MARKETING V CESTOVNÍM RUCHU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
REKLAMA a její klady a zápory. Co je to REKLAMA ? Placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, obchodní značky nebo myšlenky. Slovo reklama vzniklo.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Zahraniční obchod Vývozní operace. Obsah výkladu 1. Vývozní operace 2. Příprava vývozní operace 1. Průzkum trhu 2. Získávání zákazníků 3. Předběžná kalkulace.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Úvod do předmětu Marketing. Osnova výkladu 1.Definice marketingu 2.Základní pojmy 3.Marketingový mix 4.Vývojové etapy marketingu 5.Shrnutí 6.Otázky a.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
PSYCHOLOGIE PRODEJE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
4 Marketingové prostředí Mikroprostředí Makroprostředí.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Zavádění nového produktu na trh
Marketing 6 Nástroje propagace.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zkušenosti s implementací vybraných požadavků ISO 9001:2015
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Inovace a regionální rozvoj
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Analýza trhu biopotravin
Společenská odpovědnost ve školství
Situační analýzy prostředí – v konečném sestavení SWOT
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Marketing, reklama a sponzoring ve sportu
Mezinárodní hotelnictví
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Komunikace se zákazníky ve vybraném podniku Autor práce: Zuzana.
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
RIZIKO.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
VÝVOJ, ORGANIZACE A TRH CESTOVNÍHO RUCHU
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Marketing a management 2. ročník
RIZIKO.
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
SWOT ANALÝZA Ilina Gajdardjiska.
Prodeji produktu nebo služby
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

MARKETING V CESTOVNÍM RUCHU Mgr. Jan Charousek Liberec 2014

Podstata marketingu a jeho význam v cestovním ruchu Marketing – podnikatelská filozofie, zaměřená na poznání, ovlivnění a maximální uspokojení potřeb zákazníků (v současné době existuje asi 50 různých definic marketingu). Marketing v CR není výhradní činností jedné organizace, mezi organizacemi existuje mnoho příležitostí ke spolupráci. Vzhledem k silné konkurenci na trhu CR se firmy musí snažit o udržení svých zákazníků. Spokojený zákazník nachází správný produkt, ve správný čas, na správném místě, za správnou cenu.

Vlastnosti služeb výrazně ovlivňují nástroje marketingu. Marketing cestovního ruchu je aplikovaným marketingem služeb a má tedy svá specifika, vycházející ze specifických vlastností služeb. Specifika služeb: nehmotnost, neoddělitelnost, proměnlivost, různorodost, pomíjivost. Vlastnosti služeb výrazně ovlivňují nástroje marketingu.

Marketing cestovního ruchu je uplatňován v různých sektorech turistického průmyslu a jeho předmětem mohou být různé objekty: cestovní kanceláře, ubytovací zařízení, stravovací zařízení, dopravní společnosti, celé destinace.

Pro úspěšnost destinace na trhu cestovního ruchu je třeba identifikovat vlastní nabídku: produkt, potencionální návštěvníky, cílový trh, ohrožení a příležitosti na trhu, způsob motivace potencionálních návštěvníků k návštěvě destinace. Proto je nutné najít odpovědi na základní otázky: 1) Kde jsme nyní? (Jaké jsou silné a slabé stránky hlavních konkurentů? Kdo jsou naši klienti, co si o nás myslí? Jaká je charakteristika a velikost nových cílových trhů?)

2) Kde bychom chtěli být? (Jak je trh segmentován? Které tržní segmenty jsou pro nás vhodné? Na které cílové skupiny se zacílit?) 3) Jak se tam dostaneme? (Jak účinný bude marketingový mix? Jak účinné budou různé přístupy k umisťování na trhu?) 4) Jak zjistíme, že se tam dostaneme? (Jsou zvolené přístupy k umisťování na trhu funkční z hlediska plánu?) 5) Jak zjistíme, že jsme se tam dostali? (Jsou výsledky marketingového plánu v souladu s plánovanými cíli?)

SWOT ANALÝZA Je metoda, jejíž pomocí lze identifikovat: silné stránky, slabé stránky, příležitosti, hrozby. Výsledkem může být například změna priorit v řízení a vykonávání činností, změna strategie, zdokonalení procesů. Uveďte příklady silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb Centra Babylon Liberec.

Segmentace v cestovním ruchu Segmentace trhu znamená rozčlenění trhu na různé skupiny spotřebitelů, které vyžadují rozdílné produkty či rozdílný marketingový přístup. Jednotlivé skupiny jsou uvnitř relativně homogenní (stejnorodé), ale mezi sebou navzájem zřetelně heterogenní (různorodé). Segmentace je významným nástrojem pro provádění cíleného marketingu.

Segment je skupina zákazníků, kteří mají své specifické požadavky. Cílem segmentace je porozumění potřebám a přáním vybraných skupin zákazníků. Segment je skupina zákazníků, kteří mají své specifické požadavky. Výhody segmentace: uspokojení potřeb, efektivnější stimulace, přizpůsobení výrobku zákazníkovi, konkurenční výhody.

Kritéria segmentace trhu Geografická - členění trhu na různé geografické jednotky – např. státy, regiony, města. Demografická - členění trhu na základě věkových skupin, pohlaví, velikosti rodiny, příjmu, povolání, vzdělání, apod. Psychografická - členění trhu na základě zařazení spotřebitelů do sociálních vrstev. Psychologická - členění trhu na základě znaků osobnosti, chování spotřebitele.

Marketingové nástroje v CR K dosažení marketingových cílů se využívá kombinace různých nástrojů, které jsou označovány jako marketingový mix nebo jako „4P“, v cestovním ruchu rozšířené někdy až na „8P“. 1) PRODUKT Vše, co je nabízeno na trhu CR a má schopnost uspokojit potřeby návštěvníků a vytvořit tak komplexní soubor zážitků. Jedná se především o soubor služeb, které produkuje a nabízí cílové místo (primární nabídka) a podniky a instituce CR (sekundární nabídka).

2) CENA Je nástrojem, který velmi účinně působí na zákazníky. Volba efektivní cenové strategie je důležitá pro vnímání hodnoty a kvality služeb zákazníkem. Neměla by být nepřiměřeně nízká, aby nevzbuzovala pochybnosti o kvalitě služeb. Měla by pokrýt náklady a vytvořit přiměřený zisk. Měla by pružně reagovat na spotřebitelskou poptávku. Cenou lze působit na psychiku zákazníka. Jaké typy slev znáte u zájezdů? (Řešení: last moment, first moment, mimosezónní, 55+, skupinové, pro stálé zákazníky... http://www.slever.cz/cestovani?utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=s_g_obecna_pobyty

3) DISTRIBUCE Představuje volbu způsobu, jak se produkt dostane k zákazníkovi. 4) PROPAGACE (komunikace se zákazníkem) Smyslem je informovat potencionální zákazníky a přesvědčit je k nákupu určitého produktu. Základním požadavkem na propagaci je, aby byla účinná a efektivní. Zahrnuje: reklamu (rozhlas, televize, katalogy, letáky, prospekty,…), podporu prodeje, public relations.

5) LIDÉ Jsou nezastupitelnou složkou marketingového působení v cestovním ruchu. Účastní se přímo při prodeji a poskytování služeb cestovního ruchu, nelze je nahradit žádným technickým prostředkem. Lidský faktor má na úspěšnost prodeje silný vliv. 6) SPOLUPRÁCE Musí existovat proto, že výsledný produkt cestovního ruchu vzniká součinností lidí a organizací a zákazník ho vnímá jako celek.

7) SESTAVOVÁNÍ BALÍČKŮ Je vytváření souboru vzájemně se doplňujících služeb, které jsou prodávány za jednotnou cenu. http://www.swisshouse.cz/639-wellness-relax-balicek 8) PROGRAMOVÁNÍ Pro uvedené „balíčky“ služeb je nutné vytvořit obsahovou náplň a zvýšit tím jejich přitažlivost.

A jsme u konce ;)