Vhled do role uvádějícího učitele

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nízkoprahový klub BAN! Chválit a povzbuzovat dítě je stokrát účinnější než hrozit a trestat. Orison Swett Marden.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Předškolní vzdělávání.  1870 – 1952  italská pedagožka a lékařka (první žena v Itálii)  své myšlenky šířila i v jiných zemích (Švýcarsko, USA, Španělsko,
1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Ekonomika Operativní a zpětný leasing 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_02.
BIBLE Proč a jak číst Bibli. Biblická NEJ Nejrozšířenější kniha Nejdražší tištěná kniha vůbec Vůbec první tištěná kniha Přeložena do …. jazyků či nářečí.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E Mladší školní věk.
Zpětná vazba učiteli. Je potřeba dopřát učitelům pravidelnou, cílenou a formativní zpětnou vazbu.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Dobrovolnické centrum 1. Základní údaje Dobrovolnické centrum Oblastní nemocnice Příbram, a.s., vzniklo 1. prosince V centru máme v průměru kolem.
Projekt: Škola pro život Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02-informatika 8. třída_021 Základní škola: Základní škola.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Jak se UČIT K MATURITĚ? Motivace, koncentrace, paměť.
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_01
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Doporučený vzor individuální prezentace
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
PŘÍPRAVA NA TLUMOČENÍ Ina Maertens Mladý Jeroným 2017
Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky Jaké formy CLILu? Tento projekt je spolufinancován z Evropského.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Od skupiny ke kooperaci
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
VY_32_INOVACE_103_Fyzika_zvuk_II
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Financování přímých NIV
Hodnocení poruch hlasu handicapovým testem
Jaroslav Seifert NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha
Pedagogika II Lekce 2: Alternativní školství
Občanská výchova a svět práce - 9. ročník Milan Šimek
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Informační a komunikační technologie
Gymnasium Jižní Město Praha
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
2. ROČNÍK KONFERENCE K RODINNÉ POLITICE MĚSTA OLOMOUCE,
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_14_Teplota a čas
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_TRIDENI_OVOCE Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Vytváření „katalogu PO“ v konkrétní škole
Územní studie krajiny ORP Znojmo
Jsou v životěchvíle , kdy nám přítomnost druhého velmi chybí, a stále by jsme jej chtěli mít při sobě.
Exkurze žáků sedmých ročníků ZŠ Školní 1480, Chomutov Projekt LABORA
Mentoring jako forma profesní podpory začínajícího učitele
Podpora supervizorů a lektorů zajišťující odbornou praxi studentů FZS TUL ve zdravotnických zařízeních Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 2: Diverzifikace.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
ADAPTACE NA ŽIVOT VE ŠKOLE
Příprava pilotáže 46 žáků ve třídách ZŠS (11 žáků v přípravném stupni ZŠS-autisté) 5 učitelů 5 dalších pedagogických pracovníků na tvorbě pracovali: 4.
Naučil jsem se....
První český medicínský portál
Strategické řízení a plánování
Odkrývání obrázků – poznej místa
10 let KRAJIN ČEŠTINY a společného setkávání v DZS
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Vztah k životnímu prostředí
Umím si umýt ruce Samostatně používám ručník Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny Umím používat WC (nepoužívám nočník!) Umím se vysmrkat,
1.B paní učitelky Lenky Vítové
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Vhled do role uvádějícího učitele Hana Hribová

1987 MŠ Slavonice Marie Burkartová

Marie v roli uvádějící učitelky: laskavá, trpělivá, empatická, klidná zkušená seznámila mne se školskou dokumentací objasnila mi organizaci školky nepoučovala mne pokud jsem potřebovala, pomohla mi kdykoliv radou pevná v názorech věřící ale hlavně, měla ráda svou práci, brala ji jako poslání…

šatna ředitelna sborovna třída

Když si nebudete vědět rady, zeptejte se ! ?

2008/ 2009 Vhled do mé role: dobrovolně přijmout svou roli ideální stav – být spolu( párová výuka) vymezit si čas na společné konzultace důležité – sdílení být nápomocná při řešení problémů naslouchat důvěřovat

Kristýna:

Důležité na začátku: s kolegy se seznamuji postupně zorientovat se v novém prostředí s kolegy se seznamuji postupně získám jistotu, že se mohu s čímkoliv obrátit na svého uvádějícího učitele obavy, zda vše zvládnu, jsou přirozené zjištění, že veškerá školní dokumentace se za první týden opravdu nestihne, je osvobozující

2017 Jenom role uvádějícího učitele nestačí, je v dobrém slova smyslu povýšena na roli mentora – se svými pravidly, strukturou setkávání (časovým harmonogramem), pomocníkem pro stanovení cílů pro vlastní profesní růst začínajících učitelů.

Pomoz mi, abych to dokázal sám. Maria Montessori

Děkuji za pozornost.

Zdroje: Použité snímky jsou ze soukromého archivu a z commons. wikimedia.org