Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Advertisements

Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_CENTRALNI.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Úvod do předmětu Marketing. Osnova výkladu 1.Definice marketingu 2.Základní pojmy 3.Marketingový mix 4.Vývojové etapy marketingu 5.Shrnutí 6.Otázky a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_1 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.11 Ročník1. ročník.
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Dokument KAP MSK - obsah
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Autor: Ing. Alice Horáčková
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Společenská odpovědnost ve školství
Základní formy prodeje
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Techniky práce s mentálně postiženými
Mezinárodní hotelnictví
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
Odměňování zaměstnanců
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Ing. Veronika Dostálková MBA
TRŽNÍ EKONOMIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zuzana Sýbková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_DANĚ.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Organizace práce na prodejně
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Digitální učební materiál
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Transkript prezentace:

Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, 360 09 Karlovy Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_07_MARKETING2_S.P Číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.1077 Tematická oblast : EKONOMIKA Datum tvorby: 7.9.2013 Datum ověření: 3.10.2013 Klíčové slovo: obsah, marketingový mix Anotace/ nebo metodický list: Prezentace je určena pro žáky 1.ročníku oboru podnikání, slouží k výkladu a procvičování dané látky. Žáci se seznámí s výukovým materiálem na téma obsah marketingu a  marketingová P.

Marketing II. Obsah marketingu

Obsah marketingu základem správného marketingového rozhodnutí je poznání a uspokojení potřeb zákazníka na základě toho připraví správnou kombinaci marketingového mixu tzv. „P“

Marketingová „P“ product – výrobek, služba price – cena placement – umístění promotion – propagace packett – obal people – lidé

Produkt

Cena částka za produkt vyjádřená penězi je dána vztahem nabídky a poptávky podniky ji stanovují různými metodami - podle nákladů, podle konkurence, podle poptávky, podle vnímání zákazníkem… podnik chce dosáhnout zisku, tržního podílu, chce vrátit investice, zvyšovat kvalitu, aj.

Umístění produktu rozhodnutí komu, kde a kdy se bude produkt prodávat volba správné distribuční sítě – např. jakou formu prodeje podnik zvolí – samoobsluha, volný výběr, obsluha, internetový prodej, prodejní automaty, aj.

Propagace je komunikace se zákazníkem prostřednictvím specifických nástrojů je přenos informací o vzniku výrobku, jeho vlastnostech, ceně, místě prodeje, aj. nástroje - reklama, podpora prodeje, publicita, přímý marketing, osobní prodej, aj.

Obal je němým prodavačem plní různé funkce – uzavírá výrobek, propaguje, informuje, má logistický význam, dá se znovu použít, má být ekonomický i ekologický, aj.

Ukázka obalu

Lidé podnik zaměstnává lidi, kteří jsou sami marketingovým nástrojem – jejich chování, vzhled, znalosti, zkušenosti, aj.

Prostředí marketingu vnitřní – podnikové prostředí, kdy je nutná spolupráce všech oddělení podniku M má v podniku 3 funkce: 1) komunikační 2) koordinační 3) analytická

vnější – cílem podniku je uspokojovat potřeby zákazníků, podnik musí poznat své okolí a jeho vlivy: 1) konkurenci 2) partnerské podniky 3) zákazníky 4) ekonomické vlivy 5) demografické vlivy

zájmové skup., zaměstnanci, široká veřejnost 6) veřejnost - místní komunita, média, zájmové skup., zaměstnanci, široká veřejnost 7) přírodní prostředí a dostupnost zdrojů 8) technologie, jejich úroveň a vývoj 9) politická situace 10) kulturní a sociální prostředí

Zdroje Citace Vlastní archiv autorky SVĚTLÍK, Jaroslav. MARKETING, cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994, www.regionalni-znacky.cz www.top-obaly.cz