Ekonomika malých a středních podniků

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Projektové řízení Modul č.1.
Procesy Informační proces
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
OPERATIVNÍ CONTROLLING PERMANENTNÍ ZAJIŠTĚNÍ likvidity rentability tržní hodnoty firmy.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Evropský sociální fond
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Předmět: Řízení podniku 1
Koncepce marketingového řízení
Marketingové prostředí
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
1.Obsah marketingového řízení
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
1. Úvod do problematiky Pojmy a definice Podnik v dynamickém prostředí
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
VIII. Jarní konference energetických manažerů Poděbrady, 10. Března 2004 Trendy v energetickém managementu v ČR a EU Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. ředitel.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Projekt: Praktický průvodce ekonomikou aneb My se trhu nebojíme! Reg. č.: CZ.1.07/1.1.34/ Nové trendy v investování.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
MARKETING Přednáška P
Strategie regionu, obce
Osobní management – modul č.4
Katedra řízení podniku
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Ing. Veronika Dostálková MBA
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 3: Střednědobé (taktické) plánování jako nástroj realizace podnikové strategie

Proč plánovat v MSP ____________________________________________________________________ V malých a středních podnicích se často setkáváme s rezervovaným přístupem k plánování. Důraz je kladen především na intuici. Řídit podnik bez plánování není ekonomicky efektivní.

Řídit a neplánovat = řídit polovičatě _________________________________________________________________________________ Řízení má následující charakteristické rysy: Procesy řízení jsou protikladem dezorganizujících procesů. Zabezpečují stabilitu podniku, udržují jeho dynamickou rovnováhu s prostředím a umožňují podnik zdokonalovat. Řízení je možno charakterizovat jako uvádění podniku do souladu s objektivní realitou, která působí v daném prostředí. Řízení předpokládá nepřetržitý koloběh i formací (údajů o okolí podniku, o vnitřním stavu podniku) a to jak mezi podnikem a okolím, tak mezi jednotlivými útvary podniku. Nevyhnutelná je i existence zpětné vazby, která tvoří jeden s nejdůležitějších principů řízení. Jde o informace o účincích, vyvolaných různými zásahy řízeného objektu, informace o realizaci nebo nedosáhnutí cíle. Řízení je tedy spojeno s přímými a zpětnými vazbami, tzn. jedná se o uzavřený cyklus řízení. Důležitým rysem řízení je jeho směřování k určitému cíli. Nejvyšším cílem řízení je optimalizace působení podniku, získávání co největšího efektu danými prostředky, nebo minimalizace nákladů na dosažení stanoveného efektu.

Plánovací proces _________________________________________________________________________________ Plánování není ničím jiným, než vyústěním plánovacího procesu, který se skládá z následujících kroků: analýzy situace identifikace problémů stanovení cílů pro řešení problémů určení postupů a prostředků pro zabezpečení stanovených cílů sestavení rozpočtu (a jeho posouzení, a to jak z hlediska ekonomické efektivnosti řešení cílů, tak z hlediska finanční náročnosti zajištění postupů a prostředků pro dosažení cílů) kontrola jako zpětná vazba, zda bylo dosaženo stanovených cílů.

Business Plan _______________________________________________________________________________ Z hlediska strategického hraje střednědobý Podnikatelský plán v řízení podniku nezastupitelnou roli, neboť napomáhá naplňování strategické vize a poslání podniku. Z hlediska střednědobého nám slouží zejména k těmto účelům: napomáhá identifikovat náklady podniku a zdroje jejich financování je nástrojem pro vyhledávání obchodních partnerů (za účelem vytváření sítí) a investorů je prostředkem pro vybudování efektivních dodavatelsko-odběratelských vztahů má význam pro utváření partnerských vztahů s vnějšími i vnitřními zákazníky. Za vnější zákazníky provažujeme spotřebitele / klienty, za vnitřní zákazníky zaměstnance.

Business Plan _______________________________________________________________________________ Struktura Podnikatelského záměru se skládá z několika částí: I. Obecné informace o podniku II. Produkty, výroba a zásobování III. Trh a zákazníci IV. Konkurence V. Marketing VI. Výzkum a vývoj VII. Management podniku VIII. Finance IX. Cíle pro následující tři roky - shrnutí

Business Plan – střednědobé cíle podniku _______________________________________________________________________________ Cíle pro následující tři roky: 1 Obrat a náklady Jak se bude vyvíjet obrat v následujících třech letech? Jaké budou přímé náklady v následujících třech letech? Jaký očekáváte vývoj celkových nákladů? 2 Investice Jaké investice plánujete v následujících třech letech? 3 Marketing Jaké marketingové aktivity uskutečníte v následujících třech letech? Kolik finančních prostředků budete věnovat propagačního mixu?

Business Plan – střednědobé cíle podniku _______________________________________________________________________________ 4 Rozvoj lidských zdrojů Jak se bude vyvíjet počet pracovních míst v následujících třech letech? Jak se změní struktura zaměstnanců z hlediska: Demografického Sociálního Ekonomického Kvalifikačního? 5 Technologie Jaké technologické inovace připravujete v následujících třech letech? Jak budete měřit jejich ekonomickou efektivnost? Jak se změní produktivita práce?