Učme moderne pre život a prax

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Průmyslová střední škola Letohrad
Advertisements

PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím.
Začlenění a úloha UNIV 2 ve struktuře regionální odborné školy technického zaměření Ing. Vladimír KEBERT, CSc Ředitel SOŠ a SOU Hořovice.
CENTRUM VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGŮ ODBORNÝCH ŠKOL. Cíle projektu Vytvořit v Uherském Brodě regionální centrum pro další vzdělávání pedagogů - oblast strojírenství.
Centrum vzdělávání pedagogů odborných škol. Zahájení projektu: Ukončení projektu: Délka realizace projektu:19 měsíců.
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Konference „k projektu Moderní metody profesního vzdělávání“ Martina Volná Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ a MŠ Pustiměř Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP.
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
CÍLE A PŘÍNOS MISTROVSKÉ ZKOUŠKY
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
SOS a SOU, Kladno, U Hvězdy 2279 představuje Otázky demografických změn a poptávky trhu práce - vzdělávání dospělých.
GRANTOVÉ PROJEKTY VĚCNĚ Leoš Křeček Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu.
Obchodní akademie Neveklov se představuje 2 Obchodní akademie Neveklov.
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel učitelství odborného výcviku a praxe.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Ústí nad Labem Současnost a budoucnost dalšího vzdělávání.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
DUÁLNÍ SPOLUPRÁCE SOŠ TŽ - TŽ Třinec Mgr. Aleš Adamus
„Okna technickým oborům dokořán“
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PHmax ve středním vzdělávání
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
CENTRUM JAZYKOVEJ PRÍPRAVY FF
Základná škola v Raslaviciach
SYSTÉM DUÁLNEHO VZDELÁVANIA (SDV)
S O Š HVIEZDOSLAVOVA 5 , ROŽŇAVA
Správa o hospodárení JLF UK v Martine za rok 2009
Zmluvné vzťahy v systéme duálneho vzdelávania
Ústav výrobných systémov a aplikovanej mechaniky
Imricha Karvaša Bratislava
Graficky a prakticky v strojárstve
a mnoho ďalších odborníkov zo SR, ČR a Poľska s podnetnými témami Na konferencii vystúpili primátor mesta Banská Bystrica Mgr. Peter Gogola, prof.
Žilinská univerzita v Žiline Doplňujúce pedagogické Štúdium
Sociálna práca s rodinou – aktuálny stav sociálnych služieb pre rodinu na Slovensku. Tatiana Matulayová.
Stredná odborná škola strojnícka Skalica 2411 K mechanik nastavovač.
IT Akadémia - vzdelávanie pre 21. storočie
DIDAKTIKA ODBORNÉHO VÝCVIKU Vyučujúci: PaedDr. Ján STEBILA, PhD.
DIDAKTIKA ODBORNÉHO VÝCVIKU
Vyššia odborná škola zdravotnícka a stredná zdravotnícka škola Alšovo nábrežie, Praha – Mgr. Elena Skalná RNDr. Edita Dlháňová, MPH.
VZDELÁVACÍCH PROGRAMOV
Stredoškolská odborná činnosť
Ústav výrobných systémov a aplikovanej mechaniky
Projekt spolufinancovaný zo zdrojov EÚ
... ako riešenie na znižovanie administratívnej záťaže!
Technické a informatické služby
Implementácia inovatívnych foriem a metód výučby na ZŠ Bežovce
Európska informačná sieť o vzdelávaní
Stredná odborná škola Bzinská 11, Nové Mesto nad Váhom
Verejnoprospešná organizácia
Inovácia obsahu a metód vzdelávania na ZŠ P.O. Hviezdoslava
2675 M Štvorročný študijný odbor s maturitou
Inovatívne vzdelávanie – cesta k úspechu vo vedomostnej spoločnosti
Regionálne workshopy k tvorbe Akčného plánu OGP 2016 – 2019
Ing. Stanislava Vavreková
Školský systém v Slovenskej republike
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Učme moderne pre život a prax SOŠ technická Prešov Učme moderne pre život a prax

Celkové náklady a výnosy (v mil. SKK) 2006 2007 2008 Náklady 40,98 43,37 46,93 Výnosy 40,75 42,49 46,05 Hosp. výsledok - 0,23 - 0,88

Spotreba energií (v mil. SKK)

Počet zamestnancov SOŠ SOŠ technická: Pedag. zam. Nepedag. zam. Riaditeľ a zástupca riaditeľa 3 1 Učitelia na plný úväzok 25 Učitelia na kratší pracovný čas 7 Majstri OV vr. hl. majstrov 19 Ostatní 20 2. Školský internát: Zástupca riaditeľa 1 Vychovávatelia na plný úväzok 10 1 Ostatní 7 Ostatní na kratší pracovný čas 2 3. Školská jedáleň: 10 SPOLU: 65 41

Počet žiakov denného štúdia

3-ročné učebné odbory: (výučný list) autoopravár – mechanik autoopravár – elektrikár elektromechanik – silnoprúdová technika stolár murár tesár montér suchých stavieb inštalatér strechár technicko-administratívny pracovník (aj pre dievčatá) 2-ročný učebný odbor stavebná výroba

Študijné odbory: (maturitné vysvedčenie + výučný list) 4-ročné študijné odbory: mechanik požiarnej techniky operátor stavebnej výroby ( aj pre dievčatá ) mechanik stavebno-inštalačných zariadení technik informačných a telekomunikačných technológií Nadstavbové štúdium v odboroch: stavebníctvo strojárstvo elektrotechnika technicko-ekonomický pracovník

Veková štruktúra nepedagogických zamestnancov

Veková štruktúra pedagogických zamestnancov

SWOT analýza: Slabé stránky: Silné stránky: Postavenie pedagóga v spoločnosti, nízka úroveň miezd pedagógov, „vyhorení pedagógovia“ Nedostatočná komunikácia s rodičmi Zlý stav školských budov (zateplenie, výmena okien) Nedostatočné využívanie progresívnych metód a foriem výučby Nedostatok učebných pomôcok a didaktickej techniky, nedostatočné vybavenie dielní Silné stránky: Právna subjektivita SOŠ, forma - príspevková organizácia SOŠ – komplexné výchovno-vzdelávacie zariadenie (škola, školská jedáleň, školský internát) Vysoké percento skúsených pedagógov Začatý proces realizácie školskej reformy Široká sieť odborov (stavebných, strojárskych, elektrotechnických, technicko-ekonomických)

Príležitosti: Ohrozenia: Zákon o odbornom vzdelávaní a príprave - vznik Centra odborného vzdelávania a prípravy Zavedenie nových študijných odborov: mechanik požiarnej techniky, pracovník marketingu pre automobilový priemysel Programy určené žiakom zo sociálne znevýhodneného prostredia Možnosť získania finančných prostriedkov z grantov Ohrozenia: Znižovanie populačnej krivky a pokles počtu žiakov nastupujúcich do SOŠ Dopady hospodárskej a finančnej krízy Konkurencia stredných škôl v regióne Nárast počtu študentov zo sociálne znevýhodneného prostredia Chýbajúca prognóza vývoja trhu práce Nedostatočná motivácia pre výkon učiteľského povolania a tým nedostatok kvalitných učiteľov

„Učme moderne pre život a prax“ -dopad implementácie projektu: zvýši sa celková úroveň výučby a kvalita odborného vzdelávania a prípravy, bude vytvorený inovovaný vzdelávací program zodpovedajúci štandardom EÚ, zmenia sa metódy výučby vzdelávania za pomoci využívania moderných didaktických postupov, zlepší sa pripravenosť žiakov na ďalšie štúdium a hlavne pre potreby praxe, dosiahnu sa konkrétne výstupy hodnôt merateľných ukazovateľov, skvalitní sa príprava pedagogických zamestnancov, motivačnými nástrojmi sa zlepší sociálny status učiteľa.

Aktivity projektu: Aktivita 1: Zavádzať inovatívne metódy vzdelávania za pomoci moderných učebných materiálov, pomôcok a IKT, vytvárať a implementovať školský vzdelávací program. Aktivita 2: Skvalitňovať obsahové a výkonové štandardy pre jednotlivé vyučovacie predmety a oblasti vzdelávania ďalším vzdelávaním pedagogických zamestnancov. Aktivita 3.1: Zavádzať nové formy výučby do vzdelávacieho procesu, zabezpečovať samostatné riešenie modelových problémov a situácií a vytváranie praktických zručností a návykov. Aktivita 3.2:Prepojiť kurikulum vzdelávania so svetom práce a výroby s dôrazom možnej aplikácie získaných vedomostí v konkrétnych stavebných a strojárskych firmách v regióne, s podporou podnikateľských schopností a ekonomického myslenia.

Návrh opatrení (dlhodobých): Snažiť sa získavať prostriedky aj z iných zdrojov (najmä granty). Umožňovať pedagógom kvalifikačný a odborný rast. Úspešne implementovať schválené projekty. Podporovať vstup podnikateľskej sféry do odbornej prípravy a vzdelávania v SOŠ. Zriadiť Centrum odborného vzdelávania a prípravy. Dosiahnuť cieľ 7 žiakov na jeden PC.

Návrh opatrení (krátkodobých): Uskutočňovať prezentačné výstavy (MR) a súťaže zručnosti. Inovovať internetovú stránku školy, zriadiť elektronickú žiacku knižku. Sfunkčniť činnosť školskej knižnice. Zodpovedne pripraviť výchovné (ŠI) i vzdelávacie programy školy. Zaradiť do siete triedy so športovým zameraním. Zriadiť ďalšiu počítačovú učebňu (CJ).

Ponuka poskytovaných služieb:

Vypracoval: Mgr. Štefan CMAR