Včely život v úlu Venclová Slávka Chcete se něco o včelách dozvědět?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: prosinec 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Advertisements

ORGANISMY PROVÁZEJÍCÍ ČLOVĚKA BEZOBRATLÍ ŽIVOČICHOVÉ VERONIKA STRAKOVÁ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ Markéta Hanzalová.
Předmět:Přírodověda Ročník:5. Tematický okruh:Rozmanitost přírody Název učiva:Včela medonosná Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem.
Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / PŘEHLED ORGANISMŮ Druh učebního materiálu: PREZENTACE Metodický.
… proč mi moji přátelé stále posílají vtipy, prezentace, zajímavosti, ale bez připsání nějakého slova ??? Tak tady je odpověď. … proč mi moji přátelé.
RISKUJ přírodopis 7 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě7 - 6 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Centrum ekologické výchovy „Aquila“ v Bartošovicích na Moravě.
Včely Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):05/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve čtvrtém a pátém.
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Síťokřídlí a blanokřídlí Hmyz s proměnou dokonalou vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
DELFÍN Martina Malárová a Veronika Vachůnková. POPIS DELFÍNA -Živí se rybami a dalšímy mořskými živočichy, např. korýši a hlavonožci. Spotřebuje jich.
Rádce ŠJ 3 propojuje ND a SK v jeden celek
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_07_12_vyjmenovaná slova
Autor: Mgr. Radana Marelová
Název projektu: Moderní škola
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Včela Medonosná.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Osová a Středová souměrnost v Přírodě
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
BEZOBRATLÍ Tereza Skálová.
Táhni,…ale vrať se! Východočeské muzeum v Pardubicích.
HMYZ S PROMĚNOU DOKONALOU
VY_32_INOVACE_18_Rozmanitost přírody-společenstvo polí
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_34_Prázdninové plány
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Blanokřídlý hmyz v sadech a ovocných zahradách.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Prezentace – výklad učiva
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Jirka Pospíšil, KC NADĚJE Bučovice,
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_129_Hmyz - brouci
Na návštěvě u včelaře.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Včela medonosná.
Les v průběhu roku 2 Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výukový materiál VY_52_INOVACE_18_VČELA MEDONOSNÁ
VČELA MEDONOSNÁ VY_32_INOVACE_B04
Ekosystém louka Živočichové
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
PRO ZÁJEMCE O FOTOGRAFOVÁNÍ
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ.1.Bal.15_Popis Datum: 13.
Vy_32_INOVACE_O4_ŽIVOČICHOVÉ
Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností
Vnější cizopasníci člověka.
Přírodopis – 6.ročník Hmyz křídlatý - Jepice VY_32_INOVACE_
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.33_Hmyz Datum: 3.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
BLANOKŘÍDLÍ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
1. 1.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Prezentace seznamuje žáky se znaky a vybranými zástupci blanokřídlých.
Transkript prezentace:

Včely život v úlu Venclová Slávka Chcete se něco o včelách dozvědět? Ano. Tak se dívej.

Obsah Typy včel Vývoj Podě-kování

Popis včely Co je to včela mami? Sociální, blanokřídlý hmyz opylující rostliny. Hnědo-žlutá barva těla a úzké černé nožičky. Třída: hmyz Insecta Řád: blanokřídlí Hymenoptera Čeleď: včely Apoidea Rod: včela Apis Druh: včela medonosná Apis mellifica Vysvětlíš nám to? Ano dětičky moje. Tady to je.

Typy včel Život ve velkých skupinách nejčastěji v úlech. Jsou tří druhy včel: A jaké jsou typy včel? Královna Neboli matka. Klade vajíčka. Trubci Jsou samečci, kteří oplodňují královnu. Dělnice Starají se o královnu a sbírají pyl. Jsou tři a tady se o nich něco dozvíte.

Vývoj 1.Vajíčko Je bílé podlouhlého tvaru. Naklade ho matka do plástve. 2.Larva Má bílou barvu. Vylíhne se z vajíčka, ale nepodobá se včele. 3.Předkukla Vnější části těla se začínají podobat včele. 4.Kukla Trvá 5-8 dní, kukla se při tom nehýbe. V tom to stádiu se přeměňují orgány. 5.Dospělec Vyléza z buňky po vykousání jejího víčka. A jak se vlastně vyvíjíme? Otakárku přestaň se mě ptát a radši si přečti to co se tady píše.

Zajímavosti Tak já začnu. Vím, že včely tancují. Dělají to, aby upozornily ostatní včely o novém zdroji potravy. Jak to dělají? Bzučí křídly a vrtí zadečkem. Tak a teď vy. Já jsem vám toho řekla už dost. Co víte zajímavého o včelách? To já zase vím, že včely nemají moc dobrý imunitní systém a tím pádem jsou náchylnější k nemocem. A proto jsou velmi čistotné a mají „hygienické návyky“ např. čistící pud a desinfekce propolisem.

Zdroje Z těchto stránek. Mami a odkud jsi čerpala? http://www.vcelistraz.cz/news/historie-vcelarstvi/ https://cs.wikipedia.org/wiki/Včela_medonosná Z těchto stránek. Mami a odkud jsi čerpala? http://med.unas.cz/vcela.php

Poděkování Děkuji vám, že jste si tuto prezentaci prohlédli. A doufám, že se vám líbila. Vytvořila: Slávka Venclová Datum: 29.11.2017