Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mezinárodná konferencia o problematike MHD v mestách SR Bojnice, 7. – INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Ing. Jaromír Holec.
Advertisements

█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Novinky a reakce cestujících na nabídku dálkové osobní přepravy v ČR Ing. František Vichta vedoucí oddělení koncepce a rozvoje odboru veřejné dopravy MD.
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Martin Jareš, Ph.D. Odbor dopravy KÚ Středočeského kraje.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Tarifní systémy, Tarify, jízdní doklady Ing.
1 Současný stav veřejné osobní hromadné dopravy v městech ČR a její financování Ing. Miloslav Kulich předseda SDP ČR.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Novelizace předpisu D7/2 k organizování výlukových činností k Lenka Komínová GŘ SŽDC Odbor plánování a koordinace výluk Setkání s dopravci,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Legislativa, finanční zajištění a návaznost ústředních orgánů na řešení problematiky dopravy a dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji –
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Podpora napojení logistických center na železniční dopravu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Autor.
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
Inovace & Železnice Ing. Pavel Surý Generální ředitel
Rozvoj integrovaného dopravního systému DÚK v roce 2017
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje
Aktuální možnosti přímých zahraničních investic v Indii
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Prezentace pro setkání se starosty LK
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Analýza dopravní obslužnosti v Mikroregionu Jindřichohradecko
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Optimalizace materiálového a informačního toku
Integrace VISION a VIS Mail do NS-VIS – VIS Mail fáze II projekt spolufinancovaný z ročního programu Fond pro vnější hranice (FVH)
Jednotný evropský železniční prostor
Téma 11: Finanční plánování
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
hejtman Pardubického kraje
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období Petr.
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
MAŠINKY - bludiště Prostorová orientace.
Zpráva o uplatňování územního plánu
Rychlá železnice, plány a realita
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
České dráhy a požadavky objednatelů
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Rozvoj integrace veřejné dopravy ve Středočeském kraji
Územní plán Liberec.
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Rozvoj moderní železniční infrastruktury
Informace k tezím rekodifikace
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Ministerstvo financí ČR červen 2011
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
Ing. Věra Fuksová, jednatelka společnosti
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Výstavba D35 metodou PPP? Ing. Martin Janeček, Odbor strategie MD
Program rozvoje Rychlých železničních spojení v ČR
Vítáme Vás v Luhačovicích
Aktuální problémy veřejné dopravy a navazující legislativa seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 13. května
Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty
Financování železniční infrastruktury
Systém odměňování výkonu
Nová dopravní koncepce ve Zlínském kraji
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
Vodní autobusy a vodní taxi
Transkript prezentace:

Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra

Zajištění dopravní obsluhy státu dálkovými vlaky osobní dopravy Dopravní obsluha zajištěna formou systému linek se vzájemným systémovým propojením v dopravních uzlech Nutné zohledňovat při návrhu modernizace infrastruktury – snaha o zajištění návazností Systém linek dlouhodobě stabilní v návaznosti na modernizaci dopravní infrastruktury – zřízení expresních linek Praha – České Budějovice (2016) a Praha – Plzeň (2017) Smlouva o zajištění dopravní obsluhy pro většinu linek s dopravcem České dráhy, a. s., linka Plzeň – Most zajišťována dopravcem GW Train Regio, a. s. V letech 2020–23 plánována výběrová řízení na dopravce

Vlaky ve státní objednávce vs. open access V souladu s platnými právními předpisy umožněn volný přístup dopravců na dopravní cestu v komerčním režimu V současnosti se uplatňuje zejména na úseku Praha – Ostrava Dle komerčního zájmu dopravců lze očekávat provoz těchto spojů na dalších tratích (Praha – Brno, Ostrava – státní hranice, Přerov – Staré Město u Uherského Hradiště – státní hranice) Systém přináší pozitiva pro cestující – vyšší kvalita, vyšší četnost, levnější jízdné

Problémy spojené s volným přístupem na dopravní cestu, možná řešení Přetížení dopravní infrastruktury v klíčových místech (Praha – Pardubice, Přerov – Ostrava) Vyšší nároky na změnu sledu vlaků – zhoršení pozice regionální a nákladní dopravy Řešení zvažováno pomocí koncesního modelu s platbou dopravce za exkluzivitu vybraného dopravce na dané lince Problematiku nutno řešit s ohledem na platné právní předpisy Výhoda: zajištění požadované kvality a časové polohy spojů při současném optimálním využití dopravní infrastruktury Vhodné zvážit uplatnění i u nově budovaných tratí

Program rozvoje Rychlých železničních spojení v ČR Koncepční studie VRT Program rozvoje Rychlých železničních spojení v ČR Současnost - dokument schválen vládou ČR, usnesení č. 389/2017 ze dne 22. května 2017 Nenahrazuje studie proveditelnosti pro jednotlivé úseky, určuje předpoklady, koncepci a smysluplnost řešení systému RS obsahujícího i nové VRT, zaujímá částečně roli původně zamýšlené studie příležitosti Technicko-provozní studie, technická řešení VRT Obsahuje analýzu zahraničních zkušeností se stavbou a provozem VRT a možnost jejich využití v ČR Obsahuje analýzu zákonů, předpisů a norem a jejich uplatnitelnost při řešení VRT, v případě zastaralých norem návrh jejich úprav a návrh zcela nových

Vysokorychlostní trať x Rychlá spojení Infrastruktura pro železniční dopravu s traťovou rychlostí vyšší než 200 km/h Rychlá spojení Provozní řešení dopravní obsluhy státu využívající kombinaci tratí vysokorychlostních a modernizovaných konvenčních tratí k zajištění konkurenceschopných cestovních dob V klíčových relacích předpokládán provoz vlaků z konceptu Rychlých spojení především po vysokorychlostních tratích Provozní koncept umožňuje obsluhu rozsáhlejšího území kombinací tratí vysokorychlostních a konvenčních

Schéma plánovaných Rychlých spojení

Program rozvoje Rychlých železničních spojení – klíčové problémy Výše jízdného: Orientačním výpočtem předpokládána ve výši kolem 1 Kč/km v současných cenách Příznivá výše jízdného předpokládá především vysokou obsazeností vysokorychlostních spojů – cca ᶲ 60 % Výše jízdného nejsilněji závisí na očekávané obsazenosti vlaků, vliv ostatních vstupů na výši jízdného méně významný V současnosti nejsou známy veškeré vstupní hodnoty pro výpočet – zejména poplatky za dopravní cestu Nutný zodpovědný přístup k rozsahu dopravní obsluhy Vhodný je optimální počet vlaků s vysokou obsazeností, zvětšování rozsahu obsluhy bez zvětšení přepravních proudů povede ke zvýšení jednotkové ceny jízdného nebo nutnosti finanční spoluúčasti státu na provozu

Systémové jízdní doby po realizaci Rychlých spojení

Děkuji za pozornost Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. Ministerstvo dopravy 1. náměstek ministra