Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/13 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Advertisements

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Hranoly Jaký je objem stanu? Kolik materiálu se spotřebuje na sloup?
Jehlan Matematické dovednosti. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníBřezen 2013 Ročník: 9. Tematická oblast:Matematická gramotnost.
OPAKOVÁNÍ NA PÍSEMNOU PRÁCI Funkce Tělesa. Funkce 1. Lineární rovnicí vyjádři závislost: a) Obvodu rovnostranného trojúhelníku (y) na délce jeho strany.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín VY_32_INOVACE_M_11 Obrázkové řady, logika Zpracovala: Mgr. Květoslava Štikovcová Číslo.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Závěrečné opakování – 6. ročník 4,6 63,056 13, ,86 VY_42_INOVACE_19_01.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tělesa –Válec Číslo.
Druháci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Základní škola Čelákovice
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Obsahy rovinných útvarů
Matematika a její aplikace - geometrie pro 1.stupeň.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Závěrečné opakování 7. ročník VY_42_INOVACE_35_01.
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
těleso skládající se z jedné kruhové podstavy a pláště
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Množiny bodů dané vlastnosti
Známe-li délku úhlopříčky.
Popis kvádru:. Popis kvádru: Vlastnosti kvádru: Kvádr má 8 stěn. Kvádr má 8 vrcholů. Kvádr má 12 hran. Kvádr má 1 dolní podstavu. Kvádr má 1 horní.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
EU_42_sada 1_28_M_Měření 1_Lich
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Jehlan těleso skládající se z jedné podstavy, která má tvar mnohoúhelníku a pláště.
Stopy roviny (Mongeovo promítání)
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –čtyřboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
Trojúhelníky Názvosloví Obvod Rozdělení Obsah Výšky v trojúhelníku
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhlopříčky) Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Výukový materiál pro 9.ročník
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
MATEMATIKA Objem a povrch jehlanu 2.
Čtyřúhelníky názvosloví rozdělení úhly úhlopříčky osová souměrnost
VY_32_INOVACE_Sib_II_14 Geometrie první pololetí
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_GEOMETRICKA_TELESA Název materiálu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Středově souměrné útvary
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Množiny bodů v rovině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Čtverec, obdélník NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_290_Čtverec, obdélník.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
MATEMATIKA PRO 1. ROČNÍK Geometrické tvary
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_M_60

Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Předmět: Matematika Stupeň vzdělávání: 1. stupeň ZŠ Ročník: 5. Datum vytvoření: 20. 6. 2013 Anotace: Definice a tvrzení – geometrie Klíčová slova: Najdi chybné slovo a oprav větu tak, aby byla pravdivá. Autor: Mgr. Marta Papežová

A - Rovinné geometrické útvary 1. Čtverec je rovinný útvar, jehož protilehlé strany jsou na sebe kolmé. 2. Čtverec je rovinný útvar, který má čtyři strany a tři vrcholy. 3. Čtverec je rovinný útvar, jehož každé dvě sousední strany jsou různě dlouhé. 4. Čtverec není rovinný geometrický útvar. 5. Obdélník má 5 stran. 6. Protilehlé strany obdélníku nejsou rovnoběžné. 7. Je dán obdélník ABCD, se stranami a = 5 cm, b = 9 cm. Úhlopříčky tohoto obdélníku jsou na sebe kolmé 8. Pro úhlopříčky všech obdélníků platí, že jsou na sebe kolmé. 9. Vzdálenost od středu kružnice na kružnici se nazývá průměr kružnice a značí se r. 10. Kružnice k se středem S má poloměr r = 72 mm. Průměr d této kružnice = 144 cm 11. Vrcholy trojúhelníku značíme malými písmeny. 12. Rozlišujeme rovnostranné, různostranné, rovnoramenné a tupoúhlé trojúhelníky.

B - Prostorové geometrické útvary 1. Krychle je trojrozměrné geometrické těleso, jehož stěny se skládají ze šesti různých čtverců. 2. Krychle má 6 stěn, 8 hran a 8 vrcholů. 3. Krychle je rovinný geometrický útvar. 4. Obsah pláště krychle se nepočítá podle vzorce S = (a. a) . 6 5. Kvádr má 6 stěn, které jsou tvořeny pěti obdélníky. 6. Kvádr má různý počet vrcholů než krychle. 7. Krychle i kvádr mají dvanáct hran a dvanáct vrcholů. 8. Sousední stěny krychle i kvádru nejsou na sebe kolmé 9. Trojboký jehlan má jednu podstavu a tři stěny ve tvaru čtverce. 10. Čtyřboký jehlan má dvě podstavy. 11. Krychle, kvádr a koule jsou dvojrozměrné geometrické útvary 12. Hrací kostka je ve tvaru kvádru. Řešení si můžeš zkontrolovat na následující straně:

A: Kolmé – rovnoběžné Tři – čtyři Různě – stejně Není – je 5 stran – 4 strany Nejsou – jsou Jsou – nejsou Průměr – poloměr Cm – mm Malými – velkými Tupoúhlé - pravoúhlé B: Různých – stejných 8 vrcholů – 12 vrcholů Je – není Nepočítá – počítá Pěti – šesti Různý – stejný Dvanáct – osm Nejsou – jsou Čtverce – trojúhelníku Dvě – jednu Dvojrozměrné – trojrozměrné Kvádru - krychle Použité zdroje: vlastní, aplikace programu Microsoft PowerPoint