Měření délky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Advertisements

Měření délky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R12_ Měřítko TEMA: Matematika 7. ročník.
Měření délky Zpracovala: ing.Alena Pawerová. Délka je fyzikální veličina FYZIKÁLNÍ VELIČINY určují ve fyzice vlastnosti těles i látek, a také jejich změny.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Jméno autora: Mgr. Roman Holoubek Datum vytvoření:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
Délka Délka jako fyzikální veličina. Fyzikální veličina základní –p–přímo měřitelná k měření délek (velikostí) těles k porovnávání délek (velikostí) těles.
Tento projekt je spolufinancován z Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU OP vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
Geometrická nivelace ze středu Daniel Čaban. - Geometrická nivelace využívá body, které se nazývají přestavové - Mezi tyto body se umístí nivelační stroj(2)
F YZIKA Měření objemu. Vypracoval: Lukáš Karlík. Z NAČKA A JEDNOTKA OBJEMU Objem je, stejně jako délka, fyzikální veličina. Každá fyzikální veličina má.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
Technologie – Měřidla používaná ve strojírenství pro měření délek a úhlů.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Měření délky LC.
Měření délky pevného tělesa
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_22_JF MĚŘENÍ PŘÍRODOVĚDA PRO 4
Objem a povrch kvádru a krychle
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Síla
Technologie – Měření a orýsování
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Hmotnost jako fyzikální veličina Převody hmotnostních jednotek
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
JEDNOTKY DÉLKY Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
zpracovaný v rámci projektu
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Délka
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_13_FYZIKA
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/fyzika
zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
zpracovaný v rámci projektu
VLASTNOSTI LÁTEK I délka, hmotnost.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
FYZIKÁLNÍ KUFR Fyzikální veličiny (6. ročník)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Základy měření délek, hmotnosti, určování objemu a vlhkosti
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Délka kružnice, obvod kruhu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Délka jedna z nejstarších fyzikálních veličin již v roce 1792 stanoven jednotkou délky metr jako desetimiliontina vzdálenosti od severního pólu k rovníku.
Přesnost a chyby měření
VLASTNOSTI KAPALIN
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_22_JF MĚŘENÍ PŘÍRODOVĚDA PRO 4
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Transkript prezentace:

Měření délky

První jednotky délky Délka – jedna z prvních jednotek, kterou lidstvo potřebovalo měřit První odvozování bylo z rozměrů lidského těla stopa – asi 30 cm palec – asi 2,5 cm loket (vídeňský) – asi 0,75 m krok (stará česká jednotka) 1 krok = přibližně 60 cm sáh, píď,…. další jednotky v historii i dnes , převody těchto jednotek

Metr Předchozí jednotky – nejednotné - nutnost zavedení jednotné míry Jednotka METR - definice původně odvozena z rozměrů Země – v 18. století vzdálenost rysek na platinoiridiové tyči dnes – odvození od rychlosti světla Definice metru

Měření délky Měřit = znamená zjisti počet jednotek Používáme měřidla se stupnicí digitální (číslicová)

Měřidla se stupnicí pásmo krejčovský metr pravítko posuvné měřidlo - mikrometr skládací metr

Způsob měření Přiložíme měřidlo nulou na začátek měřeného úseku tělesa Měřidlo se předmětu dotýká po celé délce Uvědomíme si jednotky Zjistíme údaj na stupnici, který je na konci tělesa – díváme se kolmo Přečteme na stupnici nejbližší dílek

Digitální měřidla Čtení na stupnici některých měřidel je obtížné (mikrometr, posuvné měřidlo) měřidla se vybavují elektronickým obvodem údaje se zobrazí na displeji zvýšení přesnosti měření (setiny i tisíciny milimetru)

Určení svislého směru OLOVNICE těžký kovový válec zavěšený na provázku na dolním konci je špička, kterou je možné udělat značku

Určení vodorovného směru VODOVÁHA = libela ve dřevěném či kovovém hranolu – uzavřená skleněná trubička s kapalinou v kapalině – bublina vzduchu je-li bublina mezi ryskami – vodorovný směr

Zápis Základní jednotka délky – metr – je dnes odvozena od rychlosti světla ve vakuu. Pro běžná měření délky se používá pravítko, posuvné měřidlo, mikrometr, skládací metr a krejčovský metr. Moderní zařízení k měření délky bývají vybavena číslicovým zobrazením měřené délky – digitální měřidla.

Otázky a úkoly Změř krejčovským metrem obvod hrudníku, hlavy, pasu. Změř pásmem délku a šířku učebny. Změř pravítkem rozměry předmětů na lavici. Proč atleti při běhu na 400 metrů nestartují z jedné čáry?

Řešení Závodníci běží v drahách. délka celého oválu se pro jednotlivé dráhy mění, 400 metrů má pouze vnitřní dráha vnější dráhy jsou stále delší, proto je start posunutý o příslušnou vzdálenost