Korporátní identita Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97
Korporátní identita řeší jednotný vizuální styl, pod kterým daná firma vystupuje. Zahrnuje grafické prvky, mezi které patří charakteristický logotyp společnosti, firemní barvy, písmo a obrazový doprovod. Díky propracované korporátní identitě působíte odlišně a upozorníte na sebe. Na trhu působíte jako suverén v daném odvětví.
Logotyp Nejviditelnější a nejnápadnější znak firemního vzhledu. Slouží k odlišení od konkurence a k prezentaci firemních hodnot. Zřetelně a jasně vypovídá o kvalitě značky. Aby správně plnilo svou funkci, musí být snadno zapamatovatelné a jednoznačné. Jdete s kůží na trh, pozor na vtipálky, kteří rádi doplňují a dokreslují
Barevné prostředí Zvýrazňuje firemní styl Je složené z primárních a sekundárních barev Neřídí se módními trendy ani osobním vkusem Barvy přenášejí náladu a emoce lépe než jakékoli jiné prvky grafického designu
Písmo je další výrazný vizuální prvek, který odlišuje značku od její konkurence. Je jedním ze čtyř kamenů firemního designu. Musí být vhodné pro použití v médiích, i pro fungování v mezinárodním prostředí. Návrh fontu a jeho integrace s různorodým počítačovým prostředím vyžaduje nejen kreativitu, ale také technické zkušenosti.
Ilustrace Obrázky přenášejí a zprostředkují svět zkušeností efektivněji než slova. Vizuální formou vyjadřují firemní poslání ve všech komunikačních médiích. Doplňují a kompletují používaný vizuální styl.
Doporučuji zpracování v tištěné i elektronické podobě. Grafický manuál Slouží pro správnou aplikaci vizuálního stylu firmy do praxe. Z manuálu vychází veškerá vizuální komunikace jak navenek, tak dovnitř společnosti. Vedle čtyř základních pilířů firemního designu rozpracovává co nejpodrobněji grafické formáty, specifikuje barevná schémata a řeší návrhy tiskovin, obalů a propagačních materiálů. Doporučuji zpracování v tištěné i elektronické podobě.
Grafický návrh Jak řekl známý marketingový konzultant Steve Rivkin, “jádrem dnešního úspěšného marketingu je diferenciace“, umění odlišit se. A právě vhodný grafický návrh může být jedním z dobrých nástrojů. Zhotovení grafického návrhu vyžaduje vedle kreativity i další rozsáhlé znalosti a zkušenosti. Podrobným a pečlivým zpracováním detailů a jejich uveřejnění v manuálu předejdete nepříjemným překvapením ze strany uživatelů.
Kontrolní úkoly Vyhledejte příklady logotypů, popište jejich klady a zápory. Zvolte harmonickou trojici barev a specifikujte barevný model pro různá média.