vize a pojetí čtenářské gramotnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Příprava MAP ORP Olomouc – 1. fáze přípravy doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D. Workshop , Pedagogická fakulta UP MAP VZDĚLÁVÁNÍ.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
- vše pro úspěšný nábor nových řidičů 1 REGIONÁLNÍ SEKTOROVÁ DOHODA ÚSTECKÝ KRAJ v oblasti autodopravy, výchovy a vzdělávání.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice 2. Setkání Řídícího výboru MAP Neratovice 20. června 2016, MěÚ Neratovice.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
Tematické setkání KAP Jihomoravského kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Tematické setkání KAP Ústeckého kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Jsou venkovské školy horší než městské?
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Mgr. Radek Jiránek ředitel Agentury pro sociální začleňování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Plánování ve školní tělesné výchově
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Závěrečná konference Zlín,
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Schůzka fakultních cvičných učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období Petr.
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola, Teplice
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
kam vlastně směřujeme ??? 
6. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Zdravý kraj Vysočina Marta Vencovská
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Model intenzivní podpory
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Model intenzivní podpory
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Šablony I a jejich realizace
Život bez střeva , Praha.
Model intenzivní podpory
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Model intenzivní podpory
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
Představení krajské zprávy z mapování stavu inkluzivního vzdělávání na SŠ a VOŠ
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Transkript prezentace:

vize a pojetí čtenářské gramotnosti Odborný panel ČG vize a pojetí čtenářské gramotnosti

Složení odborného panelu Jádro odborného panelu Neukvapovat se a podporovat školy a jejich učitele postupně ve 3 vlnách Různorodé školy – školy z různých krajů ČR, školy různě velké v různě velkých obcích, školy v sociálně problematických podmínkách Motivace ředitelů škol se orientovat na gramotnosti jako důležitý předpoklad k tomu, co bude projekt ve spolupráci s vybranými školami dlouhodobě podnikat. Zástupci a zástupkyně projektů na podporu rozvoje ČG financovaných OP VVV Zástupci škol, nevládních iniciativ a partnerství/komunit zabývajících se podporou žákovské gramotnosti a knihoven Tým odborných pracovníků PPUČ a dalších systémových projektů OP VVV

Jednání panelu Vize Cílová skupina Program

zaujmout, angažovat cílovou skupinu k trvalé spolupráci Cílem jednání je: zaujmout, angažovat cílovou skupinu k trvalé spolupráci získat informace o tom, co cílová skupina k rozvoji ČG realizuje a jak smýšlí získat informace, za jakých okolností bude cílová skupina považovat svou účast v panelu za smysluplnou zahájit detailní studie týkající se pojetí či vize a koncepce ČG, a tak podpořit realizaci vize Odkazování na jednoduchý formulář na nezávazné projevení zájmu se zapojit - Nejvíce škol z Ústeckého kraje

Angažování ostatních, udržení tahu na branku: respektovat a reflektovat různé zájmy (učitelé v praxi, vzdělavatelé učitelů, ředitelé, zřizovatelé…) navazovat na hotové nevytvářet vytvořené propojit stát a nestátní sféru, pomáhat koordinaci postupů a prioritizaci ovlivňovat v pozitivním smyslu inspekční činnost, kvalitu DVPP a obecně podporovat učení se učitelů jednání dobře připravit s ohledem na cílovou skupinu a dílčí cíle; včas zasílat podklady setkávání primárně prezenční, participativní metody práce

Rozvinutí vize – konkrétní postupy a důkazy učení: efektivními se jeví postupy zařazované pravidelně, dlouhodobě, s jasným cílem hodnotitelným v jednání či výkonu žáků: dílny, čtení, čtenářské kluby, systematické zařazování metod RWCT, čtení pro nečtenáře obsahují společný prvek: dlouhou fázi tichého čtení doplněného aktivitami před a po čtení odborníci panelu zahrnují neoddělitelně do rozvoje gramotnosti psaní a čtení objevily se ale i postupy více angažující jen žáky (sebehodnotící MUP), popř. jen pro učitele (referenční rámec)

Děkuji za pozornost! Petr Koubek ve spoluprácí s jádrem OP petr.koubek@nuv.cz