Vhled do role uvádějícího učitele Hana Hribová
1987 MŠ Slavonice Marie Burkartová
Marie v roli uvádějící učitelky: laskavá, trpělivá, empatická, klidná zkušená seznámila mne se školskou dokumentací objasnila mi organizaci školky nepoučovala mne pokud jsem potřebovala, pomohla mi kdykoliv radou pevná v názorech věřící ale hlavně, měla ráda svou práci, brala ji jako poslání…
šatna ředitelna sborovna třída
Když si nebudete vědět rady, zeptejte se ! ?
2008/ 2009 Vhled do mé role: dobrovolně přijmout svou roli ideální stav – být spolu( párová výuka) vymezit si čas na společné konzultace důležité – sdílení být nápomocná při řešení problémů naslouchat důvěřovat
Kristýna:
Důležité na začátku: s kolegy se seznamuji postupně zorientovat se v novém prostředí s kolegy se seznamuji postupně získám jistotu, že se mohu s čímkoliv obrátit na svého uvádějícího učitele obavy, zda vše zvládnu, jsou přirozené zjištění, že veškerá školní dokumentace se za první týden opravdu nestihne, je osvobozující
2017 Jenom role uvádějícího učitele nestačí, je v dobrém slova smyslu povýšena na roli mentora – se svými pravidly, strukturou setkávání (časovým harmonogramem), pomocníkem pro stanovení cílů pro vlastní profesní růst začínajících učitelů.
Pomoz mi, abych to dokázal sám. Maria Montessori
Děkuji za pozornost.
Zdroje: Použité snímky jsou ze soukromého archivu a z commons. wikimedia.org