Abiotické podmínky života.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
Advertisements

 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : únor 2012  Název :VY_52_INOVACE_5.2.3.
Bakterie. Jsou jednobuněčné organismy Stavba buňky bakterií – nakresli a popiš str. 30.
Pouště a polopouště.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
HYDROSFÉRA VY_32_Inovace_11 TR-1 Mgr.Ivana Trčková ZŠ a MŠ Nedašov.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EK02 Název školy Církevní střední odborná škola Bojkovice Husova 537, Bojkovice
Sféry Země ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar. Sféra = vrstva, „obal“ Země Atmosféra – plynný obal Biosféra – živá hmota na Zemi Hydrosféra – vodní vrstva.
Atmosféra 6. ročník. Motivující otázky Co je to atmosféra plynný obal Země Význam atmosféry umožňuje život na Zemi Vrstvy atmosféry Troposféra – Stratosféra.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
VZDUCH. Plynný obal Země se nazývá ATMOSFÉRA. Směs látek tvořících atmosféru je vzduch. SLOŽENÍ VZDUCHU: 21% kyslík 78% dusík 1% ostatní plyny (oxid uhličitý,
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_12_JF
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní
Název školy: Základní škola T. G
VODA ŽIVOTADÁRNÁ KAPALINA.
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Vlastnosti plynů.
Téma: Světlo Vypracoval: Bohumil Baroch
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Půda – minerální látky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Jméno autora výukového materiálu
Vzduch – abiotický faktor
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_09_ Přírodověda pro 4. ročník
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Koloběh dusíku VY_32_INOVACE_23_449
Teplo.
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
Autor: Stejskalová Hana
Neživá příroda vzduch a voda.
Biosféra sféra s vhodnými podmínkami pro život na Zemi
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a
8. Základní ekologické pojmy, organismus a prostředí
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Země a život, vývoj života
ŠABLONA III/2 ŽIVOČICHOVÉ Mgr
Tvoří pedosféru, studuje ji pedologie
Atmosféra Země.
Les Porost dřevin v němž je vyvinuto stromové patro a stromy dosahují výšky alespoň 5 m a zápoj korun je 25 % Složitý ekosystém tvořený: Fytocenózou =
Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Vlastnosti plynů.
VY_52_INOVACE_41_Hydrosféra-učební text
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Neživá příroda - vzduch
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Podmínky života v přírodě
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
VY_32_INOVACE_
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
EKOLOGIE.
Pedologie = půdoznalství
13 BIOSFÉRA.
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
Lidské svaly a kůže ČLOVĚK.
VY_32_INOVACE_ZE6-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
8. HYDROSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
12. Skleníkový jev, ozónová vrstva
Transkript prezentace:

Abiotické podmínky života

Abiotické podmínky Abiotické= složky neživé přírody: • SLUNEČNÍ ZÁŘENÍ • TEPLO • VZDUCH • VODA • PŮDA

Sluneční záření Zdroj : Energie Světla Tepla Sluneční záření pronikající k zemskému povrchu má rozmezí 290 – 5000nm

Sluneční spektrum

Vliv slunečního záření Vliv světla na rostliny: Zdroj energie Kvetení rostlin Pohyby rostlin Vliv světla na živočichy – Orientace zrakem – Migrace – Tvorba pigmentu – Denní aktivita

Teplo Zdroj tepla – sluneční záření – Teplotní optimum většiny organismů • 15 - 30˚C • Existují extrémy – některé druhy bakterií jsou schopny přežívat teplotách -190˚C až 100˚C

Vliv tepla na živočichy Studenokrevní – nízká teplota – •nízká tělesná aktivita – vyšší teplota – •vyšší aktivita, pohyb, lov, příjem potravy Teplokrevní Udržují svou tělesnou teplotu nezávisle na okolí – Mají schopnost termoregulace

Ovzduší Význam vzduchu •Proudění • Orientace-zachycení pachů •Opylení Ve vzduchu se hromadí škodliviny •Oxidy síry,ozón,oxidy dusíku,prach….. •Ohrožují zdraví a život organismů

Složení atmosféry Fialová-N2 (dusík) Žlutá-Vzácné plyny Modrá-O2 (kyslík)

Voda •Brakické vody=Přechod mezi sladkou a slanou vodou • Na Zemi se vyskytuje ve 3 skupenstvích • Plynné • Kapalné • Pevné •Mořská voda •78 % zemského povrchu •Sladká voda •2% zemského povrchu

Koloběh vody

Půda PEDOSFÉRA- Vzniká zvětrávání m hornin a činností organismů •EDAFON – Soubor všech organismů žijících v půdě Řasy,sinice,prvoci,žížaly,hmyz Je zdrojem většiny minerálních látek •Rostlinám umožňuje upevnění na stanovišti •Živočichům poskytuje úkryt

Půdni horizont

The End