNÍ od spodků ke svrškům….
DEN ČTENÍ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Polytechnické vzdělávání v DVPP VISK seminář KAP Středočeského kraje
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
v knihách pro děti a mládež
MIKULOVSKÉ OZVĚNY 58. ZLÍN FILM FESTIVALU 8.–
Domaluj druhou polovinu
seřaď jednotlivé členy
Orientace v řadě.
Sázíme brambory do řádku
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace;
Transkript prezentace:

Film a video v mateřské škole otázka X /16

Historie Vznik filmu r.1895 Bratři Lumiérové předvedli v Paříži svůj kinemetograf – společná filmová kamera a projektor, více diváků mohlo sledovat film na velkém plátnu První promítání 22.března 1895 – Dělníci opouštějí továrnu Obecně známý pojem kino 28.prosince 1895 v Paříži -dvacetiminutový program zahrnoval deset krátkých dokumentárních filmů Bratři Lumiérové považovali kinema – tografii za technický vynález, brali ji za hotovou věc, která se nebude nijak vyvíjet

Rozvoj filmu Film – souvislá řada snímků určená k promítání, zobrazování snímků rychle za sebou Zprvu se rozvíjel film němý ( mimika, gesta, doprovod hudby) Ch. Chaplin V roce 1896 proběhla první filmová projekce u nás v Karlových Varech V roce 1907 první kino u nás V roce 1927 založen Klub za nový film –K.Teige, J.Honzl, J.Frejka, E.F. Burian, V.Nezval V roce 1933 zahájen provoz na Barrandově a vzniká Filmové studio Za okupace Němci omezovali výrobu českých filmů, většina tvůrců nuceně nepracovala – odešli do zahraničí – Haas, Voskovec, Werich, nebo nesměli tvořit – Honzl, E.F.Burian Po 2.sv.válce se začíná prosazovat barevný film

Dělení filmu Hraný - klasická kinematografie - televizní film Animovaný - kreslený - loutkový - počítačový Hraný Klasická kinematografie – určená pro promítání v kině Televizní film - televizní seriály - natáčený podle scénáře, který vymezuje děj - literatura a film spojeny prostřednictvím scénáře

Hraný film Bořivoj Zeman - Pyšná princezna Karel Zeman – Cesta do pravěku Martin Frič – Princezna se zlatou hvězdou na čele Václav Vorlíček -Tři oříšky pro Popelku, Létající Čestmír Hynek Bočan – S čerty nejsou žerty Ludvík Ráža – Tajemství proutěného košíku, Sedmero krkavců Ota Hoffman – Lucie postrach ulice Jan Strach – Anděl Páně

Animovaný film V roce 1937 vznikl podle pohádek bratří Grimmů první kreslený film Walta Disneye – Sněhurka a sedm trpaslíků Film vznikal tři roky, náklady 1,5 mil.dolarů, 570 kreslířů,více než jeden milion obrázků Walt Disney – inovátor animovaného filmu Mickey Mouse, Kačer Donald, Pepek námořník,Alenka v říši divů a Sněhurka a sedm trpaslíků – animované celovečerní filmy V roce 1924 vznikly Ateliéry ve Zlíně (reklama koncernu Baťa) Rozšíření animované tvorby ,v prostorách ateliérů sídlí také produkční společnost FILMFEST, s.r.o., která pořádá nejstarší dětský filmový festival na světě - Mezinárodní festival filmů pro děti a mládež ve Zlíně ZLÍN FILM FESTIVAL. V 60.letech tvorba hraných filmů pro děti V Čechách studio Bratři v triku, Krátký film Praha

Představitelé – loutkový film Jiří Trnka – Bajaja, Staré pověsti české, Zahrada Hermína Týrlová – Ferda Mravenec, Kocour Modroočko, Vzpoura hraček- zde vystupuje živý herec s loutkami Ota Hofman – Klaun Ferdinand a raketa – 1965- sci-fi příběh Josef Skupa – Spejbl a Hurvínek , později Miloš Kirschner a Helena Štáchová Spejbl vznikl v r. 1920, Hurvínek r.1926, Mánička a Žeryk r.1930 a Bábinka r.1971.

Představitelé – oživený kreslený film Zdeněk Miler – Krteček, Cvrček, Štěňátko Radek Pilař – Rumcajs, Večerníček Adolf Born – Mach a Šebestová, Žofka Miroslav Štěpánek,Břetislav Pojar – Pojďte pane, budeme si hrát Zdeněk Smetana – Pohádky z mechu a kapradí, Štaflík a Špagetka, Rákosníček, Malá čarodějnice,Radovanovy radovánky

Počítačová animace Uplatňuje se od konce minulého století Andrew Stanton – Hledá se Nemo Carlos Saldanka, Mike Thurmeier – Doba ledová Andrew Adamson, VickyJenson – Shrek -1.film, který dostal Oskara za celovečerní animovaný film Jan Tománek – Kozí příběh – český počítačový animovaný film

Pohádková dramata a dětské filmy Věra Plívová – Šimková – Páni kluci, Přijela k nám pouť, Krakonoš a lyžníci Jindřich Polák – Lucie postrach ulice, A zase ta Lucie, Pan Tau (napsal O. Hofman) Zdeněk troška – Princezna ze mlejna, Z pekla štěstí, Nejkrásnější hádanka, Čertova nevěsta Zdeněk Zelenka – Nesmrtelná teta, RumplCimprCampr Karel Smyczek – Bylo nás pět, Lotrando a Zubejda Oldřich Lipský – Ať žijí duchové, Šest medvědů s Cibulkou,Tři veteráni

Pohádkové seriály Hynek Bočan – Rychlé šípy Miloš Macourek, Václav Vorlíček – Arabela Jindřich Polák – Návštěvníci Jindřich Polák – Pan Tau

Pořady pro děti Rozmarýnek – Štěpánka Haničincová a Čertík Bertík Večerníček – autorem malíř Jan Pilař, poprvé v roce 1965,pohádky na dobrou noc – mají svůj řád, dítě se na ně těší, očekává je Kouzelná školka – Maňásci František a Fanynka, promlouvají k dětem společně s Majdou, Michalem, babičkou a dědečkem Kostičky – Klaun Kostkáč v podobě loutky či herce Planeta YÓ - animované, hrané seriály, pohádky – mimozemšťan TyÝO

Vliv multimédií na dítě Nejvýznamnější – televize, časově náročné médium, očekává se, že zabrání nudě, že je to zábava Klady: - předávání množství informací - zajímavé předávání informací - zprostředkování kultury, dokumenty o lidech, přírodě, okolí, - filmy o vědě - dovednosti obsluhy techniky Zápory: - pořady se řídí poptávkou - pořady nejsou nabízeny k přemýšlení – svádějí k pohodlnosti, povrchnosti, pasivní přijímání - dítě neumí rozlišovat fakta a fikci (Tom a Jerry) - obava z nápodoby – násilí - předškolní věk učení nápodobou - dítě má nadbytek informací – potlačuje fantazii, otupuje paměť, schopnost soustředění - sedavá činnost – obezita - osamocené dítě ochucené o zážitky ze společenských her

Jak se pozná televizní dítě? Hůře se vyjadřuje Narušena schopnost navazovat sociální vztahy Je nejisté – vede k uzavřenosti, někdy k agresi Nudí se, nedokáže poslouchat mluvenou řeč Neposedí v klidu, požaduje rychlé řešení, okamžité uspokojení Miluje televizní reklamy – zná je nazpaměť Oslabování kreativity

Video jako interaktivní médium Interaktivní - působí oboustranně ,médium x divák a naopak Video nabízí možnost – nahrávku opakovat, zpomalovat,pozastavit S pořadem se dá pracovat – např. dohrát či doplnit příběh Vhodné pro předškolní děti – rozvoj představivosti, fantazie, přináší uspokojení V mateřské škole lze využít jako zrcadlo – děti se navzájem filmují, motivační prvek pro další činnosti

Počítač v MŠ, počítačové hry Klady: Zvykání na počítač jako na součást prostředí (prevence závislost) - S počítačem se seznámí i děti ze sociálně znevýhodněného prostředí Využití vzdělávacích programů :- rozvoj myšlení, smyslů, percepce, rozlišování barev, rozvoj jemné motoriky, soulad oko – ruka, přesnost pohybu, logické myšlení, příprava na čtení, rozlišování číselných znaků, trpělivost, postřeh, předvídavost, pozornost, rozhodnost Možná okamžitá kontrola úspěšnosti řešení úkolů Speciální programy mohou pomoci dětem se specifickými,poruchami učení Rizika: Nekvalitní programy Při častém opakování stejného programu můžeme podporovat schematické myšlení – jednostranné řešení, které dítě nerozvíjí

Interaktivní tabule Výhody – pomocí vzdělávacích programů u dětí rozvíjíme myšlení, představivost, kreativitu,tvořivost, logické myšlení, grafomotoriku, poznávání barev, pozornost, trpělivost Nevýhody – cenově nákladná, drahé programy, při tvoření vlastních programů – časová náročnost, prostorová rozměrnost

Magicbox Školka hrou aneb "Létající koberec byl jen sen, MAGIC BOX je skutečnost!„ Děti naučí zábavnou formou pracovat s moderními technologiemi. MAGIC BOX promění jako mávnutím kouzelného proutku podlahu školky ve strhující interaktivní svět pro malé předškoláky s pracovní plochou o velikosti 200 x 125 cm! Mobilní skřínka MAGIC BOX v sobě ukrývá špičkový interaktivní projektor, malý, ale výkonný počítač s Wi-fi a ozvučením i báječnou projekční plochu

Dítě , rodiče, MŠ a média Televize by měla dítěti sloužit jako doplněk – max. několik minut denně Televize učí dítě pouze sedět, pasivně přijímat děj, ale nevede ho k aktivitě Rodičům doporučujeme vybírat dětem programy – sledovat program s dětmi O programu si pohovořit, rozebrat ho Rodičům doporučujeme, aby své děti neodkládali k televizi, počítači, ale aby si s nimi, povídali, vyprávěli, četli pohádky, společně hráli hry, tvořili a sportovali V mateřské škole zařazování multimédií musí být zakotveno ve Švp a rozpracováno v Tvp

Krotíme obrazovku Pavel Říčan, Drahomíra Pithartová Jak vést děti k rozumnému užívání médií

Děkuji za pozornost !