DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_18_.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_14_CANADA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_3_FIG_01_HEALTH.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_BI_KOD_28_ABIOTICKE_FAKTORY_VLIV_PU.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_ZV_1_5E_NEC_06_FOBIE.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_Z_3E_KOV_07_PODNEBI.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Slovní úlohy - Vennovy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ZV_3_KRE_19_SPRAVNI_PRAVO.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Regenerační přípravky I.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název projektu: Moderní škola
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Digitální učební materiál
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Psychopatologie – základní psychické funkce Češková E.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
HODINY - poznej stejný čas, velikost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_ZV_1_5E_NEC_12_PORUCHY_MYSLENI Autor Mgr. Lenka Nečilová Tematický okruh Základy společenských věd – Psychohygiena, psychopatologie Ročník 1. a KVINTA Datum tvorby 14.2.2014 Anotace Prezentace seznamuje studenty s definicí a předmětem oboru, jeho terminologií, principy. Stručně shrnuje možnosti léčby duševních nemocí. Metodický pokyn Např.: prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Možnosti využití: promítání, práce jednotlivců nebo dvojic u PC, vytištění pracovního listu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

http://commons. wikimedia http://commons.wikimedia.org/wiki/File:AUGUST_RODIN_O_pensador_%28vista_frontal%29.png Myšlení

Myšlení nejvyšší forma poznávání je spojeno s řečí

Poruchy myšlení poruchy dynamiky myšlení dochází ke změně rychlosti myšlenkových procesů Rozlišujeme myšlenkový útlum – zpomalení myšlenkový trysk – zrychlení

Poruchy myšlení poruchy struktury myšlení ulpívavé myšlení – stereotypně setrvává u jednoho slova, představy nevýpravné myšlení - zůstává u jedné myšlenky či představy, nerozvíjí ji zabíhavé myšlení – odbočuje do detailů, nepodstatných podrobností

Poruchy myšlení poruchy struktury myšlení paralogické myšlení – ztráta logických vazeb, vytváření nových logických celků inkoherentní myšlení – postrádá logické vazby, narušená je i forma (nesmyslná slova, věty) obsedantní myšlení – neodbytně se vracejí a vnucují určité myšlenky, nelze je potlačit

Poruchy myšlení poruchy struktury myšlení katatymní myšlení – ovlivněné emocemi autistické myšlení – izolované od okolního světa, subjektivní představy a fantazie nahrazují realitu pseudofilozofování – rozvíjení neplodných úvah http://commons.wikimedia.org/wiki/File:World-autism-awareness-day.jpg

Poruchy myšlení poruchy struktury myšlení symbolické myšlení – užívání nesrozumitelných symbolů a významů paranoidní myšlení – vztahuje vše na vlastní osobu, neutrální situace jsou vnímány podezřívavě

Poruchy myšlení 3. poruchy obsahu myšlení chorobně vzniklá, nepodložená přesvědčení, které neodpovídá realitě – tzv. bludy http://commons.wikimedia.org/wiki/File:PF-paranoia.jpg

Poruchy myšlení 3. poruchy obsahu myšlení – bludy – dělení podle vzniku a trvání bludy primární – nesouvisí s náladou, vznikají v závislosti na mylné interpretaci bludy sekundární – odvozeny od poruchy nálady bludy tranzitorní – objevují se přechodně, časem vymizí bludy kontinuální – přetrvávají se a vyvíjí

Poruchy myšlení 3. poruchy obsahu myšlení – bludy – dělení podle obsahu bludů depresivní bludy - podceňující sebe sama, sebeobviňující, hypochondrické… expanzivní - přeceňující vlastní význam, přesvědčení o vlastních mimořádných schopnostech, původu, vzhledu, vlastních převratných objevech… paranoidní bludy - vždy obsahují chorobnou podezřívavost a vztahovačnost k vlastní osobě (např. prezekuční –přesvědčení o pronásledování, kverulační -domnělá nespravedlnost atd.)

Zdroje: MIROSLAV OREL. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 179 s. č. 134. ISBN 80-851-2164-6. Duševní poruchy a poruchy chování: mezinárodní klasifikace nemocí - 10. revize : diagnostická kritéria pro výzkum. 1. vyd. Praha: Psychiatrické centrum, 1996, 179 s. Zprávy, č. 134. ISBN 80-851-2164-6. Wikipedia.cz, Wikiskripta http://commons.wikimedia.org/wiki/ Zdroje použitých obrázků citovány přímo v textu Materiál stažen 2.2.2014