PARABOLA ©.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KUŽELOSEČKY 4. Hyperbola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Advertisements

VY_32_INOVACE_KGE.4.55 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina:
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Kuželosečky Autor: Mgr. Alena Tichá.
Rozcvička Urči typ funkce:.
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 11 Kvadratická funkce 3.
Kuželosečky - opakování
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín PARABOLA.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_19.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
HYPERBOLA Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných pevných bodů – ohnisek F 1 a F 2 stálý kladný rozdíl vzdáleností, menší než vzdálenost.
graf kvadratické funkce
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Diferenciální geometrie křivek
Kuželosečky.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
2. M Definiční obor, obor funkce. Vrchol paraboly: V=[1;-4]  Minimum funkce (nejnižší bod)  Mění se průběh funkce V=[1;-4]  Minimum funkce (nejnižší.
ELIPSA vzniká jako řez kužele rovinou, která není rovnoběžná s podstavou kužele a zároveň podstavu neprotíná.
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 10 Kvadratická funkce 2.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_16.
PARABOLA Parabola je množina bodů v rovině, které mají od pevného bodu – ohniska F a pevné přímky d (F = d) stejné vzdálenosti. Přímka d se nazývá řídící.
PARABOLA Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
ELIPSA Elipsa je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných bodů – ohnisek ( F1 a F2) stálý součet vzdáleností, větší než vzdálenost ohnisek. Vzdálenosti.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_17.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Parabola VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
Průběh funkce 2. M.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_18.
Parabola.
KUŽELOSEČKY 3. Parabola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Vrchol paraboly.
Parabola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Vzájemná poloha paraboly a přímky
PARABOLICKÝ ŘEZ KUŽELE
Elipsa patří mezi kuželosečky
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Pojem kvadratické funkce, její graf
Analytická geometrie v rovině
Soustavy rovnic Řešení soustav lineárních a kvadratických rovnic s více neznámými 5. ( řešené úlohy)
Funkce Funkce (píšeme f (x) ) je každé zobrazení množiny A do množiny R, kde A je libovolná podmnožina množiny R. Zobrazované množině A říkáme definiční.
Kruh a kružnice 1 od daného bodu S stejnou vzdálenost kružnice množina všech bodů roviny, které mají od daného bodu S stejnou vzdálenost k x S.
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Matematika Parabola.
KUŽELOSEČKY 4. Parabola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
KVADRATICKÁ FUNKCIA Mgr. Jozef Vozár 2007.
Vzdialenosť bodu od priamky v rovine
T.Zamborská L.Nedbalová 8.A
Vzájomná poloha dvoch kružníc
PaedDr. Jozef Beňuška
2. časť - kolmá axonometria
Poznámky z teórie kriviek a plôch Margita Vajsáblová
PaedDr. Jozef Beňuška
Objemy a povrchy hranatých a rotačných telies
PaedDr. Jozef Beňuška
ŠOŠOVKY Rozptylky a spojky.
Kužeľosečky.
Autor: Valentína Gunišová
Čo a skrýva v atómovom jadre
Analytická geometria kvadratických útvarov
Matematika Elipsa.
V IZOTROPNÉM PROSTŘEDÍ
REZY TELIES ROVINOU.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Kvadratická funkce Funkce daná rovnicí , kde . Definiční obor:
Obecná ROVNICE PARABOLY
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Transkript prezentace:

PARABOLA ©

Parabola je množina bodov M roviny, ktoré majú od daného bodu F (ohniska) a danej priamky d ( direkčná, určujúca) rovnakú vzdialenosť. /MX/ = /X,d/ d o V F

Významné body a vzdialenosti: d – direkčná priamka určujúca priamka F – ohnisko d V – vrchol paraboly p o o – os paraboly V F p – parameter /F,d/ /V,d/ = /VF/ = 0,5p

ANALYTICKÉ VYJADRENIE PARABOLY: VRCHOLOVÁ ROVNICA x

y V = [0;0] x

Určite súradnice významných bodov paraboly: y2 = 20.x V F V = [0;0] y p = 10 x vpravo F = [5;0] d: x = - 5

Určite súradnice významných bodov paraboly: x2 = - 80.y F y p = 40 x nadol F = [0;-20] d: y = 20

Určite súradnice významných bodov paraboly: y2 = - 32.x F V V = [0;0] y p = 16 x vľavo F = [- 8;0] d: x = 8

Určite súradnice významných bodov paraboly: x2 = 4.y F V d Určite súradnice významných bodov paraboly: x2 = 4.y V = [0;0] p = 2 y nahor F = [0;1] x d: y = -1

ANALYTICKÉ VYJADRENIE PARABOLY: VRCHOLOVÁ ROVNICA V = [m;n] V n m x

V = [0;0] y x

Určite súradnice významných bodov paraboly: (y-2)2 = 20.(x+1) V F V = [-1;2] y p = 10 vpravo F = [4;2] x d: x = - 6

Určite súradnice významných bodov paraboly: (x - 4)2 = 4.(y + 5) F V d Určite súradnice významných bodov paraboly: (x - 4)2 = 4.(y + 5) V = [4;-5] p = 2 y nahor x F = [4;- 4] d: y = - 7